AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Jeg har vært sammen med kjæresten min i over 10 år, og er utrolig glad i ham. Problemet er bare at jeg de siste 2-3 årene lurer på om jeg har byttet fil. Og om han fortjener å heller være sammen med noen som tenner på pikken hans. Han er fantastisk god mot meg i senga, og svært flink til å tilfredsstille meg. Men jeg får meg ikke til å suge ham. Sist jeg prøvde, for et par år siden, var jeg kvalm i flere dager etterpå pga det. Og jeg blir bare tiltrukket av andre jenter, har ikke møtt en eneste mann som har tent meg så lenge vi har vært sammen. Jeg har i mange år visst at jeg også tenner på jenter, og har regnet meg som bifil. Men nå lurer jeg på om jeg rett og slett har helt sluttet å tenne på menn... Vi har, for å gjøre ting komplisert, barn. Og jeg har ikke lyst til å trå feil, mest av hensyn til dem, men også av hensyn til ham. Er det mulig å bytte fil når man runder 30? Er det best å bli i et forhold av hensyn til barna når jeg egentlig ikke er sikker på om det er rett for meg? Vi har sex kanskje en gang i måneden, og han ser ut til å leve greit med det. Men jeg føler at han nok ville hatt et bedre sexliv med en annen enn meg.
Testosteron Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Man går ikke fra noen av hensyn til partneren, men av hensyn til seg selv og på tross av partneren og barna.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 OK, men la meg spørre mennene her inne: Er det uproblematisk å være sammen med noen som ikke tenner på deg, når bare du selv tenner på henne? TS
Testosteron Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Det er ikke uproblematisk, men det er ikke sikkert at løsningen er at man går fra hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Jeg er selv bifil, men de fleste vennene mine er enten lesper eller homser noe som gjør at jeg går mest på byens homse utesteder når jeg er på byen, og her møter jeg mange folk som er således ”late bloomers” alså mennesker som har kommet ut som homofile eller lesbisk sent i livet om det er 30, 40 eller 50++ spiller ingen rolle. Men de fleste av disse har vært gift eller sammen med en av motsatt kjønn og ganske mange har i tillegg barn. Jeg har ikke denne problemstillingen i mitt eget liv så jeg kan ikke si at jeg har fundert så mye på det, men at det går an å skifte fil sent i livet det tviler jeg ikke på. Men hva du skal gjøre har jeg nok ingen svar på. Men to mennesker som ikke har det bra i lag er det så mye bedre for barna da? Jeg vet ikke hva jeg selv ville gjort, derfor synes jeg det er vanskelig å gi råd i slike saker. Nå er jeg en dame vel å merke, men for å snu fjøla litt så kan jeg si at viss min type ikke hadde hatt lyst på meg, og snudd meg rundt og tatt ”bakgården” min hver gang vi skulle ha oss pga han savnet det og var mer inntresert i pikk enn meg så ville jeg stilt meg kritisk til det.
Hankjønn Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Jeg undres, er det på grunnlag av at du ikke klarer å gi ham oralsex at du tror du har skiftet fil fra bifil til homofil (lesbisk)? Min kjæreste er og bifil, klarer/liker heller ikke tanken på å gi oralsex og er ikke tiltrukket av menn utenom meg (det sier vel de fleste, men vi har da en svært åpen kommunikasjon), så fattet interesse for ditt innlegg pga. de åpenbare likhetene. Det at du ikke klarer å gi oralsex er ikke så rart, ifølge boken HOT SEX er det kun 25 % av kvinner som faktisk liker å gi menn det. På spørsmålet ditt om man bare kan "skifte fil når man runder 30", så svarer en AB i innlegg #6 veldig bra på det, det er helt klart mulig, og kalles blant annet "late bloomers" som AB skriver. Dersom mannen din er fornøyd med sexmengden dere har, du fortsatt er komfortabel med det og du fortsatt har følelser for ham, så vil jeg tro å fortsette i forholdet kan fungere. Det er i hvert fall verdt et forsøk? Det jeg syns er viktigst er at du snakker ut med din mann om dette, at du får luftet dine følelser først angående oralsex, og senere angående din usikkerhet rundt egen legning. Det viktigste er at ingen lider i forholdet slik det er nå, og jeg oppfatter det slik at ingen gjør det nå. 1
Gjest norah Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Det er fullt mulig å bytte fil i alle slags aldre. Eksempelvis som mi ene venninne, hun har gått fra å være lesbisk og overhode ikke interessert i menn til nå å være bunnløst forelsket i en mann. Hun var forelsket i sine forrige jentekjærester, men sier nå hun aldri har hatt så mye følelser og fysisk tiltrekning til et annet menneske enn denne mannen. Bekjent nr. 2 gikk fra et langvarig forhold med mann(ett barn sammen) til å gifte seg med en kvinne. Når jeg ser henne med kona kontra sin forrige mannlige samboer er det innlysende at hun nok alltid har vært lesbisk, og at hun elsker kona si på en måte hun nok aldri har opplevd før. Så ja, det er mulig. En mulighet er jo at du faktisk er bifil, men ikke lengre tiltrukket av samboeren din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå