AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #21 Skrevet 21. november 2011 For all del, skal han være som selvvaskeanlegg for biler? Dersom du putter på tre poletter så skal det spyles i 8 minutter? Seriøst - TS, du karakteriserer ham som teit, hva var teit? At han kom litt for brått eller at han ikke gadd å bidra slik at du også fikk noe (mer) ut av det? Eller begge deler? Det må da være lov å ha sex som ikke er forutbestemt omkring hva og hvor lenge? Men - så lenge man har sex med hverandre er det jo fornuftig å huske at med hverandre betyr mer enn meg selv, og det bør gjelde begge veier. Dersom avslutninga hans var slik du beskriver det, sitat "Jeg spurte om vi ikke kunne vente litt og gjøre det igjen, eller om han kunne fingre meg, men neida, nå var han trøtt og hadde ikke mer tid. GOD NATT."så var det teit. Hvorfor angriper du meg for at jeg sa han var teit når du konkluderer med, at utifra det jeg sa, så var han teit? Ja, han sa det. Han hadde ikke tid for han skulle tidlig opp! Men jeg har jo litt vanskelig for å se at 2 min ekstra skulle spille en stor rolle for nattesøvnen hans! TS 3
I Grosny Skrevet 21. november 2011 #22 Skrevet 21. november 2011 Jeg har tydeligvis vært borti en helt eksepsjonell type mannfolk jeg da. Men da lurer jeg - hadde du syns det var helt ok om hun gjorde det samme med deg? Uten å uttrykke det altså - så du trodde at du var inne for en hel pakke og vips var det over. Ja. Jeg har ikke sex bare for å glede meg selv. Halve moroa er å glede henne, og mye av vitsen blir borte dersom det av en eller annen grunn er feil for henne å fortsette da. Og husk at vi flere ganger uka holder på ganske lenge, kanskje en time eller to. Sett i det perspektivet så blir ikke slike avbrudd noen skuffelse.
Suzy Skrevet 21. november 2011 #23 Skrevet 21. november 2011 I senga skal det kommuniseres mest på kropps-språk. Sex er jo en nytelse som har flere sider. F.eks. ensidig nytelse fra begge parter samtidig. Andre ganger gleder jeg meg mest over å se gleden i hennes øyne. Det er mange slags gleder og hver type glede har sin tid. Jeg er litt negativ til prestasjonsorientert sex, og er mer for nytelse og glede. Jeg er IKKE i senga for å prestere mange tak og langvarig stivhet. Allikevel kan jeg gjøre nettop det for å glede min kjære og meg selv. Men å stille krav til at en partner skal prestere seksuelt når det ikke passer for vedkommende er utidig sexpress. Og hvor i det jeg skriver mener du å lese at jeg krever at en partner skal prestere seksuelt til enhver tid? Kommunikasjon er å uttrykke seg - det være med kroppspråk, lyder eller ord. Det er mange måter å fortelle hvor man er på - i hvilken stemning - og hva man ønsker. Og det er jo ikek noe probolem om mannen er lysten på en kjappis - men da bør det ikke være forventninger om noe annet. 4
Suzy Skrevet 21. november 2011 #24 Skrevet 21. november 2011 Dersom avslutninga hans var slik du beskriver det, sitat "Jeg spurte om vi ikke kunne vente litt og gjøre det igjen, eller om han kunne fingre meg, men neida, nå var han trøtt og hadde ikke mer tid. GOD NATT."så var det teit. Åh takk og lov - det er jo dette jeg reagerer på også. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #25 Skrevet 21. november 2011 Jeg har tydeligvis vært borti en helt eksepsjonell type mannfolk jeg da. Men da lurer jeg - hadde du syns det var helt ok om hun gjorde det samme med deg? Uten å uttrykke det altså - så du trodde at du var inne for en hel pakke og vips var det over. Det er ikke det samme, menn og kvinner har ulik fysiologi. Mannen slutter fordi han er sliten, og fylt med dopamin etter orgasme (noe kvinner ikke opplever), det er et langt større slit for mannen å fortsette etter orgasme. Jeg gjør det som regel selv, men en gang i blandt er man bare for sliten. En kvinne vil (nesten) ikke ha noen annen grunn til å slutte enn for å være slem. Sex er fysisk tyngre for en mann, både fordi han normalt sett gjør mesteparten av bevegelsene, og fordi kroppen vår er designet for en orgasme etterfulgt av søvn. Dette er tydeligvis vanskelig å forstå for kvinner. Menn bruker også mye tid på å holde igjen, og kvinner vet som regel ikke hvor mye tankekraft går inn i dette. Det er ikke særlig maskuling, og dermed holder man tyst om det. Samtlige av de få jeg har snakket med om dette har diverse tankeøvelser de gjør for å holde igjen (dog ikke bare for kvinnen sin del, orgasmen blir bedre og kosen lengre slik), det kan være greit å få et avbrekk fra dette også.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #26 Skrevet 21. november 2011 Lite addendum, jeg må si at jeg også syntes det var teit om det ble avsluttet nøyaktig slik TS forklarer, men det virker ikke som en objektiv gjenfortelling av hva som skjedde.
I Grosny Skrevet 21. november 2011 #27 Skrevet 21. november 2011 (endret) Suzy, jeg føler at du mest kritiserer svak muntlig kommunikasjon fra en trøtt mann. Det kan virke som han var litt småfrekk i kjeften. Kanskje han var misfornøyd med seg selv, fordi han ikke hadde klart å holde igjen. Fordi han ikke hadde klart å prestere mer i senga. Så merket han at dama var litt snurt, og så gikk det kanskje en liten faen i han. Endret 21. november 2011 av I Grosny
Suzy Skrevet 21. november 2011 #28 Skrevet 21. november 2011 Det er ikke det samme, menn og kvinner har ulik fysiologi. Mannen slutter fordi han er sliten, og fylt med dopamin etter orgasme (noe kvinner ikke opplever), det er et langt større slit for mannen å fortsette etter orgasme. Jeg gjør det som regel selv, men en gang i blandt er man bare for sliten. En kvinne vil (nesten) ikke ha noen annen grunn til å slutte enn for å være slem. Sex er fysisk tyngre for en mann, både fordi han normalt sett gjør mesteparten av bevegelsene, og fordi kroppen vår er designet for en orgasme etterfulgt av søvn. Dette er tydeligvis vanskelig å forstå for kvinner. Menn bruker også mye tid på å holde igjen, og kvinner vet som regel ikke hvor mye tankekraft går inn i dette. Det er ikke særlig maskuling, og dermed holder man tyst om det. Samtlige av de få jeg har snakket med om dette har diverse tankeøvelser de gjør for å holde igjen (dog ikke bare for kvinnen sin del, orgasmen blir bedre og kosen lengre slik), det kan være greit å få et avbrekk fra dette også. *sukk* Men jeg skriver jo at jeg skjønner dette her - det er bare det at jeg syns det er greit å uttrykke at det er slik landet ligger an akkurat den dagen og ikke forespeile en lengre seanse, hisse opp og legge an, for så å fyre kanonen og si at "næh, nå gidder jeg ikke mer". Hva med - "faen jeg er så kåt på deg - jeg har bare lyst til å sprute med en gang!" Da hadde i allefall jeg sagt "kom igjen" og nytt ham - og ville jeg også ha en orgasme så kunne jeg vel få ligge på armen det minutter det tar å "komme etter" ved egen hånd? 5
Suzy Skrevet 21. november 2011 #29 Skrevet 21. november 2011 Forventninger. Kjappis. Problemet er vel at gubben har gitt henne så mange maratonrunder i senga at hun forventer det samme både titt og ofte. Han har skjemt henne bort. Jeg synes forresten at noen av dere kvinner viser liten forståelse for mannlige prosesser her. Det er godt mulig at gubben hadde tenkt å gi henne mer en en kjappis. Kanskje en full time i senga. Men så var hun bare altfor deilig, og plutselig ble det tomt. OK, men å avslutte slik TS beskrev det syns nå likevel jeg er helt unødvendig. Dopamin er ikke lik ufin vel? 4
I Grosny Skrevet 21. november 2011 #30 Skrevet 21. november 2011 OK, men å avslutte slik TS beskrev det syns nå likevel jeg er helt unødvendig. Dopamin er ikke lik ufin vel? Nei , Dopamin er lik salig og trøtt. Men det kan ha vært en eller annen irritasjon inne i bildet her. Dama var tydelig misfornøyd, og er man trøtt, og blir stilt krav til som man ikke kan levere, så er det dessverre lett å bli litt frekk i en forsvarsposisjon.
