AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 er det flaut å ssitte feks 3 timer i en kaffe, å bare bestille en kaffekopp , mens andre ikke har plass å sitte på, de som skal spise liksom?? jeg pleier å studere på forskjellige kafeteriar men får dårlig samvittighet av å være der lenge.. selvom mange andre gjør det samme.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Det er dårlig gjort, og jeg ville vært flau om jeg gjorde det. Les på biblioteket om du ikke kan sitte hjemme eller på en lesesal på skolen. 1
Ildra Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Ikke om du er kjøpende kunde. Når jeg går på kafé med venninner og drikker 1 kaffe, sett at vi sitter ute, så går det fort 20-25 min, kanskje en halvtime før vi pakker sammen og drar videre. Noen få ganger har vi sittet på kafé i over to timer, men da er det gjerne noen av oss som kjøper noe lunsj, om ikke alle + kaffe + prat + påfyll kaffe + en røyk før vi endelig pakker sammen og går. Sitt der gjerne i tre timer, om du leser Kafka eller i skolebøkene dine, eller prater med venner, så gjør det ingen forskjell, men ikke sitt der i tre timer etter 1 kopp kaffe og drikk vann, det er litt uhøflig mot både kaféen og mot andre som evt leter etter sitteplass.
Gjest Setareh Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 jeg synes det er flaut jeg pleier å bestille kaffe, og kake eller noe annet, sån at jeg får god samvittighet av å sitte der, også sitter jeg ikke så lenge.. en time maks
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Ikke om du er kjøpende kunde. Når jeg går på kafé med venninner og drikker 1 kaffe, sett at vi sitter ute, så går det fort 20-25 min, kanskje en halvtime før vi pakker sammen og drar videre. Noen få ganger har vi sittet på kafé i over to timer, men da er det gjerne noen av oss som kjøper noe lunsj, om ikke alle + kaffe + prat + påfyll kaffe + en røyk før vi endelig pakker sammen og går. Sitt der gjerne i tre timer, om du leser Kafka eller i skolebøkene dine, eller prater med venner, så gjør det ingen forskjell, men ikke sitt der i tre timer etter 1 kopp kaffe og drikk vann, det er litt uhøflig mot både kaféen og mot andre som evt leter etter sitteplass. hva mener du, det var litt rotete.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Det er egoistisk å sitte i tre timer når man bare bestiller en kaffikopp, ja. Hadde jeg kunnet ville jeg tuppet slike mennesker i ræva ut derifra når det står andre mennesker og leter etter plass. 2
Gjest Regza Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 hva mener du, det var litt rotete. Hun mener at man burde kjøpe mer enn bare en kaffe på 3 timer. 1
Ildra Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Ja, det var det jeg mente. Det tar ikke tre timer å drikke en enkel kaffekopp. Har jobbet som servitør tidligere, og stamkunder som brukte kafeen som kontor var veldig koselig det, men jeg kjente det irriterte meg når de "Kan jeg få litt is i vannet" hele tiden, selv om jeg ikke eide stedet, så vil man jo gjerne ha omsetning. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Ja, det var det jeg mente. Det tar ikke tre timer å drikke en enkel kaffekopp. Har jobbet som servitør tidligere, og stamkunder som brukte kafeen som kontor var veldig koselig det, men jeg kjente det irriterte meg når de "Kan jeg få litt is i vannet" hele tiden, selv om jeg ikke eide stedet, så vil man jo gjerne ha omsetning. hva hvis man sitter der i en time? er det greit da?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #10 Skrevet 21. november 2011 hva hvis man sitter der i en time? er det greit da? Hvis du er TS, hvorfor kan du da ikke bare gå et annet sted for å lese? Er det trangt om plassen, så går man når man er ferdig.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #11 Skrevet 21. november 2011 er det flaut å ssitte feks 3 timer i en kaffe, å bare bestille en kaffekopp , mens andre ikke har plass å sitte på, de som skal spise liksom?? jeg pleier å studere på forskjellige kafeteriar men får dårlig samvittighet av å være der lenge.. selvom mange andre gjør det samme. én kaffekopp på tre timer er sosialt forbudt. En kafé er en bedrift som tjener penger på kunder, det er ikke et oppholdssted. Tenk hvis alle byens uteligger invaderte byens kafeer samtidig og kjøpte én kaffekopp hver og slo seg ned med aviser og bare ble der? De hadde antakeligvis blitt kastet ut. Er det greit at du sitter der bare fordi du har en bok? Enkelte steder i utlandet blir du nesten husjet bort og ut hvis du gjør slikt, nettopp fordi de overlever på kunder og hvis det faktisk er folk som skal spise og betale og sitte der så tar du opp en plass og gjør at driften går dårligere. (Nå nevnte du selv at du kjøpte én kaffe og at det var fullt og folk trengte plassen din, så folk trenger ikke å kommentere at det er ok på et annet grunnlag enn dette, for det er selvsagt noe helt annet å lese på kafé hvis man faktisk kjøper påfyll samt det ikke er folk som venter heller)
Ildra Skrevet 21. november 2011 #12 Skrevet 21. november 2011 Som jeg skrev i det rotete innlegget mitt, så pleier vi gjerne å bruke 20-30 minutter på en kaffekopp når vi tar oss god tid. Det er neppe tidsbegrenset. Det er nok helle ikke ulovlig å sitte der hele dagen, jeg skal ikke ta noen på det. Men jeg mener at man bør kjøpe et par-tre kaffe og gjerne "noko attåt" om man vil okkupere et bord i tre timer, bruke toalettene flere ganger kanskje osv. Å bare okkupere bordet til privat lesesal, blir teit og flaut. Som TS spurte om.
Gjest strykebrett Skrevet 21. november 2011 #13 Skrevet 21. november 2011 Dersom det begynner å bli fullt i cafeen og det er folk som leter etter plass ville jeg ha enten kjøpt meg lunch der, eller gått. Syns det ville vært flaut å sitte i timesvis på en kaffekopp ja.
Gjest NozMonster Skrevet 21. november 2011 #14 Skrevet 21. november 2011 om du ikke har råd til å kjøpe mer enn en ting ts- så kan du jo begynne å gå på fridays eller egon- for der er det gratis påfylla av kaffe og brus i hele evigheten da sitter dere jaffal ikke rundt et tomt bord
Gjest Cosette Skrevet 21. november 2011 #15 Skrevet 21. november 2011 Jeg synes også man bør lette på rumpa hvis man sitter i flere timer uten å kjøpe noe mer på en kafé. Jeg kan også sitte og drøye på kafé med venninner, men da er det gjerne sånn at først kjøper vi et smørbrød og kaffe/te, så kjøper vi et kakestykke og påfyll med kaffe/te hvis vi har sittet der en stund. Jeg mener det er uhøflig å okkupere et bord i flere timer når man kun har lagt igjen femogtyve kroner på en kaffekopp - både for kafeens skyld, og for nye gjester som må snu i døren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå