Gjest anonymx92 Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Hei:) Jeg har kjøpt meg mac. Hadde tidligere en vanlig windowslaptop. Jeg lagra alle bilder på en ekstern harddisk, men jeg får ikke overført disse filene inn på macen! Jeg får sett på dem, men verken sletta, kopiert eller overført filene. Har lest noe på nettet om formater osv, men har rett og slett ikke peil på sånt. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg vil ha alle bildene mine inn på macen!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Trolig er harddisken formatert med NTFS (MS Windows filsystem). Mac OS 10.7 har lesetilgang til dette filsystemet, men ikke skrivetilgang. Naturlig nok får du da hverken slettet eller overført bildene inn på din Mac, men å kopiere dem skal gå. Du sier du kan se bildene, så hva skjer da når du merker alle og drar og slipper dem inn på hardisken på din Mac? Feilmelding?
Gjest anonymx92 Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Trolig er harddisken formatert med NTFS (MS Windows filsystem). Mac OS 10.7 har lesetilgang til dette filsystemet, men ikke skrivetilgang. Naturlig nok får du da hverken slettet eller overført bildene inn på din Mac, men å kopiere dem skal gå. Du sier du kan se bildene, så hva skjer da når du merker alle og drar og slipper dem inn på hardisken på din Mac? Feilmelding? Takk for svar! Jeg fikk tidligere feilmelding da jeg prøvde dette. Jeg prøvde igjen nå, og når jeg koblet den til så kom det en slags "veiviser", som jeg gikk igjennom. Og etter dette så gikk det!:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå