Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IKM fredag morgen men av diverse årsaker må jeg ta testen på torsdag. Jeg får mensen natt til fredag så IKM er vel "mellom torsdag og fredag". Hvor stor sjanse er det for at testen viser feil torsdag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis testen er negativ og mensen kommer, så har du fått riktig svar. Om testen er positiv og mensen ikke kommer, så har du jo i og for seg fått riktig svar da også. Om testen er negativ og mensen ikke kommer, så kan du kanskje ta en ny test om noen dager?

Du må bare prøve :)

Skrevet

Ikke det at det har noe med saken å gjøre, men hva er problemet med å tisse på en pinne på fredag istede? Da er du enda mer sikker på at resultatet er riktig.

Skrevet

Fordi jeg skal ha en behandling fredag morgen som ikke kan gjennomføres om jeg er gravid.

Skrevet

Fordi jeg skal ha en behandling fredag morgen som ikke kan gjennomføres om jeg er gravid.

Og du skal ikke tisse før den eller?

Skrevet

Dersom graviditet er en mulighet, og du planlegger å beholde, skal du ikke gjennomføre behandling som er skadelig for gravide i morgen.

Mange opplever å teste falskt negativt på dag for forventet mens. Det eneste som kan avkrefte at du er gravid er en blodprøve tatt i dag eller i morgen. Ved urinprøver er det mange usikkerhetsmomenter.

Skrevet

Den må avbestilles på forhånd.. Jeg spør bare hva sannsynligheten for riktig testsvar er..

Skrevet

95% av de gravide får positiv test dagen før IKM ifølge clearblue sine sider, så du må velge om du er villig til å ta sjansen.

Skrevet

Ja det var det.. Jeg har ventet lenge på den timen så er så synd å avbestille. Er bare 1PP så rart om den skulle sitte så fort. Jeg får tenke et par dager til...

Skrevet

Ja det var det.. Jeg har ventet lenge på den timen så er så synd å avbestille. Er bare 1PP så rart om den skulle sitte så fort. Jeg får tenke et par dager til...

Jeg har blitt gravid på første forsøk begge gangene...

Skrevet

Etter p-pilleslutt også?

Skrevet

Hvis du vil gjøre det helt riktig må du bare ta støyten med å betale avbestilligsavgift hvis du skulle være gravid. Det er vel verdt det.

Skrevet

Etter p-pilleslutt også?

Nei jeg hadde ikke gått på p-piller.

Skrevet

Joda, det gjør jeg jo også. Tenkte å ta en test på torsdag og hvis den er negativ avbestiller jeg ikke timen. Så ta en ny test på fredag, dersom den da mot formodning er positiv må jeg selvfølgelig avbestille.

Skrevet

Joda, det gjør jeg jo også. Tenkte å ta en test på torsdag og hvis den er negativ avbestiller jeg ikke timen. Så ta en ny test på fredag, dersom den da mot formodning er positiv må jeg selvfølgelig avbestille.

Det syns jeg hørtes ut som den beste løsningen her ;)

Skrevet

Jeg synes du risikerer mye her, avhengig av hva slags behandling det er snakk om.

Det er mange som blir gravid rett etter pilleslutt. En venninne av meg testet positivt to uker etter at siste pille ble tatt.

Men kanskje tester du positivt torsdag, så løser det seg på den måten :)

Skrevet

Jeg synes du risikerer mye her, avhengig av hva slags behandling det er snakk om.

Det er mange som blir gravid rett etter pilleslutt. En venninne av meg testet positivt to uker etter at siste pille ble tatt.

Men kanskje tester du positivt torsdag, så løser det seg på den måten :)

Hun sier jo at hun skal ta en test fredag før undersøkelsen!

Skrevet

Hun sier jo at hun skal ta en test fredag før undersøkelsen!

Jeg ser det. Men hvis den er negativ og hun likevel er gravid risikerer hun mye. Det er en handfull mennesker som ikke tester riktig på IKM, særlig når hun ikke kan vite sikkert når IKM er i og med at hun nettopp har sluttet på pillen og ikke vet noe om normal sykluslengde og lutefase.

Skrevet

jeg fikk svak strek to dager før ikm begge ganger jeg har vert gravid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...