Gå til innhold

No more 'Free Willy' (Keiko)

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei selvfølgelig ikke, jeg bare reagerer på kommentarene enkelte kommer med.

Og jeg reagerer på at folk reagerer..

Har ikke denne hvalen fått nok oppmerksomhet og penger som det er?

Skrevet

Hva hadde de forventet seg? Han er oppvokst i fangenskap, han hadde ingen grunnlag for å klare seg i det "fri"

Skrevet

en ting jeg reagerer på, er at folk sier det må være viktigere ting sende på tv nyhetene. men jeg syns iallefall det er kjekkere med nyheter om Keiko, enn lange extrasendinger om kongens blod i urinen. det må da vel være viktigere ting å sende i nyhetene enn DET!!!!!! det irriterer meg.

Skrevet

si meg

blir dere lei dere hver gang noen dør?

er denne spekkhoggeren mere verdt fordi den er en kjendis

Skrevet

.. og ikke minst hadde den levet mye lenger enn "forvetet" levealder for en spekkhogger...

Skrevet

Keiko er dævv... Endelig har denna oppskrytte kjøttklumpen stengt sjappa for godt!

Etter det jeg har hørt så brukte dem faen meg 140mill på få denna enorme hvalbiffen utti havet igjen.. Hva skjer? detta dyret svømmer litt rundt i norskehavet og dævver av en forkjølelse..

Nå pågår det visst en diskusjon om hva man skal gjøre med denna sjøldævve hvalburgeren.. Noen mener at den skal stilles ut på museum og andre mener at den skal begraves på land.. Er det bare jeg som tenker at detta kan bli en helvetes grillfest? Man kaster da ikke mat gjør man? Herregud da folk! denna stygge forvokste kjøttklumpen må da bli ca. 800 prima hvalbiffer! og som kjent har jo disse dyra mye olje i seg. Vi kan jo bruke den til og lage napalm og tenne på dyrevernere mens vi ler og trøkker hvalbiff i trynet.

Skrevet
en ting jeg reagerer på, er at folk sier det må være viktigere ting sende på tv nyhetene. men jeg syns iallefall det er kjekkere med nyheter om Keiko, enn lange extrasendinger om kongens blod i urinen. det må da vel være viktigere ting å sende i nyhetene enn DET!!!!!! det irriterer meg.

Keiko er et dødt dyr.

Kongen er (enten du liker det eller ei) vårt overhode som landet baseres på.

Jeg blir IKKE lei meg av å tenke på de millioner av innsekter, hvaler, mus, katter, elefanter og rever som har dødd en naturlig død i uken som gikk. Ei heller av å tenke på keiko.

Skrevet

Skulle invitert alle hollywood folka ned til en grillfest og avslørt for dem etterpå at dem nettopp hadde spist keiko. :ler:

Skrevet

DD: Jeg skjønner at du tøffer deg, men.. man spiser ikke sjøldaua dyr. Aldri. På samme måte som man ikke spiser nedfallsfrukt.

Skrevet

Enig med deg, vi trenger faktisk flere slike nyheter som kan få oss til å tenke på mer jordnære ting. Selv er jeg møkkalei kongelige nyheter :kvalm:

Skrevet

Jeg syns det er litt sørgelig... :(

Men mest fordi jeg ser på livet hans som en eneste lang tragedie....

Hadde bare folk lært litt av dette, men det er vel ikke overveiende sansynlig.... Noen tror at livet er som i Free Willy filmen.... Slipp dem ut og happy ending.... Dyrevernforkjempere med null peiling...

Enig med Veslebråka, man spiser da ikke sjøldaua dyr... Hadde de skutt ham så kunne jeg derimot godt spist ham (smaker egentlig spekkhoggerkjøtt godt tro?).

Skrevet
DD: Jeg skjønner at du tøffer deg, men.. man spiser ikke sjøldaua dyr. Aldri. På samme måte som man ikke spiser nedfallsfrukt.

tøffere en toget

Skrevet

Er det noe jeg driter så j*ævlig i, ja så er det Keiko!!

Det er faktisk andre ting som skjer i verden, og som attpåtil er alvorlig......

Skrevet

Keiko ble gravlagt (på land) i Taknesbukta i all hemmelighet i natt. Så da slipper man jo å spekulere mer på dette, og siden den løsningen er valgt får man tro at det faktisk er uproblematisk å gjøre det på den måten (selv om hvaler flest får en "maritim begravelse").

Skrevet

Jeg tror grunnen til at de ikke graver ned de fleste strandede hvaler (fant det da jeg kikket på emnet, men finner ikke lenken igjen) er at det er vanskelig å finne noen som tar på seg oppdraget. Maasse kg og dårlig lukt vanligvis. I Keikos tilfelle ville de visst ha et minnesmerke også, så da slo de to fluer i en smekk. Det er da vel ikke verre å begrave en hval enn et menneske, bare grave hullet en anelse større.

Minner meg på at jeg har innmari lyst til å dra på ferie et sted hvor jeg kan svømme med delfiner :P

Skrevet
Jeg tror grunnen til at de ikke graver ned de fleste strandede hvaler (fant det da jeg kikket på emnet, men finner ikke lenken igjen) er at det er vanskelig å finne noen som tar på seg oppdraget. Maasse kg og dårlig lukt vanligvis. I Keikos tilfelle ville de visst ha et minnesmerke også, så da slo de to fluer i en smekk. Det er da vel ikke verre å begrave en hval enn et menneske, bare grave hullet en anelse større.

Minner meg på at jeg har innmari lyst til å dra på ferie et sted hvor jeg kan svømme med delfiner  :P

:hoho:

en anelse større :hoho:

det går 80 menneker på en spekkhogger

Skrevet

understatements er en subtil humor som ofte går rett hjem :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det noe jeg driter så j*ævlig i, ja så er det Keiko!!

Det er faktisk andre ting som skjer i verden, og som attpåtil er alvorlig......

jepp, som at kongen har kreft i blæra og tisser blod. det er sånne ting man skal bruke extra nyhetssendinger på, selvfølgelig!!!! mye viktigere det! :-?

Skrevet

jepp, som at kongen har kreft i blæra og tisser blod. det er sånne ting man skal bruke extra nyhetssendinger på, selvfølgelig!!!! mye viktigere det! :-?

Ja, at kongen har kreft er mye viktigere enn at en 23 år gammel spekkhogger dør en naturlig død. Kongens helse er vesentlig så lenge vi har den styreformen vi faktisk har- enten du er republikaner eller monarkist.

Få litt orden på prioriteringslista, Gjest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...