Marjat Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Nå er jeg litt lei av å gå rundt i sirkler i hodet mitt og tenke "enn hvis". Det er en jente jeg har likt en god stund, men det er vel først nå i senere tid at det har gått opp for meg hvor mye jeg egentlig liker henne. Derfor leker jeg nå med tanken på at det skal bli noe mer av oss enn bare venner. For noen måneder siden kysset vi på byen og det var kanskje der startskuddet gikk for når jeg virkelig begynte å like henne. Noen uker etter der igjen ble det et nytt kyss på byen. Så stoppet det der og ingen av oss har snakket om det i ettertid, irriterer meg at jeg var så feig i tiden rett etter de episodene, og nå frykter jeg at jeg har mistet muligheten. Vi ser hverandre noen ganger i uken og det er jo en veldig hyggelig og leken tone mellom oss, så jeg liker å tro at det fremdeles er et håp for noe mer her. Sist jeg likte en jente var jeg i en lignende situasjon, jeg gikk lei av å tenke "enn hvis" og tok sjansen. Sa det rett ut at jeg liker henne og lurte på om hun tenkte det samme om meg. Kanskje ikke så veldig elegant, men rett på sak om ikke annet. Hun tenkte ikke det samme om meg, så det var jo litt trist, men du verden så deilig det var å slippe å tenke mer på den saken i ettertid. Men så var det det jeg spør om i emnetittelen, blir det for "voldsomt" å bare spørre rett ut? Er ikke sånn at jeg starter samtalen med å si at "Hei, jeg liker deg bedre enn en venn, tenker du det samme om meg", men jeg sporer samtalen inn på det området relativt kjapt og så tar jeg bare sjansen.
Gjesten Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 (endret) Jeg synes kanskje det er litt voldsomt å si det rett ut med de ordene, men hvis du ber henne med ut på middag f.eks., så er jo det i praksis det samme, men det legger litt mindre press på henne. Hvis hun ikke helt vet hva hun tenker om deg, så kan fort spørsmålet "jeg liker deg som mer enn venn, liker du meg som mer enn venn?" få henne til å svare nei, men en middagsinvitasjon er lettere å si ja til, og da får hun muligheten til å kjenne litt på følelsene sine, samtidig som du har satt igang en dating-prosess Endret 21. november 2011 av Gjesten 2
solch Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 (endret) Jeg hadde ikke spurt henne rett ut. Det kan komme litt brått på. Men istedet må du få henne til å like deg, med å vise at du setter pris på henne. Også vil det nok utvikle seg av seg selv derfra. Spør om dere skal finne på noe, kanskje se en film hjemme med deg f.eks? Det kan fort utvikle seg til noe mer enn bare film... Det er mye bedre å vise at du liker henne enn å si at du liker henne, for da ser man også hvilke reaksjoner man får tilbake. Endret 21. november 2011 av solch
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå