Gjest Gjest Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Datteren min har begynt i 8.klasse og hun har klaget til meg at stolene de sitter på er veldig vonde og ekle å sitte på. Stolryggen dekker blant annet ikke hele ryggen og den er heller ikke rett, men mer bøyd. Setet er også veldig lite og beina er så rare at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dem, men de får i hvertfall ikke dyttet stolen helt intill pulten heller. Jeg spurte læreren på konferansetimen for noen uker siden , men hun kunne ikke gi meg noe klart svar annet enn at det bare er sånn. Datteren min har selv sagt at både hun og andre elever har tatt andre stoler fra andre steder på skolen som vanligvis ikke er i bruk for de er bedre å sitte på, men det får de anmerkning for, nedsatt oppførsel om det skjer mer enn tre ganger og lærerene blir veldig sure. Datteren min klager stadig på vond rygg. Jeg satt jo på dem selv på konferansetimen så kan bekrafte at det er ikke bare sutring, de er virkelige vonde, det synes jeg selv. Noen som vet hva som er grunnen til at skolen ikke kan gi elevene stoler som er gode å sitte på? Tipper på det er flere skoler i landet som bruker den slags stoler eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Når jeg gikk på ungdommskolen så hadde vi noe lignende, og jeg som fra før hadde ryggproblemer, fikk virkelig problemer bare et par måneder inn i første skoleår der. Og jeg prøvde virkelig å holde ut, til slutt sa jeg til mor at enten så hiver de drittstolene til helvete, eller så går jeg ikke på skolen mer. Endte opp med en LEGEÆRKLERING før debyttet ut stolene, og da ikke før 2 semester, altså flere måneder etter at vi hadde levert inn klage, med ærklering på at stolene skadet min rygg ytterligere, og plaget andres rygg også mest sannsynlig. Jævla dritt.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Ta det opp med klassekontakten som igjen kan ta det opp i FAU.
Fru Filifjonka Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Er det mulig å ta det opp med en fysioterapaut eller noe slikt, slik at skolen kan få fokus på det? Da får dere litt faglig tyngde bak dere. Noe av det jeg husker fra skolen var pulter som vippet. Pleide å legge brettet papir under det ene benet for å få pulten til å stå stødig, men det var det enkelte lærer som ikke likte.
Gjest lærer Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Tipper dette har ganske mye å gjøre med økonomi. Tror ikke det er lærer du må mase på. Lærerene får de stolene som det er på skolen. Ikke så mye å gjøre med. Ta det opp med rektor og også med FAU kontakten som kanskje kan lage en sak av det i FAU. Siden din datter spesielt sliter med vond rygg kan det være lurt å koble inn en fysioterapaut. Noen elever som strever med plager kan få tildelt/utlånt spesial utstyr. Dette kan dere f.eks gjøre gjennom fastlegen eller helsesøster (som kobler inn skolelege.) Kan forstå at de ikke kan ta stoler fra andre steder for da blir det for få stoler der.
kaprifolen Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Jeg hadde erklæring fra fysioterapeut og fikk ny stol.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Sånne "harde plaststoler" og lignende er desverre et utbredt fenomen i skolen. Er noen år siden jeg selv gikk på ungdomsskolen, men husker enda at vi hadde stoler som nok var en del år gamle, og lite komfortable. Læreren hadde skikkelig stol med høy rygg som kunne tilpasses og med padding. Synes det er bra at du tar det opp, og håper du når frem. Tror aldri jeg eller andre i min klasse hadde det så ille at vi hadde vondt i ryggen, men som du selv sier, stolen til datteren din var vond å sitte på. Tenk da på elevene som skal sitte på disse 5-6 timer hver dag. Hvor mange voksne hadde godtatt å sitte på enkle plaststoler uten skikkelig rygg en hel arbeidsdag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå