Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at ingen kan svare på dette med sikkerhet, men kanksje noen har opplevd noe liknende.

Har nettop vært i pp3, hadde EL rundt 10.11 (tror jeg), og den 17.11, dag 23 i syklus, begynte jeg å blø.

Har aldri hatt så kort syklus før, hvis dette virkelig er TR da...

Normalt har jeg kraftig blødning og skifter bind ofte under hele mensperioden, men denne gangen har det kommet så lite at jeg har bare brukt ett bind eller bare truseinnlegg pr dag, og det som kommer ut er brunt, ikke rødt som det pleier å være for meg. (beklager detaljer).

Trodde jeg hadde IKM ca den 24, så kan det tenkes at dette ikke er mensen?

Har ingen menssmerter som jeg pleier å ha, dessuten har jeg fått masse kviser, noe jeg aldri har, jeg er trøtt som en dupp og sovner hver dag på sofaen, og jeg begynner å få litt ømme pupper.

Skikkelig følsom er jeg også, har grått endel for ingenting de siste dagene (slik var jeg ved forrige graviditet også).

Tok en test den dagen jeg begynte å blø, den var negativ.

Klarer liksom ikke å legge fra meg tanken på at jeg er gravid, og vet at bare en ny test kan gi meg svaret. Har ikke lyst til å ta den før den "ordentlige" IKM dagen, altså om 3 dager.

Men er det noen som har opplevd noe liknende, og har vært gravid??

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er festeblødning, siden du har andre symptomer på graviditet.

Dersom du kjøper Clearblue kan du teste opptil 5 dager før IKM! :D

Løp og test! :rodmer:

Skrevet

Har prøvd å lese om festeblødning, men kan ikke se noe sted at det da skal være såpass langvarig og relativt mye (selv om det er myyye mindre enn ved min vanlige mens)...

Noen som kan fortelle om sin festeblødning? Har den vært noe ala det jeg beskriver??

Har en billigtest liggende, tenkte å ta den om ett par dager... hvis jeg klarer å vente så lenge da :P

Skrevet

Jeg hadde ikke festeblødnng, så jeg vet ikke så mye om det..

Men jeg testa med billigtest helt opp til IKM-dagen, og den ble ikke positiv før PÅ IKM-dagen, så tror det er bortkastet å teste før dersom du ikke har en litt mer fancy test.

Skrevet

Festeblødning er ikke så vanlig, men enkelte opplever det. Det er mye mindre mengder blod, som oftest bare et rosa eller brunt tørk på papiret.

Regner med at du sluttet med piller for litt siden? Da kan du ikke vite hvor lange sykluser du har, om eggløsning er og hva slags blødning du vanligvis har. Det kan ta tid før kroppen normaliserer seg. Ikke legg for mye i denne blødningen.

I og med at du nettopp har blitt prøver går du sikkert rundt og stadig tenker på om du kan være gravid. Jeg anbefaler deg å kjøpe billigtester på e-bay eller billigetester, og teste når du er usikker, så slipper du å gå rundt og lure.

Skrevet

Festeblødning er ikke så vanlig, men enkelte opplever det. Det er mye mindre mengder blod, som oftest bare et rosa eller brunt tørk på papiret.

Regner med at du sluttet med piller for litt siden? Da kan du ikke vite hvor lange sykluser du har, om eggløsning er og hva slags blødning du vanligvis har. Det kan ta tid før kroppen normaliserer seg. Ikke legg for mye i denne blødningen.

I og med at du nettopp har blitt prøver går du sikkert rundt og stadig tenker på om du kan være gravid. Jeg anbefaler deg å kjøpe billigtester på e-bay eller billigetester, og teste når du er usikker, så slipper du å gå rundt og lure.

Ser den, men de 2 forrige pp var forholdsvis like, jeg hadde EL-slim på samme tidspunkt i begge syklusene.

Det skal også sies at jeg har en 2 år gammel gutt - da jeg ble gravid med han hadde jeg brukt piller i 12 år, og spiren satt i andre pp.

De to pp forrige gang var også veldig like....

Nå har jeg brukt p-piller i kun 1 1/2 år.

Er det stor sjangs for at syklusen kan bli så ustabil på så kort tid, mens etter 12 års bruk går det seg kjempefint til??

Skrevet

Er det stor sjangs for at syklusen kan bli så ustabil på så kort tid, mens etter 12 års bruk går det seg kjempefint til??

Helt umulig å gi noen fasit på det. Jeg hadde dønn stabile sykluser i seks måneder etter p-pilleslutt etter ti års bruk. Deretter var mensen borte, og ble borte i ett år. Så ingenting er uvanlig når det kommer til pilleslutt.

Men du har blitt lett gravid før, og har nettopp sluttet på pillen, så jeg hadde ikke uroet meg i det hele tatt. Sannsynligvis ordner det seg for deg ganske snart.

Skrevet

Satser på det ordner seg, er vel pga lett gravid sist at man blir så forbanna utålmodig ;)

Jeg vil bli gravid nå!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...