AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Er nintendo wii gøy for en jente i 20-årene? hva slags spill finnes ol?
HopelessFear Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Finnes mange slags spill til wii. Wii er både for voksne og barn. Noe av det det er størst utvalg av er party spill. Her er en liste over spillene (kan være flere spill som har kommet ut.) http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Wii-spill
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Takk for svar Er det nintendo wii som passer best til en jente i denne alderen, eller finnes det en bedre egnet konsoll?
HopelessFear Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Takk for svar Er det nintendo wii som passer best til en jente i denne alderen, eller finnes det en bedre egnet konsoll? Ville heller satset på playstation eller xbox 360. Wii er mer familie konsoll.
Safira Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Vel, Wii er ikke nødvendigvis bare en familiekonsoll. Er du opptatt av de Nintendo-eksklusive titlene som Super Mario, Zelda, Donkey Kong osv. så er Wii midt i blinken. Hva som passer best til en jente i 20-årene kommer an på hva hun liker best. Selv synes jeg ikke Xbox eller PS3 har så mange spennende titler. 2
HopelessFear Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Spørs litt på personligheten. Hvis hun liker spill som hun bruker kroppen kan også Playstation Move og Xbox Kinect være noe.
hulaboer Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Hvis du ikke er en skikkelig gamer-nerd så vil jeg anbefale Wii. De andre konsollene lider av å ha mange spill som er laget for folk som nesten ikke gjør annet på fritiden enn å spille. Mye fjortisspill der det er mest om å gjøre å vise så mye pupper, lår, blod og lemlestede kropper som mulig. Wii har flere spill som går an å spille for folk flest. Kjøper du noen av spillene på denne listen som har solgt mer enn 5-10 millioner, tror jeg du blir fornøyd: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_Wii_video_games Jeg ville f.eks. anbefalt New Super Mario Bros. Wii, Wii Sports Resort og Mario Kart Wii. Bare husk at Wii Sports Resort krever et tillegg på kontrolleren som heter Wii MotionPlus. Super Mario Galaxy er helt greit det også, men det er mange som ikke liker det i det hele tatt fordi det er i 3D. Det andre mario spillet (New Super Mario) er et standard 2D-Mario, og har vært ufattelig populært på Wii. Dessverre er det mye som tyder på at Nintendo kommer til å gå bort fra morsomme spill for alle, og til mer fokus på spillnerder. Så Wii kan være den siste konsollen på lenge som passer "folk flest". Oppfølgeren "Wii U" virker som den er en ren spillnerd-konsoll med spill bare for de mest innbitte spillerne som fortsatt bor hjemme hos foreldrene i en alder av 25. 1
hulaboer Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Spørs litt på personligheten. Hvis hun liker spill som hun bruker kroppen kan også Playstation Move og Xbox Kinect være noe. Problemet med Move og Kinect er at det ikke finnes gode spill. De har prøvd å etterligne Nintendo, men de ble bare bleke imitasjoner. For eksempel så kommer ikke Kinect Sports (eller hva det heter) i nærheten av Wii Sports engang. Det er bare så ekstremt tydelig at Microsoft ikke skjønner hva som gjorde Wii Sports så kult. Wii-konsollen er vel dessuten en del billigere, og spillene er ofte også det. Og greit nok at Wii MotionPlus koster litt ekstra, men Move og Kinect koster vel fletta. Dessuten kommer nye Wii-kontrollere med MotionPlus bygget inn til ca. samme pris som de gamle som ikke hadde det. 1
