HopelessFear Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 I natt skjedde det mest uventede som kunne skjedd. Kattungen vi har på besøk falt ned i do. Den greide å komme seg opp igjen på egenhånd, men det kunne ha gått mye verre. (Vi hørte at katten falt ned, så vi for raskt innpå badet.) Vi har WC Duck blå i toalettskålen, så vi måtte i katten et bad. Har ennå ikke merket noe til at katten har blitt dårlig i magen av det. Jeg lurer på om det er veldig giftig og burde vi ta med katten til dyrlegen?
HopelessFear Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2011 Ring giftinformasjonen? De har ikke så mye peiling på dyr.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 De har ikke så mye peiling på dyr. Det vet hvor giftig stoffene i WC Duck blå er. Hunden min slikket i seg hårtoning en gang. (Hadde kastet den hetten i en søppelpose som bare sto på gulvet. ) De greide helt fint å svare på spørsmål i den forbindelse. 3
Gjest Wanted Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 De har ikke så mye peiling på dyr. Nei, men de har peiling på gift. 5
skruf Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Katten vår gjorde det samme engang; jentungen satt på do og tisset, katten trodde mest sannsynlig hun satt på dolokket, så han hoppet opp. Overraskelsen ble stor da han falt nedi..... Uansett; vi bare dusjet og vasket han etterpå, han ble ikke syk. Hadde og sånn wc-blokk, ikke den blå, men en annen.
HopelessFear Skrevet 22. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2011 Katten vår gjorde det samme engang; jentungen satt på do og tisset, katten trodde mest sannsynlig hun satt på dolokket, så han hoppet opp. Overraskelsen ble stor da han falt nedi..... Uansett; vi bare dusjet og vasket han etterpå, han ble ikke syk. Hadde og sånn wc-blokk, ikke den blå, men en annen. Han kan ikke ha fått i seg så mye av det heller, siden vi dusjet ham veldig fort etter at vi hørte at han falt ned. Vi har heller ikke sett noe til oppkast eller diaré, så kan hende det har gått bra. Ser på nettsiden til giftinformasjonen at det ikke er farlig, så fremst det ikke er store mengder. (Dog. det er for mennesker.) Vi har i tillegg gjort alle forhåndsreglene i tilfelle forgiftning.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Uffda. Det hørtes jo ikke så kjekt ut for en liten pus Du har kanskje kommet på dette selv nå: Men ha alltid dolokket nede med katter i hus. Myten om at katter alltid lander på beina og "klarer seg" dekker desverre ikke alle pusekatter - særlig ikke når man har kattunger. I samme slengen vil jeg anbefale deg å kattesikre resten av hjemmet også. Det er mange ting en liten katt kan rote seg opp i. 1
HopelessFear Skrevet 22. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2011 Uffda. Det hørtes jo ikke så kjekt ut for en liten pus Du har kanskje kommet på dette selv nå: Men ha alltid dolokket nede med katter i hus. Myten om at katter alltid lander på beina og "klarer seg" dekker desverre ikke alle pusekatter - særlig ikke når man har kattunger. I samme slengen vil jeg anbefale deg å kattesikre resten av hjemmet også. Det er mange ting en liten katt kan rote seg opp i. Vi har kattesikret hele huset og vi har alltid toalettlokket nede. Bare ikke denne ene gangen.
skruf Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 Uffda. Det hørtes jo ikke så kjekt ut for en liten pus Du har kanskje kommet på dette selv nå: Men ha alltid dolokket nede med katter i hus. Myten om at katter alltid lander på beina og "klarer seg" dekker desverre ikke alle pusekatter - særlig ikke når man har kattunger. I samme slengen vil jeg anbefale deg å kattesikre resten av hjemmet også. Det er mange ting en liten katt kan rote seg opp i. Hos oss hjalp det lite å alltid ha lokket ned når kattungen hoppet oppi mens lillejenta satt og tisset..... Hun hadde ikke så stor rumpe, så den dekket vel bare første del av doringen.... Både katten og jenta fikk et aldri så lite sjokk da:-) Jenta skulle bade, og da bruker alltid katten å sitte på badekarkanten mens hun bader, så det var derfor katten var på badet samtidig med henne. Dog, katten dilter etter overalt da...
Anita den Fagre Skrevet 22. november 2011 #11 Skrevet 22. november 2011 Stakars lille pus. Hva med å ringe en dyrlege å høre? Ellers sier man jo gjerne at katter som vasker seg og spiser har det fint, så kan jo se det litt ann kanskje?
CathFoto Skrevet 22. november 2011 #12 Skrevet 22. november 2011 Pusen min datt i do en gang, akkurat i det jeg reiste meg opp for å skylle ned. Hun var ikke så fornøyd med dusjen etterpå.
Gjest Badabing Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 De har ikke så mye peiling på dyr. Jeg ringte dem en gang hunden min hadde klart å få tak i en skål med sjokoladekjeks, og de klarte å gi meg et veldig godt svar.
bobbi Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 Kattungen våres hoppet plutselig nedi do en dag samboeren sto og tisset :gjeiper: Han fikk både det og wc-duck middel på seg, men vi vasket han bare, og han er i helt fin form
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #15 Skrevet 4. desember 2011 Giftinformasjonssentralen har også personer som er kyndige innen veterinærfaget, og burde uansett være istand til å hjelpe deg med generell informasjon om virkestoff, deretter kan du google deg fram til noe, også kan du jo ringe veterinær i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå