Gå til innhold

Julegavetips til venninner

Gjest madeleinee

Anbefalte innlegg

Gjest madeleinee

Trenger tips til julegaver til venninnene mine som ikke er sikre på hva de ønsker seg. To av de ønsker seg ting til leiligheten, men samtidig har de allerede så mangt til leiligheten, så er redd jeg kommer til å kjøpe noe de enten har svært mye av eller noe de ikke liker/føler de har bruk for. Hva slags ting kan man kjøpe som man nesten kan regne med å overleve begge de situasjonene? Om det er mulig på generell basis?

Ellers føler jeg ikke at noen av venninnene mine er svært opptatt av velværeprodukter osv som jeg er opptatt av. Er mest pynteting det går i. Vil gjerne ha ideer til andre ting som jeg kanskje ikke har tenkt på. Alle ideer er gode ideer.

Mitt julegavebudsjett er ikke særlig høyt, så maks 200 kr pr pers.

Beklager at jeg laget nytt emne, men hadde behov for å være konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine venninner har blant annet ønsket seg bake-/kjøkkenutstyr, trenigsutstyr, sengesett, smykker og charms, neglelakk og servise de samler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de ønsker seg ting til leiligheten og er litt som meg, så er det kanskje ikke nips som står øverst.. Men ting som duker (om du kjenner stilen deres), håndklær, kanskje sett med såpedispenser/kopp og tannglass til badet, en morsom dørmatte om de har glimt i øyet, sett forkle/grytekluter, fine kjøkkenhåndklær som matcher kjøkkenet...

Litt sånne ting som blir slitt og brukt, og som er greit å bytte ut i blant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,spør hva de vil ha så får de det de liker!! Verste jeg vet når folk kjøper det de liker til meg.Er jo helt bortkasta.Hvis de ikke vet ja,så kjøp gavekort el gi penger.Jeg kjøper alltid det folk ønsker seg,kan jo ikke kjøpe noe jeg ønsker meg,hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir ikke julegave til de fleste av vennene mine, heldigvis, men vi nærmeste venninnene har blitt enige om å gi en sum til en organisasjon mottakeren velger selv. Ofte blir det "kylling" eller "geit", eller til Leger uten grenser osv. Jeg synes det er en veldig fin tradisjon - og ikke minst er det deilig å slippe å tenke på hva jeg skal gi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp disse i gave til meg selv:

http://www.jysk.no/210/223/224/1986700/a/catalog

http://www.jysk.no/210/223/226/1986900/a/catalog

Kjempefine og spesielt de vasene er veldig lett å gjøre "personlige" ved å putte hva enn man måtte ønske i dem. De har mye annet fint der også. Sjekk også ut princess og kid-katalogene for interiørtips.

Kommer selvfølgelig an på hva slags stil de har da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinee

Tusen takk for alle svarene :-) Veldig gode forslag, så det gir meg mer å gå på når jeg skal begynne å handle inn :-)

hufsa!: Det er det som er problemet, de vet ikke hva de ønsker seg. De sier bare: "eehhhm, ønsker meg ting til leiligheten", men de vet ikke konkret hva, hehe. Men ja, er enig med deg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Jeg var en tur på Nille idag. Der hadde de "pels"pledd til 99 kr. De var gode og myke, absolutt noe jeg kunne tenkt meg. Det er vel en ok ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinee

Surrehodet: Det er en veeldig god ide faktisk :-) Takk!

CathFoto: Jaa, skjønner akkurat hvilke boller du mener, hadde faktisk de bollene in mind!

Endret av madeleinee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje julepynt? ikke mange unge jenter har så mye av det i allefall :P finnes sååå mye fint! om du synes d er en kjedelig julegave får være opp til deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madeleinee

kanskje julepynt? ikke mange unge jenter har så mye av det i allefall :P finnes sååå mye fint! om du synes d er en kjedelig julegave får være opp til deg :P

Vet du hva? Det er faktisk det eneste jeg vet helt konkret hun ene venninna mi ønsker seg! Synes ikke det er en kjedelig gave, finnes jo så utrolig mye fin julepynt :-) Noen butikker å anbefale i samme slengen eller?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med treningstøy? :) det er vel noe som alltid faller i smak hos alle, fordi noe alle trenger! får ikke nok av det :D I tillegg til at dette ikke er klær du er nødt til å kjøpe selv, med tanke på hva man liker osv. Perfekt gave i de fleste tilfeller, mener jeg. Vertfall noe jeg ønsker meg til jul :)

Ellers har coverbrands ( http://www.coverbrands.no/shop/julekampanje/ ) gode juletilbud nå! på sminke og sånn. Hva er vell bedre enn å bare klikke hjem julegavene? Her er det også gratis frakt og kort leveringstid. Eller kan du finne noen gode tilbud på blush.no. Enkelt og greit, og garantert noe som faller i smak.

Eller hva med et bilde av vennegjengen deres med en fin ramme rundt? :)

Lykke til. Julehandel er gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenninna mi får et hjemmestrikka tubeskjerf (som ble så fint at jeg nesten må lage et til meg selv, og!)og et halskjede jeg fant på epla.no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En fin skål med sjokolade oppi eller noen fine krus med kaffe/te til slår vel alltid an? Typisk venninnegave for alle aldre, pluss at da får de noe til leiligheten. Det finnes jo alt mulig rart, fra de skålene med tekst på ("godis" osv.) til Wik&Walsøe-porselenet (med "alvejente"). Jeg kjøper forøvrig en god bok til mine venninner i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle hva jeg kjøper til mine litt mer perifere veninner: julegodt-skål, duftlys i glass og "varmesokker" fra europris og hjemmelaget godteri til å ha i skåla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet veldig godt julegavetips er de søte julegavene på www.givemefive.no (PLAN)

Perfekt gave til de som har alt, og i bunn og grunn har alle vi som bor i Norge alt :)

Kjøp en gave, som redder liv. Et av 8 barn de stedene PLAN arbeider fyller aldri 5 år, så give me five, og kjøp en gave som kan hjelpe et barn å fylle 5 år :) Verdens beste julegaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...