Gå til innhold

nintendo wii

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
jepp, det er bare halvparten så mange spill til Wii som til PS3.

Ok, jeg måtte bare sjekke... Wikipedia sier følgende:

PS3: Ca. 700

Wii: Ca. 1200

Edit: Når jeg ser hva som står der, kan det virke som de bare teller spill de har med i listen? Det vil si at det i teorien kan være flere PS3-spill, bare at de ikke er tatt med. Så jeg vil gjerne se en liste over det totale antall spill hvis noen har det.

Men det som kanskje er enda mer interessant er salgstall på spill. Wii knuser de andre totalt! I Wikipedias liste over de mestselgende spillene på hver konsoll ser man at ingen PS3-spill har solgt over 10 millioner, men på Wii har sju spill solgt så mye. Xbox 360 har tre spill som har solgt over 10 millioner.

Den listen der er jo en indikasjon på hva man kanskje ønsker å vurdere for kjøp på Wii. Det er ganske interessant at spill som anses for å selge godt på andre konsoller ville ligget lavt på salgslisten om de var Wii-spill.

Endret av hulaboer
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er noen år eldre enn TS. Jeg vil anbefale at du starter med Wii dersom du er relativt ukjent med spill. Jeg bare elsker Mario og Zelda. Jeg har i tillegg Playstation pga utgivelser av enkelte spill. Xbox har jeg aldri vurdert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må bare henge meg på de som anbefaler Wii her. Jeg spiller ikke mye, men har både Ps2 og Wii. Spiller desidert mest på Wiien, Ps2'en blir stort sett bare brukt til Singstar og Buzz, har faktisk kun ett spill til den utenom dem. Wii er "snillere" med flere spill som jeg syns passer oss jenter som ikke er så glad i pang-pang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...