Gå til innhold

Matte 2-p eksamen 2011

Anbefalte innlegg

Gjest zeppelin
Skrevet (endret)

Hei! Jeg skal ha eksamen i matte 2-p på onsdag. Hadde den egentlig rett før sommeren, men måtte bryte.

Så, mens jeg sitter her å leser, har jeg også sett litt på nettet etter eksamensoppgsver. Og da fant jeg oppgaver fra våren 2011.

Men det rare var da.. At noen av de oppgavene fra våren 2011, handlet om indeks og sannsynlighet... Og det hæ ikke jeg i matteboken fra skolen! Da hadde vi i den forrige :/

Og nå sitter jeg her og blir litt smånervøs. For de vi har i boken er potenser, ligninger, prosent, binære tall, statistik osv...

Så mitt spm er: er det noen her som var oppe i 2p våren 2011?

Hvordan var den?

Hvilke oppgaver var det?

Endret av zeppelin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var grei. mye sannsynlighet..

Gjest zeppelin
Skrevet

Den var grei. mye sannsynlighet..

Var det det, altså? Det synes jeg er veldig rart.. For som sagt, i boken fra skolen er det ikke det i det hele tatt.. Hmmm... Men jeg går intensivgymnaset da. Da er det 3 år på 1 år eller noe..

Skrevet

Når du jobber med fag på vgs nivå, bruk alltid læreplanene som tilhører faget, det er dette du skal kunne. Alle læreplanene ligger ut på udir sine sider.

2P kompetansemål.

Ett av de tre hovedområdene er statistikk, og noe av det viktigste i statistikk er sannsynlighetsregning.

Gjest zeppelin
Skrevet

Ok:)

Men da lurer jeg på hvorfor vi fikk en ny bok som ikke innholdet sannsynlighet osv....

Skrevet

Ok:)

Men da lurer jeg på hvorfor vi fikk en ny bok som ikke innholdet sannsynlighet osv....

Vet du hva fagkoden for faget du skal ta opp er?

Fra 2009 ble 1P og 2P avsluttende fag. Før 2009 var bare 2P avsluttende og eksamen var både 1P og 2P. I 1P er det sannsynlighet, så hvis du har den "gamle" fagkoden så må du øve deg på både 1P og 2P. Har du den nye fagkoden må du bare øve på 2P.

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg hadde den eksamen i 2011. og jeg tror du har glemt å kjøpe 1p boka :ler:

Gjest zeppelin
Skrevet

Første halvåret på intensivgymnaset, hadde vi P1. Der kom jeg ikke opp i eksamen.

Andre halvåret fikk vi ny bok "Sinus 2P", den jeg har nå. Og da kom jeg opp i eksamen.

Blir vare litt forvirret av alle de eksamensoppgavene som ligger ute..

Gjest zeppelin
Skrevet

Vet du hva fagkoden for faget du skal ta opp er?

Fra 2009 ble 1P og 2P avsluttende fag. Før 2009 var bare 2P avsluttende og eksamen var både 1P og 2P. I 1P er det sannsynlighet, så hvis du har den "gamle" fagkoden så må du øve deg på både 1P og 2P. Har du den nye fagkoden må du bare øve på 2P.

Her er informasjonen fra skolesiden.. Mer vet jeg egentlig ikke..

Praktisk matematikk, 1P og 2P

1+2MAP bygger videre på matematikkpensum på ungdomsskolenivå. Dette faget er et mer praktiskrettet matematikkfag, og er for de som bare skal ha matematikk fellesfag og ikke ønsker å gå videre med matematikkprogramfag. Vi kjører et komprimert løp over to semester.

Halvårskurs: 1MAP (vg1)

Halvårskurs: 2MAP (vg2)

Gjest zeppelin
Skrevet

Pensum fra 1P innergår i eksamen til 2P

Digg, da!

Gjest zeppelin
Skrevet

Pensum fra 1P innergår i eksamen til 2P

Hadde 2-p eksamen i går! Det var kun 2p -stoff:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...