smile Skrevet 12. desember 2003 #1 Del Skrevet 12. desember 2003 Tenkte å lage en pai her en dag. Av alle ting har jeg kjøpt sånn ferdig-greie og det er bare å ha i vann(har nå lært at det ikke er så vanskelig å lage selv..) Men det jeg lurer på er om når jeg skal lage en omelett med skinke og brokkoli oppi, skal jeg steke paideigen først eller WHAT???? Skriv gjerne i detaljer til lille meg.... og skal jeg ha i ustekt omelett i paideigen uten å steke den først? Så så godt ut på pakken men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 13. desember 2003 #2 Del Skrevet 13. desember 2003 er det maizenna? den fikk jeg ikke til, til tross for at jeg er en ganske så habil kokk:) den ble så bløt, måtte ha i masse extra hvetemel, men den ble allikevel ekkel i konsistensen. håper du får det til:) på esken står det at du ikke skal steke den først, men legge den i en paiform og ha fyllet oppi. du skal heller ikke steke omeletten, men lage den (eggestand kalles det forresten, ikke omelett) ferdig i en bolle og helle oppi paiskallet. eller legge fyllet oppi og helle eggeblandingen over. jeg liker å ha masse revet ost oppå lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 13. desember 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 13. desember 2003 Ja det er en maizenna-pakke. Det er vel bedre å lage selv. Så i ei oppskrift en anne plass at paideigen skulle steke halve tiden først. Vi får prøve- det er ved feil en lærer noe.... (hvis en ikke gir opp) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlin Skrevet 14. desember 2003 #4 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg har brukt maizenna mye, og er veldig fornøyd med den. Hvis den blir for klissete, prøv å ha litt ekstra mel i. Den skal være "glatt" og god å jobbe med. Du skal ikke trenge å bruke noe særlig med mel når du baker ut. Hvis ikke skal bruke hele deigen med en gang, husk å dekke den til med plast. Hvis ikke blir den helt umulig å jobbe med. maizenna er god til å lage f.eks eplepai med også (eple, sukker, kanel og litt smilsaus). Jeg prøvde med godt resultat å fryse en pai med eggestand i. Tinte den opp i kjøleskap over natten og varmet den opp etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 14. desember 2003 #5 Del Skrevet 14. desember 2003 men jeg måtte ha i sinnsykt med mel for å klare å bake den ut. alt hang fast i kjevlet uansett. skjønner ikke no jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 14. desember 2003 #6 Del Skrevet 14. desember 2003 Det er alltid greit å steke en paibunn i 10 minutter før du har innhold oppi. Så er du sikker på at paibunnen blir stekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2003 #7 Del Skrevet 14. desember 2003 Det er alltid greit å steke en paibunn i 10 minutter før du har innhold oppi. Så er du sikker på at paibunnen blir stekt. bunnen blir også mindre klissete å spise hvis den er litt forstekt. Dvs den holder seg sprø mens eggestanden stivner. Paideig er likegreit å lage fra bunnen av som fra pakke det blir omtrent like mye søl. paibunn 225 g hvetemel 100 g smør/,argarin 1 egg eller 3-5 ss vann til deigen henger sammmen. Bunnen kan og lages med cottagecheese istedet for smør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 14. desember 2003 Takk for oppskrift pulverheksa. Nå skal jeg prøve pakken så får vi se på resultatet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. desember 2003 #9 Del Skrevet 14. desember 2003 Hm , har aldri problemer med Maizena. Pelier heller ikke steke den før jeg har oppi fyllet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 15. desember 2003 Nå er det gjort og det ble kjempebra. Forstekte den i 10 min. Trengte det sikkert ikke. Nam.nam!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå