Gå til innhold

Likegyldig til alt..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så tom inni meg for tiden. Egentlig er jeg et følelsesmenneske av dimensjoner, og før skulle det utrolig lite til for å starte vannverket hos meg, såre meg eller å få meg til å føle meg dårlig. Travelt? Ja. Men da hadde jeg ihvertfall følelser, nå er jeg likegyldig til alt, og det skremmer meg.

Flyttet nylig til ett nytt sted for å studere, og allerede første helgen jeg var ute skjedde det en episode. Jeg ble med en mann hjem på nach sammen med noen kompiser av han. Jeg var veldig full, og lå nærmest bevisstløs i sofaen, noe som de utnyttet.

Etter denne hendelsen har jeg ikke klart å føle noe som helst. Ting som før gjorde meg trist, bryr jeg meg ikke om lenger. Jeg klarer ikke lenger føle empati eller skyldfølelse. Jeg er likegyldig til alt som skjer rundt meg, jeg bryr meg ikke om noe lenger.

Jeg føler meg fullstendig ødelagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at dette er vondt. At det finnes sånne mennesker er i verden, er urettferdig. Men ting har skjedd, du må komme deg videre. Du kan ikke gjøre noe med det som hendte, med unntak av ditt eget syn på det; kan det være en god idé å oppsøke profesjonell hjelp, som psykolog?

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om jeg greier å gå til psykolog. Tror ikke jeg ville følt meg komfortabel med å fortelle noen om dette.

Skrevet

Når slike grusomme ting skjer er det et emosjonelt sjokk som ofte lammer følelser slik som du beskriver her og gjør deg likegyldig. I en slik situasjon har mange godt av å prate med noen. Grunnen til detter er at det er en fin måte å "få det ut". Et alternativ kan være å skrive ned det du tenker om det som har skjedd og ha det for deg selv for å kunne reflektere rundt det for slik å kunne ta et steg videre.

Det som skjedde med deg var ikke fortjent. Du fortjener mye bedre. Det de gjorde har allerede skadet deg, ikke la det skade deg mer. Du fortjener mye bedre!

Jeg skjønner at du føler deg ødelagt, det er en naturlig reaksjon. Men det kommer en dag hvor man må ta et steg videre, hvor enn lite dette steget er.

Nå er kroppen din følelsemessig lammet og jobber MOT ditt velvære og livskvalitet. Du har falt og det er på tide å reise seg igjen. Bruk tankevirksomheten til å kjempe deg tilbake til livet, ingenting er så mektig som sinnet.

Det er viktig nå å prøve å tenke og fokusere på andre ting også. Ting som har pleid å gi deg gode opplevelser og følelser. Søk til det gode du har i livet, selv om det kan være vanskelig.

Bedre tider vil komme, what doesn't kill you make you stronger, selv om det ikke føles slik nå. masse lykke til :hjerte:

Skriv gjerne tilbake :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...