Azure Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Jeg er nødt til å få kjøpt meg en ny fuktighetskrem. Tenkte jeg skulle gå på apoteket å finne en som ikke var altfor dyr, ikke mer enn 300. Men er så redd for at jeg skal få hjelp av noen som ikke kan det de skal:-/ Noen som vet om en god fuktighetskrem fra apoteket? Jeg har litt urenheter, får en kvise her og der av og til. Men jeg går ganske tørr hud. Bruker id fou når jeg sminker meg og det blir ofte litt ørken. Huden flasser. NOen som har noen tips? Er 23 år forresten;)
Månestråle** Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Jeg syns Vichy har mange fine fuktighetskremer for tørr hud, anbefaler deg å sjekke de:)
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 REN er helt greit og jeg har hørt det er en fra Eucerin som ikke inneholder mineralolje eller annet dritt, som nesten alle produkter på apoteket gjør.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 La roche posay synes jeg jevnt over er et godt apotekmerke. De kremene for helt tørr hud mener jeg på har mineralolje slik som de fleste andre merkene der. REN som nevnt skal også være bra. Her kan du sjekke produktene for å se om det er noe mineralolje eller annet du ønsker å unngå. http://www.cosmetic-ingredients.net
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Også vil jeg legge til at Vita selger et merke som heter green people. De har noen gode produkter til en billig slant. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Jeg er nødt til å få kjøpt meg en ny fuktighetskrem. Tenkte jeg skulle gå på apoteket å finne en som ikke var altfor dyr, ikke mer enn 300. Men er så redd for at jeg skal få hjelp av noen som ikke kan det de skal:-/ Noen som vet om en god fuktighetskrem fra apoteket? Jeg har litt urenheter, får en kvise her og der av og til. Men jeg går ganske tørr hud. Bruker id fou når jeg sminker meg og det blir ofte litt ørken. Huden flasser. NOen som har noen tips? Er 23 år forresten;) Jeg bruker A-krem på brun krukke fra apoteket. Den passer veldig bra til huden min nå på vinteren. http://www.naturligvalg.no/subdet1.htm
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 A-krem er den største dritten av en krem som selges i Norge. Jeg skjønner ikke at de får lov til å drive med den markedsføringen de gjør. De anbefaler å bruke den på hud med eksem. Kremen inneholder jordnøttolje, som er ekstremt allergent. http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1477&ID=3429 Får man urenheter bør man ihvertfall ikke bruker A-krem, da den tetter porer. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Spenol! Da får du mye for 300,-. Mineralolje og stappet full av parabener! Bra for huden og bra for miljøet 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #10 Skrevet 21. november 2011 A-krem er den største dritten av en krem som selges i Norge. Jeg skjønner ikke at de får lov til å drive med den markedsføringen de gjør. De anbefaler å bruke den på hud med eksem. Kremen inneholder jordnøttolje, som er ekstremt allergent. http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1477&ID=3429 Får man urenheter bør man ihvertfall ikke bruker A-krem, da den tetter porer. Dette gjelder jo små barn som er veldig mottakelig for slikt. At den kan tette porer er jeg derimot enig i.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #11 Skrevet 21. november 2011 A-krem er den største dritten av en krem som selges i Norge. Jeg skjønner ikke at de får lov til å drive med den markedsføringen de gjør. De anbefaler å bruke den på hud med eksem. Kremen inneholder jordnøttolje, som er ekstremt allergent. http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1477&ID=3429 Får man urenheter bør man ihvertfall ikke bruker A-krem, da den tetter porer. Har du prøvd den selv? Jeg har prøvd mange kremer, og A-krem er utvilsomt den beste. Hvis man har atopisk eksem, eller hvis man suger på fingrene etter man har tatt på krem, bør man kanskje spørre legen om hvilke kremer man bør bruke? Men slik jeg forsto det hadde ikke TS noen av disse problemene.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #12 Skrevet 21. november 2011 Jeg har fått en skikkelig allergisk reaksjon av A-krem og har hørt om andre som har fått det også. Hovnet opp i hele ansikt og huden flasset av. Gikk på apoteket og spurte om råd... "Ja, vi har denne A-kremen, den er veldig god." Ja jøss!
2shy Skrevet 21. november 2011 #13 Skrevet 21. november 2011 Jeg holder meg til kremer som er helt fritt for parabener, parfyme, osv. Sverger til REN (bruker den for tørr og sensitiv hud) eller Green People fra Vita (sistnevnte er billigst, førstnevnte er bedre). Be om å få med noen testere, så prøver du ut litt forskjellig før du investerer
Azure Skrevet 21. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 21. november 2011 Takk for svar alle sammen, ser at flere nevner ren så skal sjekke den ut. Lurt å spørre om tester ja, det må jeg gjøre:)
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #15 Skrevet 21. november 2011 Hei! Ser at noen anbefaler Effaclar, og den bruker jeg selv. Men hvis du er opptatt av innholdsstoffer osv, bør du styre unna den som heter Effaclar M, iallefall. Den er ifølge nettsiden Skin Deep Cosmetic Safety både hormonforstyrrende og kreftfremkallende. Men den (og den som heter H) gir godt med fukt Koster under 200 kr, og apotekene bruker å ha prøver på disse, holder til kanksje tre dagers bruk.
Azure Skrevet 28. november 2011 Forfatter #16 Skrevet 28. november 2011 Var innom apoteket og fikk noen tester på REN, problemet er at mannen syntes de lukter helt forferdelig og nekter og kysse på meg:P haha. Skal se på green people på vita:P
Eske Skrevet 28. november 2011 #17 Skrevet 28. november 2011 Green People har de enda billigere på FeelUnique (og jeg er forøvrig enig i at produktene er gode, Vita-Min Mask og Vit-a-Min Fix 24 Hour Cream er mine favoritter!) og ut dagen har de også 10% rabatt med koden 10EARLY
Eske Skrevet 28. november 2011 #19 Skrevet 28. november 2011 (endret) Bare hyggelig! Jeg har selv klikket hjem reserver av begge to, de er begge veldig fuktgivende men masken vil kunne gjøre deg blank hvis bruk som dagkrem, så den bruker jeg som regel bare som fuktighetskur eller nattkrem Endret 28. november 2011 av Eske
Azure Skrevet 28. november 2011 Forfatter #20 Skrevet 28. november 2011 Nå kjøpte jeg den dagkremen:) det var tomt for masken, så får vente litt på den. Lurte på å kjøpe fruit scrub exfoliating stimulating facial cream også. MEn de hadde ikke den heller akkurat nå.Har du/dere prøvd den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå