AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Jeg fikk sms på telefonen om at jeg har fått tannlegetime hos en "tannlege Malik Sharif". Saken er bare den at jeg ikke har bestilt noe time, aldri vært hos en tannlege "Sharif" og heller ikke kan finne vedkommende på gule sider/telefonkatalogen/google. På telefonen min kom avsender bare opp som "Tannlegen", en kontakt som ikke ligger i adresseboka mi. Er litt usikker på å prøve å melde tilbake ettersom jeg mistenker at det er noe muffens her, men hva gjør jeg? Ignorerer? Hvis tannlegen mot formodning skulle være ekte kan en jo risikere gebyr for ubrukt time, og det vil jeg ikke ha! Har dette skjedd med noen andre? Er det en form for scam?
liv Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Det kan være at det er byttet tannlege på det kontoret du var hos sist og at de har kalt deg inn til ny kontroll, jeg er på kontroll hos tannlegen annenhvert år og får sms om time.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Jeg har av og til fått sms om tannlege time fra mitt tannlegekontor, da står det bare navnet på tannlegekontoret som avsender, men i meldinga er det et nummer jeg skal ringe dersom jeg ikke kan komme, og sånn.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Jeg pleier å få en sms dagen før hver tannlegetime, men da har jeg alltid fått brev i posten på forhånd(er under 18). Jeg synes du skal ringe opp igjen, og forklare at det må ha skjedd en feil.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Jeg hadde nok ringt tannlegekontoret jeg vanligvis bruker og spurt om de har noe tannlege der med det navnet. Det kan jo også være at denne meldingen skulle til noen andre, men at de har et tall feil. Forresten er det jo egentlig veldig rart at det ikke kommer opp noe treff på google. 1
Gjest Solsmil Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Jeg pleier å få en sms dagen før hver tannlegetime, men da har jeg alltid fått brev i posten på forhånd(er under 18). Jeg synes du skal ringe opp igjen, og forklare at det må ha skjedd en feil. problemet var vel at det ikke kom opp noe nummer som hun kunne ringe opp, det stod bare "tannlegen".
liv Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 om du velger å gå i svarmodus så står det vel et fire eller 6 siftet nr?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Ts her, takk for kloke svar! Jeg fikk ordnet opp i saken, det var som en skrev en beskjed som hadde kommet feil. (jeg klarte å finne nr slik som Liv sa over her) Tannlegen eksisterer visstnok faktisk, jeg ble bare meget mistenksom ettersom jeg ikke klarte å finne vedkommende i telefonkatalogen! Puh, IKKE en eller annen mystisk scam altså, bare en ukjent tannlege og et feil nummer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå