AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Hvis jeg selger leiligheten min vil jeg gå i pluss med vel en million ( har betalt ned på lån og boligprisen har steget betraktelig, i tillegg er det lav fellesgjeld og husleie ) Jeg tjener bare 350 000 i året, jobben er fast, krevende og det er ikke rom for mer arbeid på si. Jeg har studielån på 250.000 og det er det. Ser for meg at jeg alltid vil være alene og tenker at min økonomiske framtid er dårlig, samtidig så håper jeg på at egenkapitalen kan sikre meg. Noen med gode råd?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Du vil nok ikke ha problemer med å få lånt rundt 3 ganger inntekten din. Muligens inkludert studielånet, men trolig også uten. Egenkapitalen er såpass stor at banken uansett løper liten risiko.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Du vil nok ikke ha problemer med å få lånt rundt 3 ganger inntekten din. Muligens inkludert studielånet, men trolig også uten. Egenkapitalen er såpass stor at banken uansett løper liten risiko. oh my gad, da er det håp for meg og takk for svar
Drizzt Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Hvis jeg selger leiligheten min vil jeg gå i pluss med vel en million ( har betalt ned på lån og boligprisen har steget betraktelig, i tillegg er det lav fellesgjeld og husleie ) Jeg tjener bare 350 000 i året, jobben er fast, krevende og det er ikke rom for mer arbeid på si. Jeg har studielån på 250.000 og det er det. Ser for meg at jeg alltid vil være alene og tenker at min økonomiske framtid er dårlig, samtidig så håper jeg på at egenkapitalen kan sikre meg. Noen med gode råd? Er du usikker om framtidig inntekt? Da er det kanskje ikke lurt å ta opp for stort lån og bruke den millionen som du får igjen etter salget for å nedbetale en del av det nye lånet. Hvorfor vil du selge? Trenger større bolig eller vil flytte? Iallefall ville jeg ikke ta for stort lån hvis det kan unngås. Særlig når det ikke er sikkert at boligprisene forblir så høye som nå. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Er du usikker om framtidig inntekt? Da er det kanskje ikke lurt å ta opp for stort lån og bruke den millionen som du får igjen etter salget for å nedbetale en del av det nye lånet. Hvorfor vil du selge? Trenger større bolig eller vil flytte? Iallefall ville jeg ikke ta for stort lån hvis det kan unngås. Særlig når det ikke er sikkert at boligprisene forblir så høye som nå. Det er vel ingen mennesker som er garantert fast inntekt? Tror jeg alltid vil være usikker uansett, nå har jeg en fast jobb og er heldig, er ikke lett å få fast der jeg bor. Jeg trenger større bolig, skal ikke selge ennå men tror nok prisen på boligen min vil holde seg stabil, er ikke noe risiko med å bo her i to år til, men da må jeg videre.. Jeg vil låne minst mulig, tror en million rekker lenge, da er deler av studielånet mindre. Har hatt 11000 i boutgifter noen måneder, klarer å leve fint likevel.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Du har gode muligheter for å låne en million ja. Bare å dra i banken, så får du en vurdering.
Drizzt Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Det er vel ingen mennesker som er garantert fast inntekt? Tror jeg alltid vil være usikker uansett, nå har jeg en fast jobb og er heldig, er ikke lett å få fast der jeg bor. Jeg trenger større bolig, skal ikke selge ennå men tror nok prisen på boligen min vil holde seg stabil, er ikke noe risiko med å bo her i to år til, men da må jeg videre.. Jeg vil låne minst mulig, tror en million rekker lenge, da er deler av studielånet mindre. Har hatt 11000 i boutgifter noen måneder, klarer å leve fint likevel. Det er ingen som er absolutt garantert framtidig inntekt, men det er en del som allerede er veldig usikre om sin egen og andre som har gode muligheter å beholde inntekten i en del år framover. Derfor spurte jeg om du er bekymret at du mister jobben, inntekten eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå