Gå til innhold

Barn på 1,5 år, nekter å sove.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har sovet hele natten igjennom helt fra han var 3 uker gammel, og vi har ikke hatt store problemer med legging noen gang. Selvfølgelig har det vært litt surving akkuratt da han har kommet oppi senga, men det har gått over fort.

Men i kveld var han trøtt, så vi la ham litt over kl 18.00, noe som vi gjør av og til, og ikke har bydd på problemer før. Men siden vi la ham, har han sovet 15-30 minutter, før han har våknet igjen og hylgrått. Jeg har sjekket om han har vondt noe sted, og om han er tørst, men kan ikke skjønne at noe er galt. Han er ikke for varm eller for kald heller.

Og kveldsrutinen vår i dag, var akkuratt som en hvilken som helst annen kveld. Noen som har tips om hva som kan være problemet? Han har vært frisk og i fin form i hele dag, også da han la seg.

Fortvilende, og vi som har vært så bortskjemt med et barn som vanligvis sover hele natta, sitter egentlig rådløse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenner? Magevondt? Drømmer?

Det er helt normalt innimellom, å ha sånne kvelder. Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe alvorlig. Se om det vedvarer og om han blir annerledes ellers før du bekymrer deg :)

Gjest happy_me
Skrevet

Takk for svar, Chico :) nei, det er første gang det har vært noe tull med sovinga på kvelden/natten... så det er nok jeg som overreagerer ja! :sjenert:

Gjest happy_me
Skrevet

og der var jeg ikke lenger anonym, haha xD

Skrevet

Håper han sovner snart, og at det bare var noe så "lite" som tenner e.l :)

Gjest happy_me
Skrevet

Ja, håper på det :) han mangler en jeksel enda ihvertfall, som kan komme hvert øyeblikk, mulig han ikke merket at den plaget ham før han ble liggende stille i senga, jeg vet ikke :) men vondt for ham å få så lite søvn da.. blir en sliten gutt i barnehagen i morgen tror jeg :sukk:

Skrevet (endret)

Sånn er det, noen ganger vil de ikke sove. Hvis det vedvarer så bør dere se om han sover for lenge på dagtid. Det er i den alderen de fleste må ha litt restriksjoner på dagsovingen for at det ikke skal bli surr på kvelden. Mine sov maks 1,5 time rundt den alderen, feks.

Endret av Caramba
Gjest happy_me
Skrevet

ja, det er mulig han har sovet litt for mye på dagen i går, for han hadde en lengre hvil på ettermiddagen. Vi har prøvd å holde oss til en lur om dagen, men ofte blir han så sliten at han må få hvile en gang til. Det varierer veldig fra dag til dag. Litt vanskelig, men det går seg vel til :)

Han var ihvertfall i et strålende humør og frisk og fin da han våknet i dag tidlig, spent på hvordan barnehagedagen hans har vært nå da.

Skrevet

Et godt tips er å heve hodeenden på senga, om han har vondt i øret så vil det trykket lindres.

Gjest happy_me
Skrevet

Det viste seg at det var begynnende øyekatarr. Det syntes ikke på morgenen, men utover dagen ble han verre. Så jeg antar det var grunnen til at han var urolig på natta. Han fikk dråper med det samme det ble oppdaget, og han er mye bedre nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...