Gjest madeleinee Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Føler meg ganske dum og uforberedt nå, men jeg forstår virkelig ikke hva slags informasjon jeg skal lete etter når det gjelder denne eksamenen. Link til forberedelsesdelen: http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/H11/Forbr_18_november/ENG1002_1003_Engelsk_Fellesfag_F_H11.pdf Håper noen kan gi tips til meg for jeg vet ikke hva jeg skal lete etter, helt ærlig. Takk på forhånd :-)
Porcelain Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Use your preparation period to find information about, and to discuss and reflect on: • What types of sources are available • The advantages of gathering and using information from the Internet • The dangers of gathering and using information from the Internet uncritically • Examples of misleading information • To what extent literary texts or films can be sources of information
ZebraTiger Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Ser ut som om det handler mest om kildekritikk og hvordan vi bruker kilder i dag. Du kan jo skrive litt m førstehåndskilder vs andrehåndskilder f.eks (:
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Det står jo formulert flere spørsmål der, hva er det du synes er vanskelig?
Gjest madeleinee Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Jeg synes det er vanskelig å finne ut hva jeg skal søke opp for å finne info om de allerede formulerte spørsmålene. Takk for svar, skal se hva jeg finner. Foreløpig går det i reflektering.
JqGh Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Har også eksamen imorra, er det for hånd eller på data?
JqGh Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 og hva har dere funnet på fordeler og ulemper på informasjon fra nettet?
Gjest madeleinee Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Okay, da må du ha masse lykke til :-) Det er for hånd, så blir nok moro, hehe. Det er det jeg prøver å finne ut av nå, så forstår hva jeg ser etter nå. Var bare vanskelig å få satt meg selv i gang.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 De tre første krever jo bare tenking, ikke leting. Det virker som du sitter i Google og prøver å finne svaret på oppgaven, men poenget er at du skal reflektere og ha dine egne notater, det er ingen fasit. 1
lili93 Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 jeg har samme eksamen i morgen.. så på forberedelsesgreia først nå, hehe, og kommer ingen vei. De tre første er jo tenke spørsmål. Men de to siste er jeg usikker på...
Gjest madeleinee Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Hvorfor er det sånn at de personene som kommer med litt "syrlige" kommentarer er anonyme? Bare en observasjon jeg har lagt merke til. Nei, jeg forventer ikke å finne et fasitsvar på google, men jeg prøver å lete opp nyttig informasjon om de diverse punktene så jeg ikke kjører meg helt fast på eksamen. Er jo greit å ha litt bakgrunnsinformasjon, er det ikke? Og ja, jeg har brukt de første dagene av forberedelsestiden på å tenke over de punktene som står der. Vet jo hva det dreier seg om, but still. Lykke til lili93!:-) Ja, samme tenkte jeg.. Men dette skal vi klare ^^
JqGh Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Enig med madeleinee.. akkurat nå er jeg ferdig de tre punktene.. noen gjort de to neste?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 En ting er at når du leser kilder er det lurt å se etter copyright nederst på siden (sorry vet ikke hva det heter). Hvis du leser en internettside hvor personen har oppgitt navn og hva universitet de jobber for, er det enkelt å finne ut om denne kilden er akademisk eller bare noe en privat person som ikke kan noe har skrevet.
nymfo88 Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 (endret) Enig med madeleinee.. akkurat nå er jeg ferdig de tre punktene.. noen gjort de to neste? har samme eksamen.. "examples of misleading information" ---- vel det kan jo være så mangt, og er egentlig ikke så veldig vanskelig å tenke seg til. falsk reklame (falske tilbud), politikere som hevder ting for å sette sin sak i ett bedre lys, aviser som skriver feil, wikipedia der noen har skrivd sin mening istedet for fakta? blablabla det er vel bare å bruke fantasien her "to what extent literary texts or films can be sources of information" ---- uhhhhm, litt rart spørsmål syntes jeg da.. men det kan jo brukes til å f.eks analysere personligheten til en film regissør eller forfatter? jeg vet ikke, rart spørsmål men noe finner man vel på! er spent på oppgavene Endret 20. november 2011 av nymfo88
lili93 Skrevet 20. november 2011 #15 Skrevet 20. november 2011 Hvorfor er det sånn at de personene som kommer med litt "syrlige" kommentarer er anonyme? Bare en observasjon jeg har lagt merke til. Nei, jeg forventer ikke å finne et fasitsvar på google, men jeg prøver å lete opp nyttig informasjon om de diverse punktene så jeg ikke kjører meg helt fast på eksamen. Er jo greit å ha litt bakgrunnsinformasjon, er det ikke? Og ja, jeg har brukt de første dagene av forberedelsestiden på å tenke over de punktene som står der. Vet jo hva det dreier seg om, but still. Lykke til lili93!:-) Ja, samme tenkte jeg.. Men dette skal vi klare ^^ Takk! Lykke til til deg og :-)! Skal bli deilig å få det overstått! Men så er det jo muntlig og da.. det gruer jeg meg til. Har jo såvidt lest gjennom boka som er pensum -.-
Kit93Kat Skrevet 20. november 2011 #16 Skrevet 20. november 2011 jeg skal også ha eksamen i morgen, og muntlig på onsdag... Jeg gruer meg egentlig mest til den skriftlige i morgen, enn til den muntlige.. Tenk å lage en oppgave ut fra det eneste målet i læreplanen som det egentlig ikke står noe om i engelsk boka?! Idiotisk. Har irritert meg over forberedelsesdelesn hele helga, siden jeg tenker på de som hadde eksamen i vår, hvor de hadde om temaene yrke og utdanning. Det hadde vært andre boller det! Føler jeg kunne ha klart og fått frem mye bra hvis jeg hadde den eksamenen.. Men nå skal jeg slutte å være så negativ, og heller prøve å gjøre det beste ut av det Masse lykke til hele gjengen!
lili93 Skrevet 20. november 2011 #17 Skrevet 20. november 2011 jeg skal også ha eksamen i morgen, og muntlig på onsdag... Jeg gruer meg egentlig mest til den skriftlige i morgen, enn til den muntlige.. Tenk å lage en oppgave ut fra det eneste målet i læreplanen som det egentlig ikke står noe om i engelsk boka?! Idiotisk. Har irritert meg over forberedelsesdelesn hele helga, siden jeg tenker på de som hadde eksamen i vår, hvor de hadde om temaene yrke og utdanning. Det hadde vært andre boller det! Føler jeg kunne ha klart og fått frem mye bra hvis jeg hadde den eksamenen.. Men nå skal jeg slutte å være så negativ, og heller prøve å gjøre det beste ut av det Masse lykke til hele gjengen! Det går sikkert bra! :-) Takk, lykke til til deg og
Gjest madeleinee Skrevet 21. november 2011 #18 Skrevet 21. november 2011 Lykke til alle sammen :-) Vi får fortelle hvordan det gikk senere! Enig i at eksamenstemaet var dritt:( og gruer meg mer til skriftlig enn muntlig selv;p så jaa:-) Vet at dette kommer til å gå bra for oss alle!
louise123 Skrevet 15. april 2012 #19 Skrevet 15. april 2012 Noen som kan fortelle meg hvilke oppgaver dere fikk, om dere husker? har eksamen med dette temaet nå på tirsdag, og forstår ikke mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå