Gå til innhold

Omega 3, 6 og 9


Gjest Kv84

Anbefalte innlegg

Har tatt omega 3,6 og 9 fra apoteket og fått skikkelig fet hud med masse kviser. Da jeg sluttet på det ble huden mye bedre. Jeg tok 2 kapsler hver dag.

Hva kan jeg gjøre for å få i meg 3,6,9? Jeg har fått vite at jeg bør ta det fra en hudpleier som så på huden min.

Andre opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt omega 3,6 og 9 fra apoteket og fått skikkelig fet hud med masse kviser. Da jeg sluttet på det ble huden mye bedre. Jeg tok 2 kapsler hver dag.

Hva kan jeg gjøre for å få i meg 3,6,9? Jeg har fått vite at jeg bør ta det fra en hudpleier som så på huden min.

Andre opplevd det samme?

Hvorfor skal du ta tilskudd av omega6? Det får du i deg i store nok mengder gjennom vanlig kost.

Omega9-fettsyrer er ikke engang essensielle fettsyrer. De klarer kroppen å lage selv.

Omega3 bør du ta tilskudd av hvis du ikke spiser mye fet fisk. Tran er et fint tilskudd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ta tilskudd av omega6? Det får du i deg i store nok mengder gjennom vanlig kost.

Omega9-fettsyrer er ikke engang essensielle fettsyrer. De klarer kroppen å lage selv.

Omega3 bør du ta tilskudd av hvis du ikke spiser mye fet fisk. Tran er et fint tilskudd.

Hudpleier jeg gikk til som sa jeg skulle ta alle tre. Men da prøver jeg meg heller på tran, så får jeg se hvordan det går med huden min etter en stund med tran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ha tatt et rent omega 3-tilskudd enn tran ;)

Hvorfor mener du at det er bedre? Tran inneholder mer omega 3 per annbefalte dagsdose, enn andre omega3 tilskudd (kilde) I tillegg trenger jo vi nordboere flest tilskudd av D-vitamin, i alle fall i vinterhalvåret.

Ellers så synes i alle fall jeg at det frister mer å velge tran fra norsk fisk, fremfor omega3 produsert i Peru, etter å ha sett forrige ukes forbrukerinspektørene på NRK. (link)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt omega 3,6 og 9 fra apoteket og fått skikkelig fet hud med masse kviser. Da jeg sluttet på det ble huden mye bedre. Jeg tok 2 kapsler hver dag.

Hva kan jeg gjøre for å få i meg 3,6,9? Jeg har fått vite at jeg bør ta det fra en hudpleier som så på huden min.

Andre opplevd det samme?

Jeg ble bedre av å ta tran + ekstra omega3. Det tok bare en uke ca før huden begynte å roe seg ned. Tror den har godt av litt "smøring" innenifra.

Som de andre sier her, får vi nok (for mye) omega6 fra vanlig mat, og det er viktig at man balanserer dette med omega3.

Håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...