AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Når en får arveoppgjøret av foresatt mens de ennå er i livet, hvilken regler gjelder da? Må jeg betale arveavgift eller annet? Det er snakk om 900 tusen, som jeg snere skal bruk til kjøp av bolig. Hvor går grensen for at man må betale formueskatt? Kan noen hjelpe meg?
Gjest Blondie65 Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 (endret) Jeg kan ikke disse reglene, men er det mulig å få delt opp arvebeløpet slik at du får noe hvert år fremover så slipper du arveavgift? Her er noen verktøy til deg: Dine Pengers arveavgiftskalkulator Skatteetaten om arveavgift Nye regler om arv og arveavgift Endret 21. november 2011 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 http://www.legalisadvokat.no/nyheter/49-arveavgift-ved-forskudd-pa-arv.html
Sol79 Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Skal du motta forskudd på arv fra personer som fremdeles er i live, så er det mye smartere å sette det oppe som et lån slik at dere kan nedskrive lånet med fribeløet/gavebeløpet som ikke er avgiftspliktig hvert år. På den måten så slipper du en del avgift + at du bruker ikke opp fribeløpet på forhånd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå