Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte på en deltidsjobb i en dagligvarebutikk, fant utlysningen på hjemmesiden deres. Fristen gikk ut tidlig i november der. Hørte ikke noe fra dem. Nå ligger det en annonse for samme butikk og samme stilling ute på nav, med søknadsfrist i slutten av november. Betyr det at de ikke fant noen søkere de likte? Jeg ble jo ikke innkalt til intervju en gang :( Er litt skuffa, for jeg ville jo gjerne ha den jobben.. Vanligvis når jeg ikke blir innkalt til intervju tenker jeg at det er noen med bedre søknad enn meg som får jobben. men nå har de jo ikke ansatt noen andre heller, tydeligvis. Var søknaden min SÅ dårlig da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke brukt noe energi på å (over)analysere det. Det er nok ikke slik at den beste de fant var ubrukelig og at du er verre enn ubrukelig. Det nytter ikke å tenke slik. Hvem vet om det er samme stilling eller bare en lignende, hvem vet hvorfor den er utlyst, hvem vet hvorfor ikke du havnet på toppen av listen sist. Det kan være så mye rart og det er ofte tusenvis som søker på slike jobber.

Jeg ville bare prøvd igjen, jeg. Ingenting å tape.

• Liker 2
Skrevet

kanskje den som fikk jobben ikke ville ha den lenger?

Og hvis de har veldig mange søkere så kan det hende de ikke gidder å se på alle. ser på søknader til de finner 5 kandidater som de får på intervju.

Så er nok bare å søke! :)

• Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

Kan jo hende det er ny deltidsstilling som har blitt ledig. Prøv igjen :)

• Liker 2
Skrevet

Gå inn til butikksjefen. Snakk med ham. Ta med søknad. Forklar. Slik får du jobb.

Skrevet

Skriv en ny og bedre søknad, og send på nytt. Eventuelt møt opp personlig, da er sjansene enda bedre :)

• Liker 2
Skrevet

Vi kaster søknadsbunken når vi har fylt den aktuelle stillingen. Dukker en ny stilling opp (det skjer), annonserer vi på nytt. Lettest, faktisk. Det renner inn søknader HELE tiden.

Skriv en bedre søknad, og søk igjen. Det taper du ingenting på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...