Suzy Skrevet 21. november 2011 #31 Skrevet 21. november 2011 Suzy, jeg føler at du mest kritiserer svak muntlig kommunikasjon fra en trøtt mann. Det kan virke som han var litt småfrekk i kjeften. Kanskje han var misfornøyd med seg selv, fordi han ikke hadde klart å holde igjen. Fordi han ikke hadde klart å prestere mer i senga. Så merket han at dama var litt snurt, og så gikk det kanskje en liten faen i han. Ja for all del.. Vi kvinner stiller jo bare urimelige og urealistiske krav overfor menn på sviktende biologisk grunnlag Jeg gir opp. Jeg syns man skal være åpne, snille mot hverandre og generøse i senga jeg - og jeg syns det er greit å reagere når det ikke er sånn, men jeg skjønner det er helt på bærtur. 4
Niennas Skrevet 21. november 2011 #32 Skrevet 21. november 2011 Ja for all del.. Vi kvinner stiller jo bare urimelige og urealistiske krav overfor menn på sviktende biologisk grunnlag Jeg gir opp. Jeg syns man skal være åpne, snille mot hverandre og generøse i senga jeg - og jeg syns det er greit å reagere når det ikke er sånn, men jeg skjønner det er helt på bærtur. Jeg er helt enig! Jeg er fullstendig for en kjappis i senga, og vi trenger ikke begge å få orgasme hver gang, men hvis normalen i sexlivet mitt og mannens sitt var at når vi først hadde sex, så kommer vi begge, kanskje flere ganger, så ville jeg satt pris på å få høre om mannen ønsket en annen type sex før vi begynte. På samme måte som at hvis sexlivet til meg og mannen innebar som oftest bare kjappiser på 4 minutter, så hadde jeg satt pris på å få vite det på forhånd om han ønsket en sexøkt på en time, eller så (Kjipt hvis det går for meg innen fem minutter, og er på vei inn i dusjen, mens han enda ikke har ordentlig "got his groove on". Du er ikke bortskjemt, TS, det er naturlig å ønske god kommunikasjon i et forhold. For sånn som jeg tolket innlegget ditt så er det ikke det faktum at et gikk for ham, og ikke deg, men at dette var veldig uventet for din del. 5
I Grosny Skrevet 21. november 2011 #33 Skrevet 21. november 2011 Ja for all del.. Vi kvinner stiller jo bare urimelige og urealistiske krav overfor menn på sviktende biologisk grunnlag Jeg gir opp. Jeg syns man skal være åpne, snille mot hverandre og generøse i senga jeg - og jeg syns det er greit å reagere når det ikke er sånn, men jeg skjønner det er helt på bærtur. Jeg synes også man skal være åpne , snille og generøse. Men husk at dama ble irritert eller skuffet. Det er selvfølgelig ikke bra å svare dårlig når man responderer på irritasjon, samtidig som man kanskje er misfornøyd med egen prestasjon. Men det er sånn som skjer. Ingen stor sak. Jeg synes altså at det å stille krav seksuelt er litt på kanten. At det strider imot prinsippet om at sex skal være frivillig glede. Men tre minutter er forresten mye mer enn en kjappis. Det fører lett til at det biologiske grunnlaget lekker og mister sin stivhet. Jeg synes startinnlegget viser ei dame som stiller ubiologiske krav til sin mann. Og det er denne kravmentaliteten jeg reagerer på. Det kan godt tenkes at gubben reagerte på disse kravene, og gikk i frekkhetsmodus. Frekkhet er en uting, men sånn skjer, og trådstarter trenger faktisk å få litt motbør fra oss, og få litt forståelse for mannlig seksualitet. TS, det er altså kravmentaliteten din, og dine oppblåste forventninger jeg mener bør dempes. TS, hvis du viser mer forståelse, og gleder deg mer over det du faktisk får, så tror jeg mannen din sjeldnere kommer opp med irriterte svar. En ting til. Det er ikke lurt å snakke med trøtte menn. Trøtte menn trenger søvn, eller søvn er det mest gledelige du kan gi en trøtt mann.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #34 Skrevet 21. november 2011 Jeg skulle ærlig talt likt å sett kvinners reaksjon om situasjonen var omvendt og dere var de som måtte holde igjen kveld etter kveld for å tilfredsstille mannen deres. Sex er ren nytelse for en kvinne der hennes eneste ansvar er å stresse ned og kose seg (seff må hun bevege seg, klar over det) men hun trenger ikke holde tilbake orgasmer for å ta hensyn til mannen sin. Og om mannen da hadde blitt sur den ene gangen du tenkte på din nytelse for en eneste gang skyld etter alle andre gangene du har gitt så mye, da tror jeg virkelig dere hadde kastet han på sofaen den natten. Ærlig talt, dere som ikke skjønner dette her trenger seriøst å lære noe om menns seksualitet. Sex er ikke ferie for menn, det er naturligvis deilig for oss også, men det krever samtidig en ordentlig innsats å tilfredstille en kvinne, noe dere ikke en gang har peiling på, så klapp fint igjen.
I Grosny Skrevet 21. november 2011 #35 Skrevet 21. november 2011 Jeg er helt enig! Jeg er fullstendig for en kjappis i senga, og vi trenger ikke begge å få orgasme hver gang, men hvis normalen i sexlivet mitt og mannens sitt var at når vi først hadde sex, så kommer vi begge, kanskje flere ganger, så ville jeg satt pris på å få høre om mannen ønsket en annen type sex før vi begynte. På samme måte som at hvis sexlivet til meg og mannen innebar som oftest bare kjappiser på 4 minutter, så hadde jeg satt pris på å få vite det på forhånd om han ønsket en sexøkt på en time, eller så (Kjipt hvis det går for meg innen fem minutter, og er på vei inn i dusjen, mens han enda ikke har ordentlig "got his groove on". Du er ikke bortskjemt, TS, det er naturlig å ønske god kommunikasjon i et forhold. For sånn som jeg tolket innlegget ditt så er det ikke det faktum at et gikk for ham, og ikke deg, men at dette var veldig uventet for din del. Men vi kan jo ikke informere om det vi ikke vet selv! Jeg kan være grisetent på dama mi, og ønske å rundkose henne i timesvis, og så kan hele greia tømmes etter 11 jokk, og jeg synker sammen som en klut.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #36 Skrevet 21. november 2011 Sexualundervisningen på skolen: "menn, husk at kvinner bruker lenger tid på å komme så ta hensyn, trekk ut, bruk bedøvende kondomer, bruk tunge, fingre, stryk på henne". Syns det er rart ingen legger til "kvinner, husk at menn kommer raskere så vær tolmodig og la han bli trygg på at det er greit med en tidlig avgang i blant". På holdningene her inne er det deffinitivt dere kvinner som oppfører dere egoistisk nå. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #37 Skrevet 21. november 2011 Bare overskriften i seg selv. "teit mann" hallo? Hadde blitt ramaskrik her om en mann hadde kalt dama si teit. Og en ting til skal dere vite, at etter sædavgang forsvinner faktisk alt av tenning. Å fortsette etter det høres ut for meg som et fint ord kvinner selv har skapt som heter PLIKTSEX. Hvor fristende høres det ut for dere å suge eller runke en mann når dere selv ikke er tente? Ganske ekkelt, ikke sant? Skjerp dere ærlig talt, hele denne debatten lyser av dobbeltmoral og hykleri. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #38 Skrevet 21. november 2011 Bare overskriften i seg selv. "teit mann" hallo? Hadde blitt ramaskrik her om en mann hadde kalt dama si teit. Og en ting til skal dere vite, at etter sædavgang forsvinner faktisk alt av tenning. Å fortsette etter det høres ut for meg som et fint ord kvinner selv har skapt som heter PLIKTSEX. Hvor fristende høres det ut for dere å suge eller runke en mann når dere selv ikke er tente? Ganske ekkelt, ikke sant? Skjerp dere ærlig talt, hele denne debatten lyser av dobbeltmoral og hykleri. Jeg suger han OFTE uten å egentlig ha lyst! TS 1
I Grosny Skrevet 21. november 2011 #39 Skrevet 21. november 2011 Jeg suger han OFTE uten å egentlig ha lyst! TS Slutt med det. Jeg synes ikke at noen av dere skal ha sex uten lyst. Det blir å vanne ut den seksuelle gleden, og redusere det beste i verden til ett gjøremål. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #40 Skrevet 21. november 2011 Slutt med det. Jeg synes ikke at noen av dere skal ha sex uten lyst. Det blir å vanne ut den seksuelle gleden, og redusere det beste i verden til ett gjøremål. Jeg mener at jeg har ikke lyst til selve handlingen, det er jo ikke akkurat behagelig, men jeg har lyst å gjøre han glad og fornøyd. Så det er greit. Og dere som sier at det er så forbaska vanskelig å ha sex for menn, det er nå vanskelig for mange kvinner også! Tok meg mange år før jeg klarte å få orgasme for eks. Det er slitsomt å måtte jobbe så mye for å få det godt. Gutta plugger jo bare i så er det fint! Så det går nå begge veier da. TS 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå