AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Hei KG :-) Jeg dro hjem fra butikken med garn og alt.. hjem til en oppskrift på marius lue til BARN - jeg må jo ha til voksen! Noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg? takk på forhånd alle sammen
Knitcat Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Dra tilbake til butikken og bytt mønster og evt. garn 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Innlegget ditt ga vel ikke svar på noe av det jeg spurte om? Beklager om du følte at det var feil av meg å spørre.. men jeg har ei som virkelig ønsker seg en slik lue til bursdagen, NÅ på fredag - og jeg jobber faktisk.. og med nesten 1 times kjøring til nærmeste ordentlige garn butikk så lar det seg ikke så lett gjøre som jeg skulle ønske. Takk for et ikke-behjelpelig svar.
Gjest badeand1 Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Innlegget ditt ga vel ikke svar på noe av det jeg spurte om? Beklager om du følte at det var feil av meg å spørre.. men jeg har ei som virkelig ønsker seg en slik lue til bursdagen, NÅ på fredag - og jeg jobber faktisk.. og med nesten 1 times kjøring til nærmeste ordentlige garn butikk så lar det seg ikke så lett gjøre som jeg skulle ønske. Takk for et ikke-behjelpelig svar. Den som svarte visste vel ikke at det tar en time å kjøre.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Det kan du selvfølgelig ha helt rett i, men tenker man seg om litt bør det vel være såpass lett å forstå.. at hadde det vært "såpass" enkelt, ville jeg ikke sittet her akkurat nå..
Knitcat Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Jeg tenkte meg faktisk masse om før jeg svarte, og kom frem til at spørsmålet ditt tyder på at du ikke er en erfaren strikker, så derfor tenkte jeg i min enfold at det enkleste for deg ville være å få tak i annet mønster, garn og pinner, så du får strikket en pen lue i rett størrelse. For en erfaren strikker vil det være en enkel sak å omgjøre mønster, men ikke for en uerfaren, så mitt beste råd til deg er altså fortsatt å bytte garn og mønster. Den times kjøring sparer du fort inn på å ikke skulle sitte i timesvis og regne ut maskantall og antall omganger, fellinger, garnmengde og mønsterrapporter. Dessuten kan det hende at du har for lite garn til en voksenlue, så det er stor risiko for at du må til garnbutikken uansett. Mitt beste råd til deg er altså fortsatt å bytte garn og mønster så du får et pent resultat. 5
Jodi Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Eller du kan google "marius-lue" og få oppskrifter der Det gjorde jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå