Gå til innhold

er i permisjon,ikke blitt bedt på julebord med jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber i oslo kommune i skolen. vi er riktignok en ganske stor skole, men er det ikke vanlig at de ber de som er ute i permisjon?? har ikke hørt noe enda,og er rimelig skuffa!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke bedt på julebord i min siste permisjon. Tror egentlig det er mest vanlig? I første jobb ble jeg bedt, men da var det bare noen uker til jeg skulle tilbake i full jobb.

Skrevet

Eg blei heller ikkje invitert på julebord med jobben eg hadde permisjon frå. Slikt skjer vel ofte ved hjelp av plakatar, og er ein ikkje der så veit ein jo ikkje om det. Trur ikkje det er vrangvilje!

Gjest Cupcakes
Skrevet

de forskjellige stedene jeg har jobbet har vi alltid invitert de som har vært i permisjon. påmeldingene har stort sett vært ved plakat på lunsjrommet, men da har vi jo bare sendt en melding om datoen og sånn til de som ikke har sett plakaten.

Skrevet

Her også, blir bedt på julebord i permisjon. Alle blir det.

Skrevet

ja for jeg har vært innom på besøk og har god kontakt med kollegaene mine. Har vært der i mange år, og kjenner sjefen godt. vi har sendt litt sms sånn på privaten også. derfor syns jeg det er litt rart at jeg ikke har hørt noe. går det ann å spørre når julebordet skal være eller er det frekt?

ts

Skrevet

Spør selv, du! Det er slettes ikke frekt.

Jeg sa ifra selv at jeg ville delta på julefest ;) Og da ble de glade for at jeg ville komme.

De tenker kanskje at den som er i permisjon muligens ikke er så interessert/ ikke har tid til i å delta?

Skrevet

Spør selv, du! Det er slettes ikke frekt.

Jeg sa ifra selv at jeg ville delta på julefest ;) Og da ble de glade for at jeg ville komme.

De tenker kanskje at den som er i permisjon muligens ikke er så interessert/ ikke har tid til i å delta?

kan jo hende de tenker det,men uansett rart ta man ikke blir bedt.- Så kan man heller da si nei hvis man syns det er for travelt. syns det er en prinsippsak egentlig .

ts

Skrevet

Helt enig! Inviterte meg selv da jeg var frikjøpt, men var ikke invitert i utgangspunktet. De hadde visst "glemt" å invitere meg, men "kom på det" da jeg spurte "uvitende" om når det skulle være! :)

Skrevet

Både i nåværende og tidligere jobber har vi invitert folk som er i permisjon til julebord og andre sosiale sammenkomster. Det samme gjelder langtidssykemeldte. Trodde det var helt vanlig.

Man skal ikke sitte og tro at "vedkommende kanskje ikke er så interessert mens h*n er i permisjon", for det er faktisk opp til den som er i permisjon/sykemeldt selv å avgjøre hvor interessert h*n er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har blitt invitert på julebord med jobben. Regnet ikke med noe annet heller egentlig.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde antatt at de hadde glemt det, og rett og slett spurt om når det er. Mest sannsynlig er det så enkelt som at de ikke har husket på det, og at de synes det er hyggelig om du kommer. :)

Skrevet

Jeg ble invitert den ene gangen, men ikke den andre. Dette var to ulike jobber.

Tipper egentlig at de bare glemte det, og det er kanskje sånn hos deg også?

Synes ikke det er frekt å spørre, men det kan jo bli litt ubehagelig hvis den du spør er dårlig med sånt. Hvis det betyr noe for deg å være der, synes jeg du skal nevne det.

Gjest NozMonster
Skrevet

da jeg jobbet på skole, så ble det hent opp en lapp på lærerværelse som vi måtte krysse av navnet vårt om vi ville være med.

kanskje det henger en sånn på skolen som du også jobber på?

er det noen av de ansatte du er venn med? eller snakker jevnlig med? for da foreslår jeg at du spør vedkomne om du står oppført på den lappen!

eller, siden du er i permisjon, hvorfor ikke ta turen innom jobben en dag i storefri og vise frem babyen på lærerværelse? så ser du selv om det henger en lapp der? mødre i permisjon stakk ofte innom skolen jeg jobbet på, bare fordi de hadde lyst til å ta en trilletur innom der :)

Skrevet

På min arbeidsplass er det rutine å be dem som er i permisjon, sykemeldt, pensjonistene og de som evt har sluttet ila året. Festkomiteen har ansvar for å sende ut invitasjon sammen med sjefen. Dette har vært rutine siden "tidenes morgen" (les: de siste 60 årene), men det er noen som glipper en gang i blant her også. Spør du :Nikke:

Skrevet

Jeg har blitt invitert hver gang det har vært noe på jobben min i begge permisjonene mine, og tror egentlig jeg hadde blitt litt lei meg om de hadde oversett meg. Man er jo ansatt selv om man er i permisjon.

Skrevet

Det ville vært helt utenkelig å ikke invitere en i permisjon på min arbeidsplass, men det er sikkert ulike kulturer for det. Hos oss blir også nylig pensjonerte ansatte invitert, og det er sånn sett en veldig inkluderende kultur. Men jeg ville bare spurt selv, jeg - de har sikkert glemt det eller tenkt at du ikke ville. Selv om jeg syns det forventede ville vært at de hadde tatt kontakt med deg.

Gjest Cecilia L
Skrevet (endret)

Hos oss blir ikke de som er i permisjon invitert på julebord (svangerskapspermisjon, ja, men ikke annen type permisjon). Synes dere virkelig at de som jobber et annet sted i en periode og har permisjon skal inviteres på bedriftens julebord?

Endret av Cecilia L
Gjest Cecilia L
Skrevet

Hos oss blir ikke de som er i permisjon invitert på julebord (svangerskapspermisjon, ja, men ikke annen type permisjon). Synes dere virkelig at de som jobber et annet sted i en periode og har permisjon skal inviteres på bedriftens julebord?

Ok. Burde lest hvor tråden ligger. ;). Selvfølgelig skal de i svangerskapspermisjon inviteres. Her har det sannsynligvis skjedd en glipp fra bedriftens side.

Skrevet

Nå handlet dette om fødselspermisjon (som jeg ser under at du innså), men vi pleier å invitere folk som er i permisjon pga. kortvarig jobb andre steder også. Men nå betaler vi hele eller nesten hele julebordet selv da - det er kanskje relevant i denne sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...