Gå til innhold

Til dere som er/har vært i lengre forhold. Har han/hun slått?

Vold  

151 stemmer

1. 1. Har kjæresten/mannen/kona di(n) noen gang brukt fysisk vold mot deg?

• Ja
      32
    • Nei
      119

Anbefalte innlegg

Gjest happy_me
Skrevet

Og om svaret er ja, hvorfor er dere fortsatt sammen? Eller forlot du ham/henne?

Synes det er interessant. Og dette er kanskje noe å lese for de som er i voldelige forhold, og lurer på statistikkene...

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Nei! Verken fysisk eller psykisk vold. Hadde det skjedd, hadde jeg avsluttet forholdet umiddelbart.

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarte nei, men jeg har brukt fysisk vold mot ham.

Jeg oppvelde et svik uten like og var så fortvilet og forbanna at jeg slo ham. Han tok det. Forholdet varte videre. Sviket var årsaken til at jeg gikk et år etterpå.

Skrevet

Han har aldri slått meg. Knuffa meg, ja det har han. Jeg har klappa til han én gang, av frustrasjon og sinne for at han sa noe han aldri skulle ha sagt. Angret fort etterpå, for å si det mildt. Vi har kommet til enighet om at vi aldri skal røre hverandre på den måten, vi vil jo være gode med hverandre.

Skrevet

Har blitt slått ja. Tilga ham faktisk, men forlot ham etter 2 måneder, da jeg bare gikk rundt å var redd ham.

Veldig glad for at jeg kom meg unna!

Skrevet

Vi har begge vært voldelige mot hverandre, i like stor grad. Vi er fortsatt sammen, fordi vi har løst problemene våre og fordi det er snakk om små, sjeldne episoder som ikke har påvirket vårt mangeårige samliv.

Skrevet (endret)

Jeg har blitt slått, i et lengre forhold. Første gangen trodde jeg at det var et engangstilfelle, men det viste seg altså å være feil. Vi var "sammen" i 4 år.......

Og dere som skriker ut at "jeg ville gått med EN gang!!" Det er FAEN ikke så enkelt. Det er et helvete å komme ut av i og med at man faktisk er glad i personen og tror de kan forandre seg...

JA jeg var like "skrikende" før jeg først havnet i situasjonen selv........

EDIT: Det er ikke derfor jeg er herlig singel idag, det var en tidligere ex og jeg trives bare meget godt som singel ;)

Endret av UnderCover
  • Liker 4
Skrevet

Eksen min brukte fysisk og psysisk vold mot meg. Jeg var med han i 2 år, til jeg til slutt klarte å komme meg ut av det forholdet. Som UnderCover over meg her sier, det er ikke så lett å komme seg ut av et sånt forhold når man er fryktelig glad i personen.

Gjest Koseklumpen
Skrevet

Jeg har blitt slått, i et lengre forhold. Første gangen trodde jeg at det var et engangstilfelle, men det viste seg altså å være feil. Vi var "sammen" i 4 år.......

Og dere som skriker ut at "jeg ville gått med EN gang!!" Det er FAEN ikke så enkelt. Det er et helvete å komme ut av i og med at man faktisk er glad i personen og tror de kan forandre seg...

JA jeg var like "skrikende" før jeg først havnet i situasjonen selv........

Slik var det her også. Ikke lett å komme seg utav, men er ufattelig glad for at jeg gjor det til slutt og har funnet meg en kjempe god mann i dag :rodmer:

Jeg har selv aldri slått og kommer heller aldri til å gjør det.

Skrevet

Nei, hverken jeg eller han! Har vært sammen i 8 år. Vold i et forhold er bare no,no..

• Liker 2
Skrevet

Ja, eksmannen min var voldelig. Har blitt fysisk mishandlet mer enn 100 ganger. Det ble slutt fordi han ble forelsket i en annen. Det var den beste måten det kunne blitt slutt på. Den psykiske volden fortsetter. Jeg frykter at han kommer til å drepe meg.

Skrevet

Vi har begge vært voldelige mot hverandre, i like stor grad. Vi er fortsatt sammen, fordi vi har løst problemene våre og fordi det er snakk om små, sjeldne episoder som ikke har påvirket vårt mangeårige samliv.

samme her. (men vi har vært sammen i 1,5 år bare)

Skrevet

samme her. (men vi har vært sammen i 1,5 år bare)

Dere som er voldelige mot hverandre. SHAME ON YOU sier jeg bare........... MAKAN!!

• Liker 3
Skrevet

Dere som er voldelige mot hverandre. SHAME ON YOU sier jeg bare........... MAKAN!!

Vi har ingen problemer lengre, vi er ikke voldelige mot hverandre - vi har vært det. Dette har vi nå løst, noe som krevde at vi begge jobbet med oss selv og med hverandre. Jeg er ikke stolt over de voldelige episodene, men jeg føler ikke at jeg har noe å skamme meg for i dag.

Skrevet

Vi har ingen problemer lengre, vi er ikke voldelige mot hverandre - vi har vært det. Dette har vi nå løst, noe som krevde at vi begge jobbet med oss selv og med hverandre. Jeg er ikke stolt over de voldelige episodene, men jeg føler ikke at jeg har noe å skamme meg for i dag.

Det er hvertfall ingenting å IKKE skjemmes for................

Skrevet

Det er hvertfall ingenting å IKKE skjemmes for................

Men skal vi la dette gå og gnage oss for resten av våre liv? Dette er noe vi har lagt bak oss, at en fremmed person sitter bak skjermen sin og dømmer oss for noe vi har ordnet opp i og lagt bak oss og ber oss om å skjemmes for, gjør ingenting bedre for noen.

Skrevet

Men skal vi la dette gå og gnage oss for resten av våre liv? Dette er noe vi har lagt bak oss, at en fremmed person sitter bak skjermen sin og dømmer oss for noe vi har ordnet opp i og lagt bak oss og ber oss om å skjemmes for, gjør ingenting bedre for noen.

Jeg synes ikke det skal være grunn til at noen skal tenke på det videre, i den forstand at man virkelig "tenker" på det. Men jeg håper dere skjemmes for at det har skjedd, for slik skal ikke skje! Men bra dere har det fint nå :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det skal være grunn til at noen skal tenke på det videre, i den forstand at man virkelig "tenker" på det. Men jeg håper dere skjemmes for at det har skjedd, for slik skal ikke skje! Men bra dere har det fint nå :)

Joda, det gjør jeg. Hadde gitt mye for å ha det ugjort. :tristbla:

• Liker 2
Skrevet

Nei, vi har aldri vært voldelige mot hverandre. Det har vel kanskje hendt seg at jeg har gitt han en litt hard klapp på skuldra når jeg var full og han var urimelig som ikke betalte for taxi i 300 meter, men det er ikke vold i mine øyne.

Skrevet

Han har ikke slått meg så hardt at jeg fikk vondt etc. Men vi har vært så sinte på hverandre at vi har kastet puter på hverandre for eksempel. En gang var jeg så forbanna at kjæresten min gjemte alle knivene som fantes... Haha da overdrev han ass. Jeg ble fornærmet og ble dermed enda mer forbannet. Ingen av oss var særlig edrue heller da, så tror ikke dette hadde skjedd i edru tilstand :skratte:

Men vi slår hverandre aldri. Hadde han slått meg ned èn gang, ville jeg vært redd for han resten av tiden. Så vet ikke om jeg hadde klart å bli...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...