Gå til innhold

Kjøreforhold over vidden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke om dette var riktig, men vi skal kjøre fra bergen - oslo. Noen som vet hvor det er best å kjøre eller om hvordan kjøreforholdene er på vidden nå? Der med voss-ustaoset-dyranut-haugastøl-gol-geilo og det der? Vi kjører piggdekk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare et tips: Denne siden er kjekk å følge med på før man skal over fjellovergangene eller ut på lengre turer.

Du kan velge etter veinummer (hardangervidda er RV7), etter fylke, fjelloverganger, stengninger osv.

Akkurat nå står det at det er fare for dårlig sikt pga tåke + enkelte glatte partier.

Den veien som er absolutt sjeldnest stengt er E16, Filefjell.

Aurland - Hol (FV 50) er også et godt alternativ (men der står det at det er nattestengt 22-08, mandag til torsdag).

Glatte partier finner man nok på alle fjellovergangene nå.

• Liker 1
Skrevet

Hemsedalsfjellet er bedre enn Filefjell, er min personlige mening.

Gjest strykebrett
Skrevet

Det er ganske tåkete her og der i Akershus i alle fall, pluss en sånn irriterende yr som ligger i luften og fukter ruta så man ikke ser, men det er liksom for lite til å ta med viskerne. Sørg derfor for at du har masse spylerveske!

Skrevet

Har nettopp fylt spylervæske :P

Kjenner Hardangervidden best, men har sjekket Aurland og Hemsedal også og der var det veiarbeid.

Filefjell...? Sier meg egentlig ingenting. Hehe. Får bare satse på at det går bra!

Skrevet

Jeg ville tatt over Haukeli, rv 134, hvis jeg var deg. Den veien holdes alltid åpen pga Ekspressbussen, har jeg hørt. ;)

Skrevet

Filefjell er om du kjører E16 hele veien. Hemsedal er RV52. Haukeli har ofte kolonnekjøring mens de andre overgangene er åpen. Og det går norway bussekspress over Hemsedal også...

Gjest otrivin
Skrevet

Vi kjørte hemsedal til (syyykt glatt og trailere som stod strandet overalt) og vidden hjem igjen. Måtte ta en overnatting på Geilo pga det var så sent og vi hadde kjørt så lenge og hemsedal var stengt når vi kom dit og samme med aurland. Men skjønner ikke hvorfor det var kolonne over vidden, bra sikt, ikke spes. glatt eller noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...