malifika Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Jeg har så lyst å begynne å pynte snart!! Så når starter dere?? Tenkte at jeg ville gjøre det på søndag da stjernene skal opp men, er kanskje litt tidlig? Tror ikke jeg klarer å vente særlig mye lenger enn til 1 dessember iallefall
HopelessFear Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Kommer nok til å begynne på torsdag den 1.
Gjest Elfrida Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Det er lov å ha julepynten oppe i juli! Men sånn helt for min egen del syns jeg at man pynter til jul når det ER jul, nemlig at pynten kommer fram lille julaften, slik at det er klart til julefeiring dagen etter. Hos meg er det da jul fram til 20. dag jul, i stedet for i hele desember. Så er det hyggelig å ha litt adventsting i adventstiden. 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Jeg venter til den 14. med å dra frem julepynten og venter til lille julaften med treet.
Gjest navnelapp Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Vi pyntar til advent til søndag, med nokre greiner i vindauget og fat med adventslys på bordet. I år skal vi ikkje ha tre, for vi reiser bort, elles kjem treet (og meir pynt) opp 23. desember. 1
absinthia Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Jeg synes det er deilig å få lov til å pynte litt, så 1. søndag i advent henger jeg opp adventsstjerna, setter opp adventsstake, har adventsdekorasjon med lilla blomster,pynt,glitter ol., henger opp stjerner i vinduet og sper på med litt ekstra lys og duftolje med kongerøkelsesduft. Utover i desember lager jeg flere dekorasjoner, det dukker en og annen nisse opp og det hele kompletteres med duker og diverse annet på lillejulaften. ...så JA, man kan godt begynne 1. søndag i advent - det er jo da ventetida begynner!! 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Aldri Jeg synes det er så deilig å ha et glorefritt hjem. Blir rett og slett for mye jul alle steder man beveger seg. Det er faktisk ikke alle, som synes det er pent med alt dilldallet. Men de som liker det, må mer en gjerne pynte så mye de vil for meg altså. Og jula er helt klart en koselig tid, men man trenger ikke glitter for å kose seg.
Gjest Solsmil Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Pynter litt nå på søndag når det er 1. søndag i advent, men mest med adventsutstyr. Det meste av julepynt kommer fram lille julaften.
Gjesten Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 Pynter huset lille julaften. Det eneste som kommer frem før det, er adventsstaken 1
Sauen Shaun Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 Jeg får vel bare stå fram som fullstendig sprø. Her er hele leiligheten pyntet til jul første søndag i advent. Da er det fram med juletre og glitter og fjas i alle varianter. 5
Gjest tina69 Skrevet 22. november 2011 #11 Skrevet 22. november 2011 1 søndag i advent drar eg fram alt og setter det fram,inkludert juletre med lys på.3 juledag pakkes det vekk igjen.
CathFoto Skrevet 22. november 2011 #12 Skrevet 22. november 2011 Vi pynter ikke så mye. I fjor var det kun "adventspynt" med lilla gardiner og stearinlys. I år blir det samme greia, bare i rødt. Men uten figurer osv, ikke fordi jeg nødvendigvis synes det er stygt, mer at jeg synes det er styr.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2011 #13 Skrevet 22. november 2011 Jeg har så lyst å begynne å pynte snart!! Så når starter dere?? Tenkte at jeg ville gjøre det på søndag da stjernene skal opp men, er kanskje litt tidlig? Tror ikke jeg klarer å vente særlig mye lenger enn til 1 dessember iallefall Du kan tryggt byne nå. Det har de alt gjort i alle landets butikker. Dessuten er det 1 mnd til jul, så det kan du jo bruke til unnskyldning det og. Adventsøndag er jo også et naturlig startpunkt. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2011 #14 Skrevet 22. november 2011 Aldri Jeg synes det er så deilig å ha et glorefritt hjem. Kjære, glor er viktig for trivslen. Man kan ikke legge opp livet helt minimalistisk. Jeg liker glor, og har jeg først en unnskyldning for å glore hjemme så skal det glores. Med lys som blinker. Og glitter. Masse av det. I farger. Man må sette farger på tilværelsen. I fjor hadde jeg og dama oppe juletre. Hun prøvde å ta det bort mange ganger- før hun sneik det vekk en dag jeg var på jobben... Trist. Pynt må man ha, og da er jul en ypperlig anledning. (Nordmenn er så kjedelige på det området...) 4
Gjest kjæresten Skrevet 22. november 2011 #15 Skrevet 22. november 2011 Kjære, glor er viktig for trivslen. Man kan ikke legge opp livet helt minimalistisk. Jeg liker glor, og har jeg først en unnskyldning for å glore hjemme så skal det glores. Med lys som blinker. Og glitter. Masse av det. I farger. Man må sette farger på tilværelsen. I fjor hadde jeg og dama oppe juletre. Hun prøvde å ta det bort mange ganger- før hun sneik det vekk en dag jeg var på jobben... Trist. Pynt må man ha, og da er jul en ypperlig anledning. (Nordmenn er så kjedelige på det området...) ...sa min kjære med bakgrunn fra Pakistan. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #16 Skrevet 22. november 2011 1. Søndag i adventer det frem med adventstaken, jeg dropper lilla, men kjører på med rødt med men gang, røde lys, røde duker, litt glassengler og nisser dukker også opp. Har ikke noe dato for trepynting, men tar det når jeg har lyst, pleier å være helg nr 2 eller 3 i adventstiden. Alt fyker ut igjen 1.nyttårsdag.
nickless Skrevet 22. november 2011 #18 Skrevet 22. november 2011 For meg er det mer stas med julepynt før jul en etter julaften , så fra 1 søn i advent og frem til 15 des kommer det meste av pynt opp , juletreet 22 des. Lille julaften er da alt på plass , julefreden også :-)
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #19 Skrevet 22. november 2011 Julegardinene kommer opp nå til helga da det alt er 1. søndag i advent. Men begynner for fult rundt den 13. Jula i seg seg går så fort så begynner tidlig. Men må ha igjen litt pynting til lille julaften.
Gjest Bobler Skrevet 22. november 2011 #20 Skrevet 22. november 2011 Pynter i begynnelsen av desember. Juletreet skal ikke pyntes før lille julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå