UnderCover Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 (endret) Nå på søndag er det første søndag i advent. Jeg HATER snø og kulde, og det eneste jeg gleder meg til på denne tiden er å kose meg med juledekorasjoner og baking osv Er det flere der ute?? Jeg ville bare opprette en tråd (håper noen blir med) og forteller meg hva DERE har planer om Jeg skal vaske hus og hjem på lørdag, og pynte som en tulling på søndag Jeg skal pynte med alt som kan tenkes, og i tillegg har jeg kjøpt inn farget papir og lag selv- julepynt som jeg skal kose meg med i neste uke Så i den neste uken igjen, skal jeg pakke inn presanger, bake, sende julekort osv. (Jeg er heldigvis feridg med julegavene) Og så skal jeg feire jul alene i år. Eller det vil si,meg og pusekatten min, og så skal jeg ha min stefar på besøk fra lille-julaften til første juledag. Ojojoj som han skal fores Og så skal jeg kooooooooooose meg med julekalenderne på tv Flere som vil være med i tråden? :) Endret 22. november 2011 av UnderCover 2
Rumle Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 (endret) Jeg vil være med! Jeg gleder meg til å lage ordentlig julestemning i heimen! Men må få unnagjort rydding og julevask først Har begynt å ta frem noen amaryllis og svibler, som jeg plantet tidligere i høst og satt kaldt. Tenkte jeg skulle ut i dag og ta inn noen fine einebærkvister og pynte krukkene med, det skaper litt førjulsstemning og god lukt synes jeg! Ellers skal julelysene ute opp - og sjekkes snares! Skal ha lys i plommetreet og et tre på terrassen Har allerede begynt å lytte på julemusikk - og funnet en ny favoritt for året; Endret 22. november 2011 av Rumle
UnderCover Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2011 Så bra du vil være med Jeg må ta inn 2 sommerplanter før jeg begynner Jeg har ikke gjort det tidligere fordi de fortsatt blomstrer. Tom jordbærplantene har fått nye blomster Men jeg ser nå at siste vers er sunget fra dem i pottene Og så har jeg kjøpt meg 2 nye nissemenn idag
tinywiny Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Jeg også gleder meg til jul!!! For første gang på hundre år skal jeg faktisk ha fri fra 21 desember til etter nyttår, da skal jeg bare høre på julemusikk og slappe av og nyte stemningen og herlig julemat!!!
Gjest *smak* Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Skal bake pepperkaker i kveld, med julemusikk på full guffe.. Adventsstaken står allerede framme fordi den er så fin he he.. Nisseservicet må jeg ta fram og vaske, sånn at det er klart.. Utendørs skal vi ha en Tuvja med lys.. På søndag finner jeg fram alle Gobel englene som skal stå å pynte rundt om i huset.. Kanskje jeg kommer innom senere og forteller om mine videre planer... KOSELIG tråd UnderCover!!!
Gjest Anuket Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Jeg skal skrive hjemmeeksamen! Men først på lørdag er det lysfest fra kl 16, så den skal jeg på. Etter det er det hjem for å pynte, høre på julemusikk. Søndag blir det vel hjemmeeksamen igjen, men jeg akter å prøve meg på litt baking og! Hvis ikke så kan jeg pynte på rommet mitt
Gjest Anuket Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Undercover: Er du ferdig med alle julegavene allerede?? Jeg har ikke begynt ennå..
Gjest finurlig Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Åh, koselig tråd!! Selv om det er eksamenstid, så skal jeg ha masse venninner på besøk på juleverksted neste fredag, hvor vi skal høre på julesanger, bake pepperkaker og lage dorullnisser :D Så skal jeg hjem og hjelpe mamma med de 19 sortene hun baker hvert år God førjulstid alle sammen <3
tinywiny Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 19 sorter??? Gud bedre, jeg som syntes jeg er flink som baker 4! Im impressed!
Gjest finurlig Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 Ja det ligger rundt det tallet. Og hun baker de hvert år, er svært imponert selv, og håper jeg klarer det når jeg "blir stor"
UnderCover Skrevet 27. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 27. november 2011 (endret) Ehm... Glemte visst bort min egen tråd Idag er det hvertfall blitt jul i stuen Juletreet utenfor blinker og lyser opp hele uteplassen, og juletreet inne (ja det er også kommet på plass) lyser også, men jeg orker ikke pynte det før imorgen. Skal snart tenne adventsstaken og spise mandariner Imorgen skal jeg bake pepperkaker, henge opp en adventstjerne til, ta nellikspiker i appelsiner så det lukter jul, og ikke minst finne frem masse nisser og engler 19 sorter faktisk.. Imponerende Og ja, Anuket: Jeg tror ikke selv at jeg er ferdig før jeg ser alle handleposene som står lagret klar for innpakning og steike meg hvor godt det er å være ferdig med tom julekortene Bare pakke inn, sende noen pakker og 26 kort, og så håpe på at det dukker opp noe til meg også Endret 27. november 2011 av UnderCover
Lille Blåklokke Skrevet 27. november 2011 #12 Skrevet 27. november 2011 Åhhhh god første advent alle sammen. Jeg ELSKER jul. Det er så nydelig vakkert at jeg blir rørt Denne julaften gleder jeg meg så mye til at jeg nesten ikke holder ut. Skal feire den alene hjemme med min elskede mann. Bare vi to, romantisk jul hvor vi bare skal kose oss med god mat og drikke, masse kos på tv og presanger fra hverandre Ahhh sommerfuler i magen. I dag har vi tent lys og bakt kakemenn har heng opp stjernene i vinduene mine og så har vi bare koset oss med masse stearinlys, pledd, kongerøkelse og film kos. Livet er deilig på slike dager som dette. Skal ikke pynte noe mer før vi er i desember. Ha nydelig kveld alle sammen
Rumle Skrevet 27. november 2011 #13 Skrevet 27. november 2011 (endret) Jeg må ta inn 2 sommerplanter før jeg begynner Jeg har ikke gjort det tidligere fordi de fortsatt blomstrer. Tom jordbærplantene har fått nye blomster Men jeg ser nå at siste vers er sunget fra dem i pottene Jeg får stadig røde månedsjordbær på terrassen! Og rosene blomstrer (om enn noe begrenset) enda! Har fått på julelys i plommetreet i dag, men ikke plassert lysene ordentlig, så inntil jeg gjør det kan naboene få lure litt på hvilken desgn jeg går for i år Endret 27. november 2011 av Rumle
Rumle Skrevet 27. november 2011 #14 Skrevet 27. november 2011 Så skal jeg hjem og hjelpe mamma med de 19 sortene hun baker hvert år
UnderCover Skrevet 27. november 2011 Forfatter #15 Skrevet 27. november 2011 (endret) Jeg får stadig røde månedsjordbær på terrassen! Og rosene blomstrer (om enn noe begrenset) enda! Har fått på julelys i plommetreet i dag, men ikke plassert lysene ordentlig, så inntil jeg gjør det kan naboene få lure litt på hvilken desgn jeg går for i år Du får fortelle hvilket design det blir Apropos de plantene ute... Jeg hadde ikke hjerte til å kaste dem likevel. For de kom seg visst på beina igjen De får no bare stå Og så glemte jeg å skrive at fuglene har fått første matporsjon for sesongen, så det blir jul på dem også Endret 27. november 2011 av UnderCover
Rumle Skrevet 27. november 2011 #16 Skrevet 27. november 2011 Så bra! Her får fuglene mat hele året, de er skikkelig bortskjemte
Fanteria Skrevet 27. november 2011 #17 Skrevet 27. november 2011 Her har julestjerna kommet opp i vinduet. Alle lysestakene med det minste snev av jul er funnet frem. Men dessverre oppdaget jeg at jeg mangler lys Hadde nettopp noen venninner over, så nå er julekortene ferdige :D Nå må jeg bare finne ut hva jeg skal skrive i de Pepperkaker og julebrus har gått ned på høykant! Og snart er det middag. Hjemmelagde kjøttkaker, poteter og rødkål. Jo, må også få lagt inn at julemusikken ble byttet ut med supporter-rop da kjæresten kom hjem. Nå er det god stemning etter at Rosenborg tok bronse
Katarinaz Skrevet 27. november 2011 #18 Skrevet 27. november 2011 Åhhh jeg elsker førjulstiden! Det er mitt første år "alene" i år! Går på folkehøgskole, så er ikke mye alene på den måten. Men får ikke vært med på tradisjonene til familien, og slikt. Så i dag har vi satt opp en nyinnkjøpt lysestake, hørt på julesanger og strikket. Blir spennende å prøve litt nye tradisjoner i år, men litt vemodig også! Men jul blir det nå uansett Ønsker dere alle en herlig førjulstid! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå