AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Hva er dette for noe? Hvorfor "piper" de? Alt er i orden altså, men det er jo noe de vil? Sånne "jeg vil et eller annet"-pipelyd. ????
ninuska_ Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 (endret) Den piper ikke som en hund, men mer høyfrekvente "mmmm" (i et forsøk på å høre min egen i hodet)? Frustrert pus som får for lite utløp for energi? Endret 21. november 2011 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Den piper ikke som en hund, men mer høyfrekvente "mmmm" (i et forsøk på å høre min egen i hodet)? Frustrert pus som får for lite utløp for energi? Ts her. Ja feks når jeg stryker henne på magen eller står ved siden av skapet der maten er "pip" ?? Jeg skjønner nada.......... Har opplevd samme med leke, altså feil leke, da var det pip til den riktige var på plass
Gjest Lille-pus Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 (endret) Kattunge, halvvoksen (6 - 8 mnd) eller voksen katt ? Det "pipes" med forskjellig trykk på m-i-a-u for å uttrykke forskjellige følelser: Hva betyr mjau ? - Bjarne Braastad En amerikansk utgave (som også er meget god) finner du hos a-house-full-of-cats.com Når du har lest disse to linkene så tipper jeg du skjønner mye mer av hva katten din forteller deg enn du gjorde før Kattunger har forøvrig litt mindre variasjon i miau'et sitt enn en halvvoksen eller voksen katt Endret 22. november 2011 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå