Gå til innhold

Slanker ALLE seg før bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått inntrykk av at alle bruder slanker seg eller trener seg slanke og stramme før bryllupet, hva med deg?

Selv gifter jeg meg i feb og har ikke slanket meg noe enda i allefall. Trenger vel ikke slanking heller, men oppstarmming er jo alltids bra ;)Men mangler motivasjon. Så mye styr for en dag!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trodde jeg også, men har snakket med mange i RL og de gjorde ikke det.

Jeg gikk ikke inn for å slanke meg, jeg spiste vanlig, men likevel mistet jeg en del kilo.

Kos deg som du er, nyt livet og nyt dagene og kjærligheten.

Skrevet (endret)

Nei!

Jeg ville gjerne gå ned i vekt, og ha bryllupet som inspirasjon, men det funka dårlig. Bl.a. fordi jeg endte opp med sykehusinnleggelse med påfølgende operasjon...

Men jeg er heller ikke særlig glad i slanking. Da ender man opp som jojo (i de fleste tilfeller)

Ønsker du å gå ned, så tenk på hva du putter i deg og beveg deg. :)

Jeg hadde ikke villet gå ned kun for en dag. Men jeg har nok godt av å miste noen kilo, og som sagt, jeg ville brukt selve bryllupet som inspirasjon :)

Endret av høstbryllup
Skrevet

Jeg fant en nydelig brudekjole (brukt) som var en størrelse for liten. Denne fant jeg rundt 10 måneder før bryllupet, og da sto jeg mellom valgene:

1: Slanke meg inn i den, jeg hadde jo 10 måneder

2: Finne en annen kjole.

Jeg fant en annen kjole. Jeg orket ikke presset med å MÅTTE slanke meg inn i noe, i tillegg til alt det andre styret med å planlegge bryllup.

• Liker 2
Skrevet

Jeg så bryllupet som en motivasjon til å gjøre noe med livsstilen, det fungerte utmerket som motivasjon for meg: mer trening og sunn mat, og en fast dag som "deadline" førte til at jeg klarte å gjennomføre..

I tillegg vil jeg jo si at "så mye styr for en dag" blir litt feil å si, det er jo ikke "bare" en dag, det er er ganske spesiell dag, der bildene skal stå fremme resten av livet. Når jeg ser på mine egne bilder er jeg SÅ glad for at jeg nådde målet mitt til bryllupet, tror jeg hadde irritert meg grønn om jeg ikke hadde "giddet":)

• Liker 4
Skrevet

Nå er det ikke bare vekten som vil bli endret av å gjøre livstilen litt sunnere, men huden blir ofte litt friskere og man får mer energi som heller ikke er dumt å ha på bryllupsdagen, slik at man faktsik orker noe på bryllupsnatten;)

Ett sunt kosthold vil og ha posetiv effekt på imunforsvaret.

Jeg trenger ikke slanke meg, men jeg tenker å prøve å legge litt om til ett sunnere kosthold. Jeg har ofte ganske blek hud som til tider ser ganske usunn ut, og dermed kommer det til å bli mer frukt og grønt og mer fisk på meg fremover.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det ikke bare vekten som vil bli endret av å gjøre livstilen litt sunnere, men huden blir ofte litt friskere og man får mer energi som heller ikke er dumt å ha på bryllupsdagen, slik at man faktsik orker noe på bryllupsnatten;)

Ett sunt kosthold vil og ha posetiv effekt på imunforsvaret.

Jeg trenger ikke slanke meg, men jeg tenker å prøve å legge litt om til ett sunnere kosthold. Jeg har ofte ganske blek hud som til tider ser ganske usunn ut, og dermed kommer det til å bli mer frukt og grønt og mer fisk på meg fremover.

Denne støtter jeg ;)

TS

Skrevet

Har ikke tenkt å slanke meg, men er på tide å komme igang med treninga og da er det kanskje en ekstra motivasjon med bryllupet. Er jo bare 2,5 mnd til så kommer bare i gang til da :)

Skrevet

niks, ikke mine bekjente

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om de som prøvde fortvilt å gå opp i vekt for å fylle ut kjolen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om de som prøvde fortvilt å gå opp i vekt for å fylle ut kjolen.

Jeg har hørt at det ganske stress å gå opp i vekt for dem som naturlig er veldig slank. De har gjerne ett vanilg kosthold og ikke trener så mye, så er liksom ikke så mye å endre til det "verre".

Skrevet

Den gang jeg giftet meg hadde jeg ikke vekt i hus, og var svært lite bevisst på vekten min. Jeg gjorde ingen endringer for å endre kroppen før bryllupsdagen min.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg skal ikke trene noe særlig, men så er jeg ikke det spor overvektig heller, rakere motsatt.

Jeg pleier alltid å "trene" mer om sommeren enn ellers generelt, men kommer ikke til å gjøre det med tanke på bryllup.

Det jeg kommer til å gjøre, med selve kroppen, er å passe på å slikke mye sol hele sommeren, slik at jeg får en fin glød til kjolen på den store dagen :)

Skrevet

Hihi, jeg har gått opp i vekt etter at jeg kjøpte brudekjolen, så er pent nødt til å ta i et tak til våren ;) Det er bare snakk om et par-tre kilo da, så det skal jeg nok greie :) Ellers har jeg inntrykk av at mange snakker om det, men få gjør noe med det. Har også hørt at en del naturlig går ned i vekt i forkant pga stress.

Skrevet

Jeg må ta meg i nakken å komme meg ned i vekt til bryllupet. Har 5 mnd på å komme meg inn i kjolen etter babyen vår kommer...

Skrevet

Ingen slanking her i gården, heller tvert imot! Jeg prøver å legge på meg til bryllupet..

Skrevet

Handler vel om at alle vil føle seg perfekt den dagen. Men det gjør du ansett den dagen selv med noen kilo for mye....eller for lite!!

Men for dem som vil ned i vekt er det jo et bra mål å ha da ;)

Skrevet

Jeg skal gå ned 15 kg, det er målet. Men det er fordi jeg virkelig trenger det og da er det greit å ha bryllupet til motivasjon, kjolen er kjøpt og jeg kunne giftet meg med den i dag, men den vil se mye mye finere ut med mindre kg.

Skrevet

Kjæresten min ba meg så fint om å hjelpe ham med en livsstilsendring, slik at han kan "se litt finere ut på bildene" som han sa.

Så ja, vi jobber ilag mot å få et sunnere liv sammen!

Det at man bruker bryllupsdagen som motivasjon til en livsstilsendring er ikke dumt i seg selv, men kan heller hjelpe på en varig trend. Jeg tror de fleste føler det slik at når de trener regelmessig og ikke eter dritt hele tiden, er livet lettere og man føler seg bedre. Vi satser på at stilen fortsetter etter bryllupet ;)

Jeg liker ihvertfall å trene og være sunn :)

Gjest redstar
Skrevet

Nå skal ikke jeg gifte meg før neste sommer, men jeg kommer ikke til å slanke meg...

Jeg har aldri veid mer en 47 kg (156cm høy) men spiser hva jeg vil, har nok har former og er veldig fornøyd med meg selv.

3 av mine venniner har gifta seg og hun ene slanka seg litt:)

Tror ikke AALLE slanker seg men noen gjør det nok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...