Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Acne-arr.. En forferdlig ting, som går utover min hverdag og min selvtillit.

Det begynte med kviseutbrudd som 13 åring, og endte opp med ekstreme acnearr på kinn.

Kinna er de eneste stedene jeg sliter med arr, men det er mer enn nok! Jeg har aldri kviseutbrudd, noe jeg er veldig glad for. Men arrene er en kjempe plage i seg selv.

Jeg har svært ujeevn hud (hullete), og har røde/lilla flekker under huden, der hvor jeg tidligere har hatt acneutbrudd. Jeg går ikke engang ned på nærbutikken uten å dekke meg til.

Av sminke bruker jeg mineralsminke. Det dekker greit, men jeg føler ikke det dekker nok. Har noen noen forslag til sminke som kan dekke acnearr? Det hadde vært supert. For disse arrene er noe jeg tenker svært mye på, til enhver tid! Er såpas ille at jeg til enhvere tid prøver å unngå å stille meg under spesielle lys, som fremhever disse osv.

Jeg har også prøvd laserbehandling i et år, uten noe forbedringer. Dette var svært dyrt, og det var noe pappa ønsket å betale for meg (pga det ødla selvtillit og sosialt liv..). Men desverre hjalp det ikke.

Jeg ser for meg nå at eneste muligheten er å dekke det med sminke. Setter stor pris på tips! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre om hvor lenge du har hatt arrene?

Jeg var også veldig plaget med kvisearr. Jeg har de litt enda da, men før så var de helt lilla og røde prikker i hele annsiktet. var ikke noe kjekt for en 14-15 åring det! Mine arr var ikke så jupe at jeg fikk groper i huden. Nå har det gått et år uten noe særlig med kviser (kun slike pittesmå isåfall), og arrene mine er nesten ikke synlige. Men legen min regnet med det kunne ta 5 år før arrene ville blekne helt, noe som har gått enda raskere enn hva han antok. :)

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor lenge du har hatt arrene?

Jeg var også veldig plaget med kvisearr. Jeg har de litt enda da, men før så var de helt lilla og røde prikker i hele annsiktet. var ikke noe kjekt for en 14-15 åring det! Mine arr var ikke så jupe at jeg fikk groper i huden. Nå har det gått et år uten noe særlig med kviser (kun slike pittesmå isåfall), og arrene mine er nesten ikke synlige. Men legen min regnet med det kunne ta 5 år før arrene ville blekne helt, noe som har gått enda raskere enn hva han antok. :)

Jeg har hatt arrene i snart fire år. Har også hørt at det kan forsvinne med årene! Så håper jo selvfølgelig på det. Jeg er halvt asiater, og har hørt at asiatere ofte sliter med dette. Ikke vet jeg hvorfor!

Skrevet

Om du allikevel bruker nattkrem kan du sjekke ut Decleor Aroma White C+ Recovery Brightening Night Cream. Etter HC skrev om denne hev jeg meg på, og den hjelper faktisk endel på mine røde arr.

Vet ikke helt med effektiv behandling på kraftigere arr, men har du vært hos hudlege og hørt hva h*n sier? Kanskje syrepeeling eller noe kan hjelpe litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...