Gå til innhold

Hvorfor starte navnetråder egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå florerer det av navnetråder igjen. Neida, det irriterer meg ikke og jeg er sjelden inne på dem.

Men hvorfor lager man slike tråder? Klarer man ikke å velge navn selv? Er det så viktig at andre liker navnet man skal velge til SITT barn? Spør faren til barnet i stedenfor her, han har noe han skulle ha sagt.

Smaken er jo som baken, noen vil alltid like det og andre vil hate det. Jeg skjønner det virkelig ikke. :sjenert:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en god ting, og synes trådene er interessante. :jepp: Folk får input på hvor vanlige navnene er, hvilke assosiasjoner folk får, osv.

Håpet mitt er at folk som vurderer å kalle ungen sin Desirée Pippilotta, Chrysantemum og lignende, faktisk kommer på bedre tanker, og at folk kanskje innser at Leander eller Thea (i mangel på bedre eksempler) er svært vanlige navn. Selvsagt skal folk få kalle ungen sin (nesten) hva de vil, men av og til er det greit å få input fra andre. (Det kan for eksempel være vanskelig å innse at Leander er et svært vanlig navn, når man kanskje ikke har noen i nærmeste omgangskrets som heter det..)

Skrevet

Nå florerer det av navnetråder igjen. Neida, det irriterer meg ikke og jeg er sjelden inne på dem.

Men hvorfor lager man slike tråder? Klarer man ikke å velge navn selv? Er det så viktig at andre liker navnet man skal velge til SITT barn? Spør faren til barnet i stedenfor her, han har noe han skulle ha sagt.

Smaken er jo som baken, noen vil alltid like det og andre vil hate det. Jeg skjønner det virkelig ikke. :sjenert:

Jeg er litt enig med deg. Iallefall når det blir syting hvis folk ikke liker det. Man kan ikke legge ut slike tråder hvis man ikke tåler begge synspunkt ;)

Skrevet

jeg syns det kjempegøy å lese navnetråder:) tenke litt på potensielle navn til mitt forhåpentligvis fremtidige barn:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner dte heller ikke. Og veldig mange teite trangsynte folk som svarer i sånne tråder. Neeii det navnet passer bare på gamle damer, det navnet var helt jævlig, hater det, ville ikke kalt hunden min det en gang!

Og enten liker ikke folk det fordi det er for spesielt, for kjedelig, for gammeldags, for moderne osv. Det eneste trådstarter vil er vel at alle skal elske navnet, men da er det fare for at det er et navn alle vil stjele og bruke selv.

Samtidig så synes jeg det er bra med litt korreks til folk som vil kalle ungen helt grusomme dobbltnavn og ha masse aksenter, men nå motsier jeg meg selv ... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan forstå de som starter tråder der man ber om navnetips. Da kan man jo få inspirasjon og bli minnet om navn man ikke engang hadde tenkt på. Spørsmål av typen "hva synes dere om ..." synes jeg vitner om litt usikkerhet. Jeg svarer i begge typer selv, for som nevnt over har det med assosiasjoner osv ;)

• Liker 1
Gjest Koseklumpen
Skrevet

Jeg elsker navnetråder. Leser dem for å få tips til mitt kanskje en gang i fremtiden barn :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg synes navnetråder er morsomme, utrolig hva folk greier å lire av seg av stygge kommentarer om et stakkars navn.

Og så lurer jeg litt på hva det perfekte navnet skulle være i følge den gjennomsnittlige KG-brukeren. Kaller man ungen Thea eller Leander er det feil, fordi "det heter alle andre barn", men velger man navn som Linda og Kjetil er det feil, for "det heter alle på min alder". Else og Albert er heller ikke greit, for "det er det bare gamlinger som heter", og importerer man et navn fra et annet land er det en dødssynd, og skulle man være så dum at man finner på et eget navn får man virkelig så øra flagrer... Så lett skal det ikke være... :fnise:

Endret av Rayanne
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes navnetråder er morsomme, utrolig hva folk greier å lire av seg av stygge kommentarer om et stakkars navn.

Og så lurer jeg litt på hva det perfekte navnet skulle være i følge den gjennomsnittlige KG-brukeren. Kaller man ungen Thea eller Leander er det feil, fordi "det heter alle andre barn", men velger man navn som Linda og Kjetil er det feil, for "det heter alle på min alder". Else og Albert er heller ikke greit, for "det er det bare gamlinger som heter", og importerer man et navn fra et annet land er det en dødssynd, og skulle man være så dum at man finner på et eget navn får man virkelig så øra flagrer... Så lett skal det ikke være... :fnise:

Ha,ha. Det er jo så sant!

Poenget mitt var mer den "Er dette navnet fint?" Hva er poenget? Synes du navnet er fint så bruk det, man må da ikke ha andres godkjenning. Når man ikke engang kan velge navn på sine egne barn alene, hva slags avgjørelser klarer man da å ta på egenhånd?

Men klart, det er jo underholdning.

TS

Skrevet

Jeg synes de trådene er kjempemorsomme! :jepp: Jeg har sett noen som har vurdert et navn, men skrotet det etter at alle vi her inne sa at det var stygt :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Eg tykkjer det er kjempemoro å diskutere namn, men føler aldri for å starte slike trådar sjølv.

Skrevet

Jeg syns også de er morsomme å lese. Samboeren min foreslo et navn til vårt lille frø her om dagen, jeg er veldig usikker på hva jeg syns om navnet, klarer ikke å bestemme meg om jeg liker det eller ikke. Vil gjerne ha andres synspunkter og oppfatninger av navnet. Så når vi finner ut om det eventuelt blir en gutt så skal jeg ikke se bort ifra at jeg starter en navnetråd selv.

Skrevet

En ting til:

Jeg tror nok mange er litt redde for å velge et navn som viser seg å være dette tiårets svar på 70-tallets Roger/Ronny/Johnny/Kenneth, og gjerne vil forsikre seg om at de ikke treffer akkurat "sosialt belastet bølle-navneblinken".

Skrevet

Jeg synes det er kjemperart at folk som ikke aner hvem jeg er synes det er interessant å vite hva jeg synes om navna til barna dems. Jeg kan jo være enn dust av dimensjoner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...