Gå til innhold

Windows mail

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'mail.broadpark.no', Server: 'mail.broadpark.no', Protokoll: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10013, Feilkode: 0x800CCC0E

Noen som kan hjelpe meg hva jeg skal gjøre??

Skulle gjerne fått sendt mail.

På forhånd takk

Skrevet

Ingen som vet??

Jeg har nextgentel,mailadresse,men har nå sagt oppmitt abonnement og er i oppsilelsestiden

Har byttet til fiber fra EBnett,kan det ha noe med dette å gjøre??

Får mottat mail, (kommer opp en feil melding da også) men ikke sendt mail.

Takk

Skrevet

Ingen som vet??

Jeg har nextgentel,mailadresse,men har nå sagt oppmitt abonnement og er i oppsilelsestiden

Har byttet til fiber fra EBnett,kan det ha noe med dette å gjøre??

Får mottat mail, (kommer opp en feil melding da også) men ikke sendt mail.

Takk

Det vil jeg tro ja. Mailprogrammet ditt er satt opp til å sende via nextgentel sin SMTP server (utgående mailserver), men da blir det kræsj om du er på EBnett sitt nett. Grunnen er at SMTP servere ofte ikke har noen egen autentisering (godkjenning), men er satt opp til å avvise mailtrafikk fra andres nett. Bruker man internetten til samme leverandør som eier SMTP serveren, så kommer man gjennom filteret (ingen problem). Du trenger altså bytte fra nextgentel sin SMTP server til EBnett sin.

Her skal du fylle inn EBnetts SMTP server (Navn på server for utgående epost), adressen EBnett bruker finner du her. (E-postservere - Utgående/SMTP). Det ser ikke ut som EBnett/Altibox krever autentisering, så da trenger du ikke å krysse av for det.

Skrevet

Tusen takk,for hjelp.

Skal gjøre det etterpå.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg har prøvd men ikke fått det til.

Kan jeg bruke broadpark mail adresse selv om jeg har eb.nett /altibox??

Skal ikke trenge bytte e post adresse??

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg har prøvd men ikke fått det til.

Kan jeg bruke broadpark mail adresse selv om jeg har eb.nett /altibox??

Skal ikke trenge bytte e post adresse??

Det skal gå fint å beholde epostadressen. Får du ikke til å bytte ut smtp mailinstillingene, så hadde jeg sendt en mail til altibox og bedt om veiledning. Bruk webmail til det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...