Namine Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 (endret) Spørs litt på personligheten. Hvis hun liker spill som hun bruker kroppen kan også Playstation Move og Xbox Kinect være noe. eller wii fit/sport. enig med safira her, wii er ikke bare en familiekonsoll, og jeg valgte selv å kjøpe den, fremfor xbox og ps3. men det kommer jo litt ann på hva man foretrekker. jeg har playstation 2, og jeg elsker den pga spill som feks kingdom hearts. det er nok favoritten. tekken er også artig. playstation 3 derimot, har jeg ikke hatt noe hastverk med å kjøpe. jeg har også wii. syntes den er kjempeartig, og super mario, en av storfavorittene gjennom tidene har jo flere spill til denne konsollen. digger både begge galaxy spillene, new super mario, sonic (den er også på ps3), donkey kong og ikke minst begge zeldaspillene. jeg syntes det er mye mer interessant til wii for mitt vedkommende, og både meg og mannen har hatt stor glede av den. jeg angret i alle fall ikke på å kjøpe wii i stedenfor ps3. skal nok skaffe ps3 etterhvert også, men akkurat nå har jeg ikke sett så mange spennende spill til den. forøvrig er jeg 23. Endret 21. november 2011 av Namine
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #10 Skrevet 21. november 2011 TS her. Jeg har spilt veldig lite i mitt liv, men synes det er gøy. Har prøvd super mario og crash bandicoot(?) for maaaange år siden. Slike spill liker jeg, sånn at man klarer et nivå og går videre til neste verden. Ikke skyting og sånt, hehe. Kanskje også bilspill. Og så har jeg veldig lyst til å prøve spill hvor jeg må bevege meg, det ser gøy ut! Skal jeg da satse på nintendo wii, eller spiller det liten rolle hvilken konsoll jeg velger?
HopelessFear Skrevet 21. november 2011 #11 Skrevet 21. november 2011 Finnes mange spill på playstation som kan passe til folk flest. Det er fifa, Buzz, Littlebigplanet, lego, olympics, bilspill... og mange andre spill som passer for folk som ikke er veldig inni spill verdenen og ikke tåler mye vold og blod. Spillene en kjøper må ikke være Mortal Kombat for å si det sånn. Jeg tror en 20 åring flest hadde gått for Playstation istedet for Wii.
HopelessFear Skrevet 21. november 2011 #12 Skrevet 21. november 2011 (endret) I tillegg er det mange flere spill å velge imellom på PS3. Også spørs det om en ønsker motion eller om en foretrekker å bruke sticks. Endret 21. november 2011 av HopelessFear
Safira Skrevet 21. november 2011 #13 Skrevet 21. november 2011 TS her. Jeg har spilt veldig lite i mitt liv, men synes det er gøy. Har prøvd super mario og crash bandicoot(?) for maaaange år siden. Slike spill liker jeg, sånn at man klarer et nivå og går videre til neste verden. Ikke skyting og sånt, hehe. Kanskje også bilspill. Og så har jeg veldig lyst til å prøve spill hvor jeg må bevege meg, det ser gøy ut! Skal jeg da satse på nintendo wii, eller spiller det liten rolle hvilken konsoll jeg velger? Hvis du vil ha Super Mario er det eneste alternativet Wii. Donkey Kong, Rayman og Kirby er også plattformspill. Mario Kart (bilspill) er også veldig gøy. Hva mener du med å bevege deg? Du har jo Wii Fit, det kan kanskje være interessant? De fleste 20-årige jentene jeg kjenner foretrekker Wii fremfor PS3, men så har de også vokst opp med SNES eller N64. Eventuelt har de både Wii og PS3/Xbox.
Gjest MorAase Skrevet 21. november 2011 #14 Skrevet 21. november 2011 Spørsmålet er om vedkommende er en WiiFit og MarioCart person eller en BattleField3 og GranTourismo5 person.
Safira Skrevet 21. november 2011 #15 Skrevet 21. november 2011 Spørsmålet er om vedkommende er en WiiFit og MarioCart person eller en BattleField3 og GranTourismo5 person. Når hun skriver hun ikke liker skyting regner jeg jo med at de to sistnevte går ut? 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #16 Skrevet 21. november 2011 Tusen tusen takk for alle svar! Ser ut til at det blir nintendo wii 1
hulaboer Skrevet 21. november 2011 #17 Skrevet 21. november 2011 (endret) TS her. Jeg har spilt veldig lite i mitt liv, men synes det er gøy. Har prøvd super mario og crash bandicoot(?) for maaaange år siden. Slike spill liker jeg, sånn at man klarer et nivå og går videre til neste verden. Ikke skyting og sånt, hehe. Kanskje også bilspill. Og så har jeg veldig lyst til å prøve spill hvor jeg må bevege meg, det ser gøy ut! Skal jeg da satse på nintendo wii, eller spiller det liten rolle hvilken konsoll jeg velger? Jeg ville faktisk kjøpt PlayStation 2 før jeg hadde kjøpt PlayStation 3 eller Xbox 360. Den har tross alt et enormt spillutvalg. Selvsagt er det mye søppel, men sjekk bestselgerlistene og les litt om spillene der for å se om noe ser interessant ut. Når det gjelder bevegelse, har du jo Wii Fit, som ble en skikkelig slager. Men da må du punge ut for et ekstra "balance board" i tillegg. Likevel blir det sannsynligvis billgere enn PS3+Move eller Xbox360+Kinect... Endret 21. november 2011 av hulaboer
hulaboer Skrevet 21. november 2011 #18 Skrevet 21. november 2011 Finnes mange spill på playstation som kan passe til folk flest. Det er fifa, Buzz, Littlebigplanet, lego, olympics, bilspill... og mange andre spill som passer for folk som ikke er veldig inni spill verdenen og ikke tåler mye vold og blod. Spillene en kjøper må ikke være Mortal Kombat for å si det sånn. Jeg tror en 20 åring flest hadde gått for Playstation istedet for Wii. Nå har Wii solgt ekstremt mye bedre enn PS3, så jeg tror 20-åringer flest ville gått for Wii, gitt. Husk at "20-åringer flest" er vanlige folk og ikke innbitte gamere. Innbitte gamere går for PS3. Vanlige folk går for Wii. Generelt sett. Når det gjelder spill som LittleBigPlanet, så er det ikke et spill folk oppfatter som særlig bra. Jeg er enig i at det ser bra ut på papiret, men mye av poenget er å lage sine egne baner og slikt, og det gidder ikke folk flest å dille med i lengden. I tillegg er det mange flere spill å velge imellom på PS3. Også spørs det om en ønsker motion eller om en foretrekker å bruke sticks. Er du sikker på at det er flere spill for PS3? Det er sikkert mulig, men de aller færreste av disse egner seg for vanlige folk. Og når det gjelder kontroller, så må du ikke bruke bevegelser på Wii. New Super Mario, f.eks., spiller du ved å holde kontrolleren sidelengs, som på gamle NES. Selv drev jeg mye med spilling da jeg var ung, men gikk lei etter SNES. N64 og GameCube var jeg aldri interessert i (og heller ikke PS/PS2/Xbox/Xbox 360), og "Wii U" vil jeg nok også ignorere. Wii var den første konsollen på mange år som faktisk fikk meg litt interessert. Det irriterer meg faktisk litt at Nintendo gikk bort fra suksessoppskriften de hadde med Wii. Nå skal de tydeligvis rette seg primært mot gaming-nerder igjen, og det er dårlig nytt for vanlige folk som bare vil ha noen morsomme spill de kan spille når de har litt tid til overs. Og dette er jo grunnen til at salget generelt stuper, og at tullekonsollen Nintendo 3DS flopper.
HopelessFear Skrevet 21. november 2011 #19 Skrevet 21. november 2011 Er du sikker på at det er flere spill for PS3? Det er sikkert mulig, men de aller færreste av disse egner seg for vanlige folk. jepp, det er bare halvparten så mange spill til Wii som til PS3.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #20 Skrevet 21. november 2011 jepp, det er bare halvparten så mange spill til Wii som til PS3. kvalitet fremfor kvantitet syntes jeg. selv om de kanskje har dobbelt så mange spill til playstation 3 som til wii, er det forferdelig mange skyte, drepe, krig og sloss spill til playstation. og veldig mange av spillene er for spesielt interesserte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå