AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #1 Del Skrevet 21. november 2011 Brant meg på underarmen i går, fikk et sår på ca 10 x 5 cm (pluss rødt rundt noen cm til). var så dum at jeg pilla av huden/vannblemmen, og nå væsker såret hele tiden, nesten så det renner. Uansett hva jeg har over det så trekker det gjennom nesten med en gang! Burde jeg gå til legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #2 Del Skrevet 21. november 2011 Ring legekontoret i morgen tidlig og spør. Evt. kan du dra på apoteket og få råd om behandling og utstyr. De er kjempeflinke på sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 21. november 2011 #3 Del Skrevet 21. november 2011 har ingen bedre råd enn hun her oppe, men ville bare si at det ikke er så dumt at du pilla av resten av huden/blemmen. Snakka med noen som hadde et stort brannsår for en stund siden og på sykehuset har de nå begynt med en ny teknikk der de fjerner all brente hud med engang, vet ikke hvorfor, men det er sikkert bedre enn å la det sitte? vet ikke, men lykke til i hvert fall:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #4 Del Skrevet 22. november 2011 Enig med å ringe legen. Du bør nok bruke en salve/krem som forhindrer infeksjon, finnes spesielt mot brannskader. Og en tett bandasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #5 Del Skrevet 22. november 2011 Dagen gikk fra meg og jeg fikk ikke ringt noen lege.. Hjelp!! Hadde bomullspads på selve såret og hadde sånne brede plaster over (klippet og tapet sammen to stykker slik at det ble ekstra bredt), så i løpet av dagen ikke noe som hadde trukket gjennom og tenkte alt var fint. Tok av hele greia nå i ettermiddag, bomullspadsene var gjennomtrukne av gul væske og det luktet direkte død og fordervelse, i tillegg til at tapen hadde satt seg fast i de ikke-åpne sårene rundt, og rev huden av de også, så nå er hele sårområdet plutselig nesten dobbelt så stort... Har ikke noe plaster eller bandasje som er så bredt eller langt. Gjør utrolig vondt og smerten stråler liksom både ned i lillefingeren og opp mot overarmen.. Såret er ikke lengre "blankt", men er mest rødt med hvite flekker/blemmer spredt utover... Hva skal jeg gjøre :tristbla: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #6 Del Skrevet 22. november 2011 Dagen gikk fra meg og jeg fikk ikke ringt noen lege.. Hjelp!! Hadde bomullspads på selve såret og hadde sånne brede plaster over (klippet og tapet sammen to stykker slik at det ble ekstra bredt), så i løpet av dagen ikke noe som hadde trukket gjennom og tenkte alt var fint. Tok av hele greia nå i ettermiddag, bomullspadsene var gjennomtrukne av gul væske og det luktet direkte død og fordervelse, i tillegg til at tapen hadde satt seg fast i de ikke-åpne sårene rundt, og rev huden av de også, så nå er hele sårområdet plutselig nesten dobbelt så stort... Har ikke noe plaster eller bandasje som er så bredt eller langt. Gjør utrolig vondt og smerten stråler liksom både ned i lillefingeren og opp mot overarmen.. Såret er ikke lengre "blankt", men er mest rødt med hvite flekker/blemmer spredt utover... Hva skal jeg gjøre :tristbla: Du ringer legevakten! Infeksjoner i brannsår skal man ta alvorlig, selv små sår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå