Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet noen om steder det man har integrert master i Siv.øk utdanningen? I Norge, og utlandet? Slik at man slipper å ta en backelor i økonomi og administrasjon først for så å søke master, men har alle 5 årene på et sted?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar! :)

Andre forslag utenom UIA og HIBU?

Skrevet

Takk for svar

Jo, jeg vet at man må ha en mastergrad for å få tittelen Siviløkonom, men de fleste tar først en bachelor også to-årig master. Jeg lurte på om noen visste om steder hvor de har masteren integrert i et 5-årig studium, dvs automatisk opptak de to siste årene?

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Takk for svar

Jo, jeg vet at man må ha en mastergrad for å få tittelen Siviløkonom, men de fleste tar først en bachelor også to-årig master. Jeg lurte på om noen visste om steder hvor de har masteren integrert i et 5-årig studium, dvs automatisk opptak de to siste årene?

NHH har dette.

Skrevet

Takk for svar

Som strykebrett sier, har NHH en slik ordning, selv om du fortsatt må gå 3+2 (det er altså ikke et integrert 5-årig studium som f.eks. siv.ing, du er bare garantert opptak til masterdelen under gitte forutsetninger). I praksis vil jeg tro at en del av de andre skolene også har garantert masteropptak, siden de neppe fyller opp masterkullene sine.

Skrevet

NHH har dette.

BI også.

• Liker 1
Skrevet

Som strykebrett sier, har NHH en slik ordning, selv om du fortsatt må gå 3+2 (det er altså ikke et integrert 5-årig studium som f.eks. siv.ing, du er bare garantert opptak til masterdelen under gitte forutsetninger). I praksis vil jeg tro at en del av de andre skolene også har garantert masteropptak, siden de neppe fyller opp masterkullene sine.

Vet ikke hvordan det er med de andre skolene, men både på UMB og på TØH er det blitt ganske vanskelig å komme inn på master så det går ikke an å satse på gatrantert opptak der i alle fall.

Skrevet

Hmmm, finns det??

Skrevet

Takk for svar

BI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...