Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her litt sjokkett og utrolig lei meg.

Har de siste 9 mnd hatt drømmejobben. Virkelig kost meg på jobb, har jobbet med noe jeg selv brenner for og har enorm kompetanse på.

Pga firmaets økonomiske situasjon har jeg jobbet på 3 mnd kontrakter. Har ikke vært noe problem å få de fornya og jeg har bare fått positive tilbakemeldinger.

Så var vi inne i en vannskelig tid på jobben, med mye sykdom og enormt mye å gjøre, så jeg regnet med å få en ny kontrakt.

Sjokket var da stort jeg når fikk 2 ukers varsel om at jeg ikke fikk fornya kontrakt. Dette var kunn av økonomiske årsaker sa de.

Men nå, under en mnd etter at de ikke hadde råd til å ha meg der, finner jeg pluttselig stillingen "min" utlyst. De har altså brukt økonomien som en måte få meg ut på, mens det i virkeligheten må være trynefaktoren det går på... uten at jeg skjønner hvorfor!

Burde ikke arbeisgivere i såfall være ærlige om hva åraken egentlig er???

Nesten så jeg vurderer å søke på nytt på pur F.

Jeg sa fra tidlig at det bare var å ringe meg hvis de trengte folk igjen, for det er nesten umulig å få seg ny jobb igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...er det der lov? Jeg antar det er annerledes når kontrakten din går ut, men jeg trodde ikke man kunne skvise noen ut med at stillingen skal avvikles, pga økonomi eller hva nå enn grunnen er, for å deretter fylle den. Men jeg har ikke så mye peiling på sånne ting, desverre.

Skrevet

Auda...

Det høres ut som de har vært feige og funnet på en unnskyldning. Korte kontrakter er jo en fin måte å kvitte seg med folk på.

Hvis du vil ta igjen kan du jo sende inn søknad og CV i en annens navn, og se om du blir innkalt på intervju :gjeiper: Evt få en venn til å ringe og spørre om stillingen

Skrevet

Hmm... hvis du er oppsagt pga. virksomhetens forhold så har du fortrinnsrett til ny ansettelse i samme virksomhet tror jeg. Med mindre det gjelder en stilling som du ikke er kvalifisert for. Men da tror jeg kanskje du må ha vært ansatt tilsammen minst 12 måneder de to siste årene. Hvis du søker opp arbeidsmiljøloven 2005 på lovdata, finner du kanskje noe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du bør spørre dem rett ut om dette er faktisk din stilling som er utlyst. Det kan jo være det ikke er det. Basert på svaret du får, vil du skjønne om de har prøvd å ta en omvei fordi de føler du ikke passer inn der og de ønsker en annen. I så fall er det dritkjipt, men det er noe som skjer med alle en eller annen gang her i livet...

For om det ER din stilling og de ikke har invitert deg til å søke på den, så vil det nok rett og slett ha inn enn annen.

Men skulle det vise seg at det er en skikkelig misforståelse ("jeg trodde Arne skulle si fra at den er lyst ut! Selvsagt skal du søke!!") så vil det jo være en lettelsens dag!

Skrevet

hørest ut som telebedrift, som "spiser vikarer til frokost" og kaster de ut når de ikke gidder trynet mer...

Skrevet

TS takk for svar alle sammen!

Dette er faktisk ett privat helseforetak...

Har snakket med de nå, og ja det er min stilling de har lyst ut, de begrunner det med at de måtte spare penger siste kvartal i år, men begynner på nytt budsjett 1 januar...

dette var drømmejobben min, derfor det kjennes så ekstra kjipt, og jeg synes de burde spurt om jeg ville komme tilbake fra nyttår. Jeg kan jo tross alt jobben.

jaja sånn kan det gå, men siden det er 2 gangen det skjer føler jeg jo at det er meg det er noe galt med, men aner ikke hva!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...