AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Er ei jente på ca 25, har absolutt ingen stil. kjøper noe jeg liker der og da og ser tydeligvis ikke voksen ut, fordi jeg har fått høre av butikk ansatte i kassene når jeg kjøper røyk at jeg er under 18 hvis jeg spør dem. Hvordan fant dere deres stil? noen tips til meg?
The Kitten Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Er ei jente på ca 25, har absolutt ingen stil. kjøper noe jeg liker der og da og ser tydeligvis ikke voksen ut, fordi jeg har fått høre av butikk ansatte i kassene når jeg kjøper røyk at jeg er under 18 hvis jeg spør dem. Hvordan fant dere deres stil? noen tips til meg? Hvilke klær går du i til vanlig da? Selv liker jeg å kle meg feminint. Jeg bruker mye kjoler og skjørt. Til skjørtene bruker jeg enten en enten en topp eller bluse. Er det kaldt bruker jeg også en strikkejakke, bolero eller cardigan over. Jeg er også glad i shorts utenpå strømpebuksestilen, så går gjerne med det, med samme type topper til. Skovalget havner som regel på enten ballerinasko eller støvletter.
Gjest just words Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Jeg er en dame på 27, men senest i uken betalte jeg barnebillett på bussen, og gå på polet eller ut på byen uten leg er bare å glemme. men det har mye med at jeg er 1.50 høy og veier 50 kg. Min søster er forøvrig i samme klasse. hun betalt barnebillett på kystbussen da hun var 30 år og hadde sin datter med seg. Jeg går forøvrig mye med sports klær, jeg har mange stiler og vennene mine sier de ikke blir klok på meg for jeg bytter litt stil fra dag til dag, enkelte dager kan jeg gå i "manne stil" dressbukse, skjorte, bukse seler osv, så neste dag er det feminine kjoler, som sagt sportsklær trives jeg godt i. Ellers liker jeg godt hippie stilen. jeg går stort sett med litt av alt men moter er jeg ikke så stor på, jeg synes f.eks ikke at belte på magen er det helt store, same hvor mange som går med det, heller ikke shorts utenpå strømpebukse stilen. For eg så går jeg med det jeg liker, og om folk synes jeg ser ut som en 13 åring, eller teit ut så er det for meg helt greit.. Men igjen så er jeg kanskje glad for at jeg ikke jobber i motebutikk da måtte jeg nok ha kledd meg litt annerledes. Så jeg har forsåvit ikke noe tips til deg. Men viss du selv er fornøyd med klesstilen din så ville jeg holt på den om jeg var deg, jeg ser ikke noe grunn til at alle skal være lik. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Når ble det å labbe rundt i treningstøy en stil? 4
Gjest just words Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 labbe runt i treningsstøy?? Få med deg øynene når du leser, det lønner seg! Det er forskjell på løpe tights alla spido og puma collets gensere 1
Gjest Solsmil Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Når ble det å labbe rundt i treningstøy en stil?
Gjest Solsmil Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Hvilke klær liker du da? Hviken stil liker du? Er det noen personer (kjente/ukjente) du synes har en stil som du kunne tenkt deg å ha? Isåfall kan du jo prøve å se etter slike klær når du er ute og handler.
Vanillaa Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Jeg begynte å lese motemagasiner og moteblogger som falt i min smak. Fikk og får fremdeles masse inspirasjon derfra. Jeg må jo si at jeg følger moten, men jeg er på ingen måte noen trendslave. Liker å plukke ut det fineste fra de nyeste trendene og blande med hva jeg synes er fint. Det kan jo bli kræsj hvis du har en litt alternativ stil, men jeg liker best nøytrale farger og har en veldig klassisk, finere stil, så for meg går det alltid fint. Får veldig masse komplimenter for klær og stil, og det er jo hyggelig å høre når du bruker litt tid på det og liker å se fin ut! Men hvis man overhodet ikke liker trender o.l., synes jeg man skal finne sin "egen greie", enten det er "akseptert" i den "overfladiske verden"/moteverdenen eller ikke. Men tilbake til poenget, stikk innom noen moteblogger(stor variasjon i klesstiler rundt omkring, og alt handler ikke om siste mote) og les motemagasiner o.l., og se om noe faller i smak. Et tips; hvis du finner mye du synes er fint, kan du jo klippe ut inspirasjonen fra blader, og til slutt vil du få et godt overblikk på hva du liker godt/hva som kan passe deg, og hva du kan se etter i butikkene. Har du noen idé om hva du liker på generell basis? Noe som går igjen? 1
Gjest Tigress Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Finn ut kva som kler deg, kjøp berre klede du kler, og varier med tilbehør!
Pene sko... Skrevet 21. november 2011 #10 Skrevet 21. november 2011 (endret) Er ei jente på ca 25, har absolutt ingen stil. kjøper noe jeg liker der og da og ser tydeligvis ikke voksen ut, fordi jeg har fått høre av butikk ansatte i kassene når jeg kjøper røyk at jeg er under 18 hvis jeg spør dem. Hvordan fant dere deres stil? noen tips til meg? Jeg ville rett og slett vekk fra den typiske ungdomskole/vgs-stilen. Jeg ville bli mer voksen og vise at jeg gjør fremskritt i livet. Jeg er ingen hvem som helst. Når man har passert tyve er det på tide å kle seg litt ordentlig. Min avatar beskriver min klesstil. Endret 21. november 2011 av Pene sko...
The Kitten Skrevet 21. november 2011 #11 Skrevet 21. november 2011 Jeg ville rett og slett vekk fra den typiske ungdomskole/vgs-stilen. Jeg ville bli mer voksen og vise at jeg gjør fremskritt i livet. Jeg er ingen hvem som helst. Når man har passert tyve er det på tide å kle seg litt ordentlig. Min avatar beskriver min klesstil. Signerer den. 2
Quirky Skrevet 21. november 2011 #12 Skrevet 21. november 2011 Jeg (passert 28) blir fortsatt spurt om legitimasjon når jeg kjøper røyk i butikker der de ikke kjenner meg, eller på polet, men det har nok ingeting med klesstlen min å gjøre. Min stil er...veldig "unorsk". Mye høye hæler, plagg som ikke er "praktiske". Jeg har funnet min stil gjennom år med prøving og feiling, og nå har jeg en stil jeg er 100% fornøyd med. Mitt beste råd for å finne din stil er å at du finner ut hvem du er, hvem du vil være, hvem du vil fremstå som. Hva du legger vekt på, koole plagg eller komfort. Les moteblader, moteblogger (for all del ikke norske), browse nettbutikker for å se hva som "snakker til deg". Nå snakker ikke klesplagg på Nelly.com til meg, jeg er ikke psykotisk, men jeg ser nå med én gang hva som er "meg". Mitt nest beste råd for å finne din stil er å UTFORSKE. Unger som skal lære å gå faller før de får det til. Våg å risikere noen bomkjøp.
Wonders Skrevet 22. november 2011 #13 Skrevet 22. november 2011 min stil er kommet snikende. JEg vet at jeg ikke liker Grünerløkkastil som Olsen Twins dilter med. Jeg er mere Ivanka Trump jeg... http://www.google.no/search?q=Ivanka+Trumph+work+cloth&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1021&bih=807&sei=6GfLTrGTLoX64QTsjsV9#um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nb-NO%3Aofficial&tbm=isch&sa=1&q=Ivanka+Trump+style&oq=Ivanka+Trump+style&aq=f&aqi=g-L1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=58170l59304l0l59800l5l5l0l2l2l0l458l1238l3-1.2l3l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=a7b97d022f423d0&biw=1021&bih=807 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #14 Skrevet 23. november 2011 Når ble det å labbe rundt i treningstøy en stil? Æmm hva med treningstøyet til datarock? Som tross alt har skapt seg et image på de røde treningstøyet? At det ikke er din stil er nå så som så. 1
Gjest navnelapp Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 Begynn med å velge dine fargar. Begrens til nokre få (fire-fem) basisfargar som passar saman og som du ser fin ut i. Så kan du finne kva fasong du har, og kva kroppsforma di kler. Er du eple, jordbær eller timeglas? Kva er dine "features"? Har du fin utringning, eller er det beina dine som er det finaste? Har du slank midje kan du bruke andre fasongar enn om du har stor byste og ikkje så slank midje. Så kan du begynne å tenke på teksturar (glatt, blonde, hekla, skinn, jeans, strikk) som du likar, og som passar saman. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå