AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Jeg skal til utlandet, og tenkte å hamstre favoritt mascaren min, som ikke fås i norge. Men er det lurt? Hvis jeg kjøper fire tuber, vil de bli dårlige før jeg får brukt dem hvis de er uåpnet?
Basi Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 All kosmetikk vil vel etterhvert gå ut på dato, men vil vel tro at mange produkter klarer seg i noen år uåpnet. Du kan jo prøve å sjekke mascaraen din opp mot denne nettsiden? Du velger bare merke og skriver inn et nummer som skal være trykket på produktet ett eller annet sted, og vips så skal du få opp produksjonsdato og/eller utløpsdato:) http://checkcosmetic.net/
Maria.91 Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Såvidt jeg har forstått er den eneste faren med uåpnet mascara eller annen fuktig øyesminke, bakterieutvikling. Og legen min sier at hvis man har sminken på det kaldeste stedet kjøleskapet i to døgn, dør disse bakteriene. Jeg elsker å ha kvinnelig fastlege.
Virvel Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Såvidt jeg har forstått er den eneste faren med uåpnet mascara eller annen fuktig øyesminke, bakterieutvikling. Og legen min sier at hvis man har sminken på det kaldeste stedet kjøleskapet i to døgn, dør disse bakteriene. Jeg elsker å ha kvinnelig fastlege. Joda, men mascara kan bli ødelagt selv om det ikke er bakterier i den. For høy eller lav temperatur kan føre til at den endrer konsistens, tørker ut eller skiller seg rett og slett. Har opplevd to ganger å kjøpe mascara som var helt tørr, til tross for at forseglingen var ubrutt. Når det er sagt tror jeg ikke fire stykker er å ta for hardt i, jeg bruker i hvert fall opp en mascara på ca en måned. Bare ikke oppbevar dem på badet, men kanskje på soverommet hvis du har det litt kjølig der?
Ildra Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Den vil ikke gå ut på dato på samme måte som at din eksisterende mascara (som er i bruk) bør byttes. Som nevnt så er bakterieveksten grunnen til at man ikke skal ruge på samme mascaraen for lenge. Men Virvel har et godt poeng, den kan klumpe lettere, klisse lettere eller få en konsistens du ikke liker om den blir for gammel. Når det er sagt, jeg gjorde det samme en gang for mange år siden, åpnet en "nykjøpt" mascara etter to år, og den var helt fin. Jeg ville nok ikke hamster for lengre frem i tid enn det, i tilfelle det skjærer seg. Da taper man på hamstringen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå