Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere julegaver av kjæledyrene deres?

Familiens katt er veldig gavmild, år etter år :fnise:

Han kjøper til meg, broren min, mamma og pappa, og slenger navnet sitt på kortet til nieser og fettere.

Til og med fiskene drar på handletur før jul, og de døde for 7 år siden :ler:

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet

Godt at du ser hvor latterlig dette egentlig er selv :P

• Liker 3
Gjest finurlig
Skrevet

Selvfølgelig! Det ene året kom julegaven til mamma fra eldstepysen litt for sent, kan tro han var flau på julaften da det ikke lå noen gaver fra ham under treet.

True story.

Hos oss bruker mamma å handle gaver "fra dem" til seg selv og pappa, men jeg handler også fra de til mamma og pappa, slik at de ikke alltid vet hva de får :) Og så får selvfølgelig jeg og bror fra kattene.

Får også gave fra kattene til mormor.

Som oftest er det bare en liten ting, som en god fuktighetskrem eller noe snop, men det er kjempekoselig :)

Og så kjøper vi noe ekstra god kattemat til dem til jul, siden de ikke skriver ønskeliste.

• Liker 3
Gjest finurlig
Skrevet

Uff, jeg er glad ingen vet hvem jeg er, ser nettopp nå hvilke psyko-tendenser det innlegget mitt har.. :P

Men koselig er det uansett :)

• Liker 2
Skrevet

Hehe, jeg pleier å få julegaver fra hunden min. Av og til har kaninene også putta gaver under treet...

Skrevet

Hahah, jeg får alltid en julegave fra hunden til mamma :fnise:

Skrevet

Jeg ser ikke noe verre med gaver fra gullfiskene enn gaver fra barn under tre år - som ikke er tydelig egetproduserte. :)

Er vel en morsom greie hos mange, da er det bare koselig. Er mye med julefeiringen som man kan kalle "latterlig". :P

• Liker 4
Gjest Surrehodet
Skrevet

:skratte: :skratte: :skratte:

Jeg syntes det er tullete med gaver hvor det står fra :nisse:

Om hunden skulle kommet med en, ja da tror jeg ikke verden hadde stått til påske.

• Liker 2
Skrevet

Dyrene i vår familie elsker å handle gaver ;)

I fjor fikk pappa en gave fra katten. Vi andre i familien skjønte ingenting, for ingen av oss hadde kjøpt den. Viste seg at pappa hadde handlet til seg selv fra katten :fnise:

• Liker 11
Skrevet

Ja,jeg får gaver fra katten til foreldrene mine.Har fått mye fint fra henne :)

Når jeg var liten så fikk jeg alltid gaver fra hunden min :fnise: Er bare koselig det.

• Liker 1
Skrevet

Ja, utrolig nok får jeg alltid det jeg ønsker meg av katten :-)

Katten får også gaver av oss. I år blir det nytt klorebrett!

• Liker 1
Skrevet

Her gir vi gaver i hytt og pine. Fra oppdiktede personer (far med god fantasi, som har en "fantasivenn" :hoho: ), "noen i skogen" (også intern spøk) og hunden (selvsagt!).

Tror nesten alle gir til alle der.. Broren min og meg gir som oftest fra de i skogen, og så gir vi til "fantasivennen" (som da er pappa). Hunden gir også til alle, og gavene kan da være fra hvem som helst. MEN vi gir aldri gaver til oss selv fra hunden.

Åh, litt gøy må man ha det. :ler:

Vi er nok ikke helt normale.. :fnise:

• Liker 5
Gjest WendyClear
Skrevet

Hvorfor gjør dere dette? Er det for å kunne kjøpe dere noe dere ikke egentlig burde kjøpe med god samvittighet? Er det fordi dere tror kjæledyrene får god samvittighet når navnet deres står på lappen? Eller er det rett og slett for at gavehaugen skal bli større?

Skrevet

Har alltid fått av dyrene våre. Hundene har kommet å levert fra seg gavene selv også. Så skjønne atte :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

I år er første året mamma har katt, og hun skal få gave av pusen. Gaven er bodylotion fra Lush, veldedighetsprodukt der hele prisen går til Hus til Pus, organisasjon som jobber med å omplassere katter. Smart katt mammaen min har altså!

Min snille bestemor kjøpte alltid gave TIL kaninen når vi hadde den (flere år siden nå). Glemmer aldri hvor skuffet hun ble det året kaninen hadde dødd og vi hadde glemt å si det til henne...

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk gave fra juletreet i fjor :ler:

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor gjør dere dette? Er det for å kunne kjøpe dere noe dere ikke egentlig burde kjøpe med god samvittighet? Er det fordi dere tror kjæledyrene får god samvittighet når navnet deres står på lappen? Eller er det rett og slett for at gavehaugen skal bli større?

Kan svare for min familie: Kun for moro skyld.

Mamma og pappa har alltid vært opptatt av at det skal være rettferdig og mamma er litt "hysterisk" med å bruke nøyaktig sum og likt antall gaver på oss ungene, tross at vi er voksne nå. Det betyr at dersom jeg får en dyr ting og bror får to billige, så skal du være sikker på at jeg får et par sokker av fjøsnissen også. Likt skal være likt. :P

Men er mest en morsom greie. Hvorfor putter vi pakker under et TRE? Hvorfor bruker vi papir med glitter og tant og fjas på? Hvorfor ikke kjøpe pepperkaker i butikken i stedet for å bake? Det er like mange tradisjoner som det er folk. Noen gir gaver på vegne av barn, dyr og fantasivenner (eller nissen) for moro skyld.

For vår del (i min fam) er det hvertfall ikke for å skjule pengebruk, for det er enten åpenbart hvem som har kjøpt og pakket inn - eller blir fort avslørt.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Vi gjør det fordi vi ikke tar sånne ting så veldig høytidelig. Vi syns bare det er koselig. Ikke verre enn det eller en dypere forklaring bak.

Gidder ihvertfall ikke å irritere oss over hva det står på pakkelappene til andre folk.............

Endret av Capricorn
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Vi får gave fra katten og fra katten til mormor. I tillegg får vi gave fra nissen. Gaver fra katten er alltid praktisk, f.eks. superundertøy eller turutstyr. Fra moren og faren til kjæresten min får jeg gave fra "stedsnavns"nissen og kjæresten min får gave fra mamma og pappa som er fra "gatenavn"nissen. Søskenbarnet mitt får gave fra loftsnissen, trappenissen og diverse andre husnisser (som er gaver fra mormor) fordi familien på den siden er veldig liten og mormor liker å skjemme ham bort. Besteforeldre får gaver fra smånissene (meg og mine søsken) i tillegg gaver hvor det står navnene våre.

Jeg synes det er kjempekoselig og tøysete på en fin måte :) Alle vet jo hvem gavene egentlig kommer fra (jeg tror ikke katten går ut og kjøper julegaver), men det er en fin måte å vise at dyrene faktisk er et familiemedlem - iallfall hjemme hos oss. Jeg tror også mamma og pappa gjør det for å kunne gi oss flere praktiske gaver vi behøver.

Glemte å si at vi også alltid gir gave til katten! Hun får tørrfisk kun på julaften. Katten vår får også gave fra katten til mormor, men vår katt er ikke alltid like flink å gi tilbake. :)

Endret av Junimarie
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...