Gå til innhold

Barn på kino - utenlandske filmer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja... Nå er det tredje gangen på kort tid jeg opplever dette. Var på kino og så en engelsk film, og der sitter det en mor med et barn som ikke kan engelsk, og som ikke kan lese skikkelig enda... Mitt spørsmål til deg som gjør dette:

du oversette filmen høyt for barnet ditt? Det er ufattelig forstyrrende for hele resten av kinosalen. Jeg syntes faktisk ikke at barnet ditt har noe som helst på den filmen å gjøre når det ikke skjønner hva som foregår uten at du må forklare KONSTANT.

Kan dere ikke vente til den kommer på dvd, eller se dubbet versjon om det finnes?

Er så lei av at folk ikke kan se andre enn seg selv. Litt lyd og forstyrrelser må man selvfølgelig regne med når man er på kino, men å prate høyt med barnet sitt gjennom hele filmen når det er en klar "voksenfilm".. er det nødvendig?

Endret av altflyter
  • Liker 45
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt enig med deg, og NEI det er ikke nødvendig. Hater det selv :kjefte:

(men nå kommer vel snart kg-mammaene inn i tråden tenker jeg :popcorn: )

Endret av Gitte89
  • Liker 4
Skrevet

Kanskje de har bestilt billett til feil visning av filmen?

Skrevet

Harry potter f.eks finnes ikke i dubbet versjon... Men den er faktisk 11års aldersgrense på, og da burde man forstå at den kun går på engelsk...

Men uansett grunnen, så syntes jeg ikke at det gjør det mer greit at de straffer resten av salen for at de har misforstått

• Liker 3
Skrevet

Og så? At de har tabbet seg ut på billetten er da ikke gyldig grunn for å ødelegge filmen for de fem-ti stk som sitter nærmest? :klo:

• Liker 6
Skrevet

Godt jeg ikke er den eneste som irriterer meg grønn over dette!

Sist jeg forsøkte si ifra så bare dumt på meg, som om det var det naturligste i verden å skulle få oversette en to timer lang film for en unge som mest sannsynlig ikke helt fattet handlingen engang.

Skrevet

Er det virkelig noen som gjør det? :hakeslepp: Jeg hadde ihvertfall sagt høyt og tydelig ifra hva jeg mente om slik! :fy_fy: Man skal slå av mobiler på kino fordi det er forstyrrende, men det er da hundre ganger mer forstyrrende når noen oversetter høyt hver jævla setning som blir sagt.

Skrevet

det er absolutt ingen unskyldning.

Gjest Gurimalla ii
Skrevet

Er dette virkelig et stort problem?

Hvis barnet ikke kan engelsk eller lese tekst må barnet vente til filmen har kommet på dvd.

• Liker 2
Skrevet

Det har vært på flere filmer... Er ofte de filmene som mange foreldre tydeligvis tror er barnefilmer, men som gjerne bare er basert på barnebøker, og gjort til ungdom/voksen filmer

Husker det både fra jeg var på ringenes herre og dead mans chest, flere av harry potter filmene... sist i rekken var tintin... Greit at de tre første harry potter bøkene er barnebøker, men den siste filmen er ikke barnevennlig, og minstekravet burde vært at de forstår handlingen og språket!

• Liker 2
Skrevet

Kunne man ha kontaktet de ansatte der for å få dem kastet ut dersom de nekter å holde kjeft?

• Liker 1
Skrevet

Er det virkelig noen som gjør det? :hakeslepp: Jeg hadde ihvertfall sagt høyt og tydelig ifra hva jeg mente om slik! :fy_fy: Man skal slå av mobiler på kino fordi det er forstyrrende, men det er da hundre ganger mer forstyrrende når noen oversetter høyt hver jævla setning som blir sagt.

Jeg har sagt ifra maaange ganger, men har endt opp med en mor som skriker til meg, fordi lille gullet hennes har da like stor rett til å dra på kino som meg....

Glemmer at jeg ikke ødelegger kinoopplevelsen til alle rundt meg ved å "stå på mine rettigheter"

• Liker 1
Skrevet

Kunne man ha kontaktet de ansatte der for å få dem kastet ut dersom de nekter å holde kjeft?

Da må man jo forlate filmen og faktisk finne noen ansatte...

Skrevet

Kanskje maile kinoen og melde fra om hva som foregår i salen..?

Skrevet

Vel, bedre løsning enn å klage på et forum. Dessuten blir man ikke borte lenge og får med seg resten av filmen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne lett ha ofret 5 minutter av filmen for å få fred resten av visningen.

Jeg er bare nysgjerrig - har aldri hentet vaktene for å få noen kastet ut, selv men ser ikke bort fra at jeg hadde prøvd dersom en rabiat mor veksler mellom å oversette for "gullet" sitt og skrike til meg.

Skrevet

Jeg kunne lett ha ofret 5 minutter av filmen for å få fred resten av visningen.

Jeg er bare nysgjerrig - har aldri hentet vaktene for å få noen kastet ut, selv men ser ikke bort fra at jeg hadde prøvd dersom en rabiat mor veksler mellom å oversette for "gullet" sitt og skrike til meg.

Tror faktisk jeg skal gjøre det neste gang! Er jo egentlig et godt poeng..

Skrevet

Hva med å innføre en aldersgrense som ikke kan omgås?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...