Gå til innhold

Jentetur til syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 15 år. I sommer har jeg og 3 andre venninder utrolig lyst på en tur til syden sammen, en uke hvor vi bare får slappe av å ha litt fri fra mas fra foreldre. Foreldrene til de andre sier de skal tenke på det, men mine blånekter. Jeg har bursag i juli og vi tenkte vi skulle reise i august en gang. Kan de nekte meg til det? Har lest man bestemmer mye mer over seg selv når man er 16. Jeg har så utroolig lyst på den turen. Selv om det blir bare en uke (eller kanskje to) så kommer det til å vere det de snakker om leeeenge fremover. Å da er det veldig kjipt for meg og tenke på at mens de var der satt jeg hjemme trykkt inni pcen min. Jeg fikk nesten ikke fullført setningen min engang før hun ropte ut at det var bare å glemme. Burde hun ikke høre hva jeg har å si først? Jeg vet det er mange 16åringer som har reist til syden alene. Hva kan jeg gjøre for å overtale foreldrene mine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke lov å reise alene til syden før jeg var 18 år, og det synes jeg ikke noen andre heller burde. Alkohol og skumle menn er hovedfaktorene for min mening.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du får prøve å overbevise foreldrene dine om at du er voksen og ansvarsfull nok til å dra. Oppfør deg eksemplarisk og vis at de ikke har noen grunn til å ikke stole på deg!

Kan vel kanskje legge til at hadde mine barn vært 15/16 år hadde jeg nok aldri våget å sende dem alene til syden jeg heller!

edit: skrivefeil

Endret av Rararara
Skrevet

Først må du finne et reiseselskap som lar 15-16-åringer reise alene uten myndig selskap...

Når dette hinderet er passert kan du begynne å tenke på hvordan du skal få overtalt dem...

Gjest Dropkick
Skrevet

jeg kan forstå situasjonen din, men jeg er sjeleglad for at jeg var over atten da jeg dro til syden aleine med venninnene mine. Man tror man er mye mer voksen enn det man egentlig er. da jeg var 16 tenkte jeg på hvor utrolig umoden jeg var som 14 og da jeg fyllte 18 syns jeg mine 16 år var helt latterlig barnslige.. og nå som jeg er 22 tenker jeg med grøss og gru på da jeg var bare to år yngre :P

Skrevet

Jeg fylte 18 år i august, og jentegjengen min på 8 stykker skulle reise til Kos i juli, jeg var den eneste som ikke fikk være med fordi foreldrene mine sa nei siden jeg var 17 år.

Men jeg var voksen nok da til å forstå foreldrene mine og deres ønske om å skåne meg så lenge som mulig, så jeg valgte å ikke lage mer drama ut av det, jeg kunne jo bare bli med på neste tur. Du skal være glad for at foreldrene dine bryr seg, fordi det er faktisk det de gjør, det er nok ikke for å være kjipe.

En bekjent av meg mistet jomfrudommen sin oppå en mur på fylla i Agia Napa da hun var 17, det er jo virkelig ikke noe å trakte etter? Sydentur med jentegjengen handler (av erfaring) ikke om å slappe av, det blir alltid fyll uten like. Ikke at det er noen målestokk for hvordan deres tur blir, men for å si det sånn så får du nok av muligheter senere til å bli med på disse turene. Nå er jeg 29 år og har vært på jentetur med venninnnene mine og skapt nye minner hvert år siden vi var 18 år.

Vis foreldrene dine i år at du er voksen nok til å se det større bildet, kanskje de lar deg bli med neste år? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...