Gå til innhold

Bruker ditt barn "one-piece" i barnehagen?

Bruker ditt barn "one-piece" i barnehagen?  

21 stemmer

1. 1. Bruker ditt barn "one-piece" i barnehagen?

• Ja ofte
      4
    • av og til
      7
    • nei sjelden
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Jeg bare lurte på om deres barn pleier å ha på seg "one piece" i barnehagen? Mitt barn har nettopp fått en "one-piece" dress som er ganske fin, men har ikke brukt den noe særlig ennå. Lurte på om det er mest vanlig å ha på seg "one-piece" til hjemmebruk eller om det er ok til barnehage bruk også? Hva synes dere andre?

begrunn gjerne hvorfor svaret ! Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at onepiece ser ut som sparkebukser, og at hvis noen kan gå i dem i offentlighet uten at det ser litt snålt ut, så er det barn. Må jo være deilig for barnet å få labbe rundt i en sånn drakt hele dagen :)

• Liker 4
Gjest Surrehodet
Skrevet

Om ungen klarer å gå på do selv, uten at hette, ermer og overdel havner i skåla kan h*n vel bruke det så mye du bare vil.

• Liker 4
Gjest badeand1
Skrevet

Syns ikke onepiece passer ute uansett om en er 2 år eller 80 år.

• Liker 3
Skrevet

Sønnen min fikk en til toårsdagen, og jeg syns den var helt super til barnehagebruk. Veldig komfortabelt for et så lite barn da. Og jeg er ikke så veldig bekymret for om barna mine er moteriktige i barnehagen akkurat - spesielt ikke når de er så små. Det viktigste er at de har klær som er gode å bevege seg i - og det vil jeg tro at sånne one-piecer er!

Jeg er nok enig i at det er litt problematisk med barn som skal på do og sånn - men det var ikke tema for sønnen min på den alderen.

Skrevet

Klikka på "nei, sjelden", men dei brukar det aldri, har ikkje ein gong. Det må vera veldig upraktisk, både mtp do og bleieskift? Meir jobb for dei tilsette...

• Liker 2
Gjest Misteltein
Skrevet

Hei:) Jeg bare lurte på om deres barn pleier å ha på seg "one piece" i barnehagen? Mitt barn har nettopp fått en "one-piece" dress som er ganske fin, men har ikke brukt den noe særlig ennå. Lurte på om det er mest vanlig å ha på seg "one-piece" til hjemmebruk eller om det er ok til barnehage bruk også? Hva synes dere andre?

begrunn gjerne hvorfor svaret ! Takk:)

Ja. Den brukes mest til hjemmebruk. Den har knapper under, så barnehagen bare knepper opp for bleieskift. :) Men jeg hadde ikke kjøpt om det ikke hadde vært fordi knappene.

Skrevet

Vel jeg jobber i barnehage da, ser ut som ungene STORTRIVES i dem ;)

men kravet er vel at de enten er store nok til å ta den av og på når de skal på do eller at de er såpass små at de bruker bleie ;) er ikke stort mer jobb å dra ned en onepiece så lenge den ikke er trang enn det er med en bukse med belte på (overraskende mange unger som har belter på som de aldri klarer å få av selv, lettere problematisk når de skal på do).

Vil tro at det er spesiellt deilig for ungene nå når det er vinter og kaldt :)

Skrevet

Kunne ikke dy meg, men mitt barn bruker OnePiece men det på videregående skole :fnise:

• Liker 6
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg hadde gjerne tatt den på ham i barnehagen, men hetta er så stor at det blir bare knotete under dressen. Tror ikke de ansatte her hadde brydd seg om bleieskiftet med onepiece.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har merket at det er slitsomt for de barna som ikke klarer å få den av eller på selv. Selv om de til vanligvis klarer å gå på toalettet alene trenger de da hjelp med dette.

Skrevet

Er det bare jeg som synes at one piece er utrolig uhygienisk? Overdelen dras jo ned, og ligger følgelig som et teppe rundt toalettet. Er det noe som neppe er særlig rent her i verden, så er det skole- og barnehagetoalett rundt omkring.

3-åringen min har ikke one piece, forøvrig pga tilfeldigheter. Hun hadde kun brukt den hjemme om hun hadde hatt en, pga hygienen. Men det ser jo unektelig ut som et behagelig antrekk da, og jeg synes at komfort bør komme laaaangt foran utseendet i barnehagen!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Han har hatt det på én gang. Synes den er kjempefin, så blir sikkert å bruke den flere ganger. Ser forresten ikke at det er vanskeligere å skifte bleie på de i onepiece kontra vanlige klær. Merker ingen forskjell :)

Edit: Misforstod. Trodde det var snakk om bleieskift, ikke toalettbesøk. :)

Endret av Wanted
Skrevet

Er det bare jeg som synes at one piece er utrolig uhygienisk? Overdelen dras jo ned, og ligger følgelig som et teppe rundt toalettet. Er det noe som neppe er særlig rent her i verden, så er det skole- og barnehagetoalett rundt omkring.

:Nikke: Enig!

Jeg jobber også i barnehage, og heldresser som one-piece og lignende er upraktisk når man tenker på bleieskift.

Forøvrig har ikke mitt barn one-piece heller.

• Liker 1
Skrevet

2åringen vår har onepiece og bruker den ofte i bhg.. De skifter bleie på hun mens hun står, så det er bare å brette ned overdelen. Hadde ikke brukt det hvis hun hadde gått på do pga hygienen..

• Liker 1
Skrevet

Jepp, herlig til barnehagebruk den vel. Når han er ute fremover nå så skiftes det til fleecedress under parkdressen.

Skrevet

Min sønn på 4 har flere, og de ble mye brukt i høst. Nå går han stortsett i tynn ull + hel dress i ull (blir jo forsåvidt det samme som onepiece, bare at det er ull...)

De er utrolig komfortable, barna får stor bevegelsesfrihet i de dressene og min sønn bare elsker å gå i de :)

Skrevet

:Nikke: Enig!

Jeg jobber også i barnehage, og heldresser som one-piece og lignende er upraktisk når man tenker på bleieskift.

Forøvrig har ikke mitt barn one-piece heller.

Å synes dere det er upraktisk, dere som jobber i bhg? Det har jeg ikke tenkt på... (min bruker ikke bleie).

Skrevet

Onepiece er jo utrolig upraktisk, spesielt for barnehagebarn. Når barnet søler på seg/blir våt på beina osv. må jo hele drakten skiftes.

• Liker 2
Skrevet

Når vi har hatt på heldresser eller one-piecer el.l. på vesla i bhg, har hun alltid hatt på andre klær (genser og bukse) når hun kommer hjem, og one-piecen/heldressen ligger pent brettet i kurven hennes. Tolker dette som at det er litt for styrete for dem å skifte på henne med slike klær, og bruker nå den type klær kun hjemme i helgene på henne. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...