Gjest HollyDolly Skrevet 22. november 2011 #1 Del Skrevet 22. november 2011 Heihei ... Har et problem, prøver å lære meg a ta fine bilder og har fått meg en ny Nikon D3000 som skal være bra til nybegginnere.. Først før jeg begynnte å tulle med instillingenne, sa kunne jeg ta så kjempe fine bilder ute. sjå her: http://www.flickr.com/photos/unnurhuse/6157955159/in/photostream Men nå når det er så vakre kvelder ute og jeg skal ta bilder da blir de barre helt svarte, prover natt modus men da blir de ikkje bra i fokus .. Har provt allt.. er det noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 22. november 2011 #2 Del Skrevet 22. november 2011 Nydelig bilde! Kanskje du har blenderåpninga lukka helt igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HollyDolly Skrevet 22. november 2011 #3 Del Skrevet 22. november 2011 Nydelig bilde! Kanskje du har blenderåpninga lukka helt igjen? Tusen takk, blenderopninga, hva det er for noe, hvordan jeg far det til? Men sa står det oxo på skjermen , subjekt is to dark. takk før svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 22. november 2011 #4 Del Skrevet 22. november 2011 Blenderåpningen "bestemmer" hvor mye lys som skal slippes inn. http://norskpinscherklubb.norwegianforum.net/t1053-innfring-i-fotografering-og-kamerateknikk Bla ned til der bilde er. Der står det hvordan det ser ut og hva du skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HollyDolly Skrevet 22. november 2011 #5 Del Skrevet 22. november 2011 Blenderåpningen "bestemmer" hvor mye lys som skal slippes inn. http://norskpinscherklubb.norwegianforum.net/t1053-innfring-i-fotografering-og-kamerateknikk Bla ned til der bilde er. Der står det hvordan det ser ut og hva du skal gjøre Tusen hjertelig takk ! skal teste det i morga når det er mørk himmel, men ikkje helt svart ! Skal gi det tilbake mld. hvordan det gikk! TUSEN TAKK ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 22. november 2011 #6 Del Skrevet 22. november 2011 Bare hyggelig! =) Håper det går bra, da! Står helt sikkert noe i bruksanvisningen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 22. november 2011 #7 Del Skrevet 22. november 2011 Les i manualen, det er det første man burde gjøre når man skaffer seg et speilreflekskamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HollyDolly Skrevet 22. november 2011 #8 Del Skrevet 22. november 2011 Les i manualen, det er det første man burde gjøre når man skaffer seg et speilreflekskamera. Hey, ja jeg veit.. har gjørt det. Men jeg er ikkje norsk og har litt problemmer med å førsto sann "camera språk" ma ha forklaring på mye . Mannen min er 0 intresert i camera sa der er det ikkje sa mye hjelp a fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 22. november 2011 #9 Del Skrevet 22. november 2011 Hey, ja jeg veit.. har gjørt det. Men jeg er ikkje norsk og har litt problemmer med å førsto sann "camera språk" ma ha forklaring på mye . Mannen min er 0 intresert i camera sa der er det ikkje sa mye hjelp a fa Den finnes helt sikkert på ditt språk på nettet, så blir det litt lettere Hvis engelsk er bedre er dette en grei oversikt over lukker, blender og iso (selv om det er et Canon-forum). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia. Skrevet 23. november 2011 #10 Del Skrevet 23. november 2011 Lær deg de manuelle innstillingene, så blir alt mye enklere. Les om blendertid, lukkertid og ISO, og forholdene mellom disse. Da får du mye mer kontroll over bildene du tar! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå