Gå til innhold

Leieboere som skylder meg penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har leieboere som har vært litt sløve med innbetalingens sine, har gitt de sjangse på sjangse, forrige månede troppet jeg opp på døren deres og sa at jeg ikke gikk der fra uten leien. Fikk den på døren, derfor jeg se at de prøver og ikke har gjort noe videre.

Nå skylder de meg fortsatt 1 mnd leie, jeg trenger pengene og må igjen på døren til de, føler meg skikkelig kjip her!

Hadde aldri trodd jeg måtte stå på døren og nærmest tigge etter penger! I tillegg blir jeg sur fordi jeg jobber hardt for å få hjulene til å gå rundt mens de har hatt tonnevis av unskyldninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel gå an å få de kastet ut om de ikkje betaler og i tide.

Skrevet

Send de purringer på leia, og til slutt inkasso. Da får vel pipa en annen låt.

• Liker 2
Skrevet

[quote name=Cervix' timestamp='1321914177' post='10035240]

Send de purringer på leia, og til slutt inkasso. Da får vel pipa en annen låt.

Skrevet

Man bør alltid ha noe å gå økonomisk når man leier ut.

Endten må du gå på døra eller følge vanlig gang for å kaste de ut. Det tar gjerne en del måneder.

Skrevet

Man bør alltid ha noe å gå økonomisk når man leier ut.

Endten må du gå på døra eller følge vanlig gang for å kaste de ut. Det tar gjerne en del måneder.

Nei, jeg kan bruke argumentet at det er min primærbolig så lenge det er jeg som betaler lån og husleie, da har de en mnd på seg.

Vet at jeg skal ha litt å gå på, klarer å betjene avdrag men vil ikke betale for at noen bor der :kjefte:

Skrevet

Nei, jeg kan bruke argumentet at det er min primærbolig så lenge det er jeg som betaler lån og husleie, da har de en mnd på seg.

Vet at jeg skal ha litt å gå på, klarer å betjene avdrag men vil ikke betale for at noen bor der :kjefte:

Det er da ikke din primærbolig så lenge du ikke bor der.

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke din primærbolig så lenge du ikke bor der.

Jo, det kan visst defineres som det så lenge jeg betaler lån, avdrag og husleie.

Skrevet

Det har jeg ikke hørt om - det jeg har lest er at primærboligen er der du er registrert som bosatt i folkeregisteret ved årets utgang.

Har du link som viser denne regelen du henviser til?

Skrevet

Det har jeg ikke hørt om - det jeg har lest er at primærboligen er der du er registrert som bosatt i folkeregisteret ved årets utgang.

Har du link som viser denne regelen du henviser til?

De er vel også folkeregistrert i utleiedelen, så er det da deres primærbolig?

Skrevet

De er vel også folkeregistrert i utleiedelen, så er det da deres primærbolig?

Det står da ikke noe om at det er utleiedelen - det kan like gjerne være en helt separat bolig TS snakker om her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...