MBelucci Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Vi skal reise med Norwegian air shuttle .16 mnd gammel gutten vår skal reise for første gang.Reise tar litt over 4 timer.Er det best å bestille eget sete til han?Eller ha han på fanget? Takk
eva-80 Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 tja, æ synes ikke det er noen grunn til egen sete om ikke selskapet krever det. 16 mnd som regel er enten sover eller litt urolig og da ved begge grunnene er kanskje best å for han å føle nærheten av kroppen deres. om han liker barnemusikk så det går an å la han få høre på det via mp3 spiller , det så jeg flere foreldre brukte med godt hell ) evt la han være småsulten før avgang slik at han kan holde seg opptatt med god mat på flyet og evt sove med mett mage etterpå masse lykke til
MBelucci Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2011 frister veldig med eget sete til lillegutt.koster 16oo kr mer.men da betaler man ikke får å ta med barnevogn.Hna elsker musikk,Så tar med en MP3 player pluss andre spennende leksaker... Takk,takk
Vibi Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Du betaler ikke for å ha med barnevogn uansett. Vi har reist med Norwegian to ganger med gutten vår - da han var ett og halvannet. Ikke noe problem å ha ungen på fanget på en såpass kort tur. Bare sørg for å ha med litt han kan spise og underholdes med.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Jeg bestiller ikke eget sete til barnet mitt på samme alder, men blir veldig glad hvis setet ved siden av er ledig! For å klatre og leke i altså. Det er fryktelig trangt å sitte på fanget i fire timer. Vi har flydd MYE, og det går helt greit. Veldig viktig å ha med masse som kan engasjere. Bøker og pusleleker. Og ja, mye godt å spise og drikke. Vi pleier å fly på tider der det er mer sannsynlig at hun sovner. Jeg pleier å bestille vindussete. Jeg må ha noe å legge under armen når hun sover oppå meg. Også blir det mye gåing fram og tilbake i midtgangen. Ta med mye våtservietter. Og smokk eller noe annet å suge på ved takeoff og landing, som gjør at det gjør mindre vondt i ørene. Lykke til
Vibi Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Min erfaring med Norwegian er ihvertfall at dersom flyet ikke er fullbooket, blir setene ved siden av de som reiser med spebarn på fanget stående tomme, og det er jo veldig fint, om du skulle være så heldig. Vi har vært det to av fire ganger. Ta med litt mat som tar tid å spise. Rosiner feks, eller oppskåret frukt og brød. Vi har også pleid å ha med juicebokser, sånn at de kan drikke ved take-off og landing, for å unngå dotter i ørene. Du får lov å ha med mat og drikke til barnet, men du kan bli bedt om å smake på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå