Gå til innhold

Du må bare ikke komme her å lære meg noe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må bare ikke komme her å lære meg noe!

Jeg synes denne holdningen florerer der ute. Hva er det som er så farlig? Er folk redde for at noen andre kan komme til å fortelle de noe de vet fra før, eller enda værre redde for at noen skal komme å lære de noe de ikke vet fra før.

Møtte ei dame som hadde prøblemer med å få fjernet en flekk fra en kjole. Jeg tipset henne om at en kolega av henne var utdannet husstelllærer, og at hun sikkert kunne tipse henne. Dere skulle sett dama ble irritert på meg, jeg måtte bare ikke tro at hustelllæreren kunne noe som hu ikke kunne, ho hadde gått på husmorskolen og kunne like mye om slikt.

Jeg møter stadig noen som har denne holdningen til andre, og som virker livredde for at andre skal kunne noe de ikke kan.......

Er det jeg som er rar eller?

Det blir litt som når noen begynner på en ny arbeidsplass og kanskje ser ting på en litt annen måte, og har noen ideer...De må bare ikke komme der å lære de noe nei, vi har gjort det slik og slik i alle år, så sånn skal det fortsette med.

Blir faktisk ganske irritert over at folk ikke kan bruke de ressursene de har tilgang på, for det kan jo hende at andre/utenforstående har kunnskap og ideer som man ikke har tenkt på????

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har en del Gode ideer på min a.plass. Før jeg har sagt setningen ferdig så sier min kolega.Å nei Vi har gjort det slik alltid og det er nok best vi fortsetter slik.

Sånn er det uansett. Hun vil f...slite r--- av seg før hun vil endre på ting.

Dermed blir det at hun " tvinger" andre til å arbeide like tungt.

Skrevet

Har du spurt kvifor det er best å gjera det på gamlemåten? Tross alt, nye og betre ting gjer det jo muleg å gjera ting betre og enklare. Og det ein er vand med treng ikkje alltid vera det beste, sjølv om det ikkje har kome noko nytt.

Ta t.d. ho som alltid delte skinga i to før ho putta ho i omnen, for det hadde ho lært av mor si. Utan å tenka over kvifor: Mor hennar hadde mindre omn, så ho måtte dela skinka i to - sjølv hadde ho alltid hatt stor nok omn... Masse kan bli gjort tungvindt av gammal vane, og fordi dei ikkje tenker etter kvifor det vert gjort slik - om du får kollegaen din til å tenka over kvifor, kanskje ho kjem på betre tankar?

Skrevet

Applaus til hovedinnlegget :D

Mange gode poenger, Blå :tommelsmil:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Den holdningen "Sånn gjør vi det hos oss" er det verste, mest trangsynte og idiotiske jeg vet om... Det er liksom ingen argumenter som nytter mot det. For sånn er det ikke det blir gjort her skjønner du. Ting må være som de er, ellers går verden i dass.

Hvis du låser inn kassene når du har telt dem opp, så er det mindre sjanse for at vi blir rana. Åneeeeeei, vi pleier alltid å ha dem stående framme vi, og det er aaaaaaaaaaaaaaaaldri noen som har rana oss! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...