AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Hei! Jeg har en nydelig pergo-baby på 9 mnd. Det tok nesten 2 år å lage han, så vi prøver å være litt føre var nå. Jeg fikk tilbake mensen etter ca 8 mnd. Jeg har jo lest litt på nettet og fått med meg at flere pcosere får normale sykluser etter en graviditet, og hadde håpet jeg skulle være heldig! Nå ser det imidlertid dårlig ut... Det er nå 34 dager siden forrige menstrasjin, ingen tegn til den heller! Hvordan var deres syklus etter graviditet? Endret ting seg noe? Hvordan ble du gravid med nr 2?? Blir deprimert ved tanken på å prøve i årevis igjen... Samtidig er jeg veldig takknemmelig for han vi har klart å få :-)
Gjest Nuppa_ Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Hei! Jeg har en nydelig pergo-baby på 9 mnd. Det tok nesten 2 år å lage han, så vi prøver å være litt føre var nå. Jeg fikk tilbake mensen etter ca 8 mnd. Jeg har jo lest litt på nettet og fått med meg at flere pcosere får normale sykluser etter en graviditet, og hadde håpet jeg skulle være heldig! Nå ser det imidlertid dårlig ut... Det er nå 34 dager siden forrige menstrasjin, ingen tegn til den heller! Hvordan var deres syklus etter graviditet? Endret ting seg noe? Hvordan ble du gravid med nr 2?? Blir deprimert ved tanken på å prøve i årevis igjen... Samtidig er jeg veldig takknemmelig for han vi har klart å få :-) Kan du ikke få pergo med engang dere bestemmer dere for å prøve?
Gjest Marmot Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Man vil jo helst unngå Pergo da, blandt annet pga. faren for flerlinger og bivirkninger. Min er også Pergo-baby, og syklusene mine er heeeeelt på bærtur. Fikk mensen igjen etter 3 mnd. og det har gått alt mellom 60 og 12 dager mellom hver mens. Så jeg er ikke akkurat optimistisk jeg heller.
Gjest Nuppa_ Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Begge mine er det også, når vi skulle prøve på nummer to fikk jeg pergo med engang.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Takk for svar! Fikk en del bivirkninger av pergo, men jeg er egentlig gira på å ta det igjen jeg assa. Men legen vil ikke skrive det ut. Det skyldes at jeg fikk morkakesvikt i svangerskapet. Det fikk jeg pga blodet mitt visstnok levrer for fort. Det kan dermed være farlig å ta pergo! Men han skal sende meg til en spesialt på sykehuset her for å dobbeltsjekke. Men for å slippe alt dette styret hadde jeg jo håpet å få det til selv... Var det fastlegene deres som skrev ut pergo eller gikk dere feks til privat gynekolog ol? Hilsen TS
Gjest Nuppa_ Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Takk for svar! Fikk en del bivirkninger av pergo, men jeg er egentlig gira på å ta det igjen jeg assa. Men legen vil ikke skrive det ut. Det skyldes at jeg fikk morkakesvikt i svangerskapet. Det fikk jeg pga blodet mitt visstnok levrer for fort. Det kan dermed være farlig å ta pergo! Men han skal sende meg til en spesialt på sykehuset her for å dobbeltsjekke. Men for å slippe alt dette styret hadde jeg jo håpet å få det til selv... Var det fastlegene deres som skrev ut pergo eller gikk dere feks til privat gynekolog ol? Hilsen TS Jeg ble henvist til gynekolog av fastlegen
Gjest shirelle Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 (endret) Mange med PCOS har fått normal syklus og blitt gravide etter å ha gått over til lavkarbo-kosthold, har jeg lest. kanskje verdt å prøve Endret 22. november 2011 av shirelle
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Her var syklusene like uregelmessige som før første svangerskap (spontant svangerskap), så vi fikk Pergo for å få EL denne gangen. Det gav umiddelbare resultater. Jeg gikk på Metformin i forkant av og de første 12 ukene i svangerskapet, men lavkarbo hjalp ikke på syklusregelmessighet her. Mange leger (også lavkarboleger) vil at kvinner med PCOS skal gå på p-piller for å rette opp i østrogenmangelen, såvel som metformin for å rette opp i blodsukkerubalansen, slik at en da må av pillen og enten prøve selv, eller få Pergo eller annen medisin for å stimulere EL når man ønsker barn. Har man først fått bekreftet PCOS og manglende El, er de fleste leger klar for å gi medisiner som fremmer EL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå