Metalbarbie Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Hvor lenge etter man slutter på pillene tar det som oftest før man er fruktbar igjen? Kan jeg drikke noe som helst alkohol mens jeg prøver, eller vil barnet ta skade av det dersom jeg blir gravid ved eggløsning og ikke finner ut av det før 2 uker etterpå når mensen uteblir og så har vært på fest i løpet av de 2 ukene..? Man vet jo aldri hvor lang tid det går før man slutter på p-piller til man blir gravid, så det er greit å vite hva man burde forholde seg til.
Gjest Mahareth Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Du kan få første eggløsning med en gang etter at du slutter på pillen, eller det kan ta et par år. Barnet kan ta skade av alkohol rett etter unnfangelse også, derfor anbefales det å leve som gravid mellom eggløsning og mens hver syklus mens man prøver.
Athene Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Barnet kan ta skade av alkohol helt fra unnfangelsen, det er ingen som kan si hvor mye eller lite som skal til. Langtidseffektene av alkoholpåvirkning i svangerskapet er dårlig dokumntert, selv om mange som har drukket tidlig i svangerskapet får friske barn vet man aldri hva som vil dukke opp senere i livet som følge av dette. Selv er jeg langtidsprøver (to år), og velger fortsatt å være avholds mellom eggløsning og mens, og å holde meg unna toxo og listeriasmitte. Hva du velger er opp til deg, ett-par glass skader neppe. Men det å gå på fylla frem til testen er positiv grenser til uansvarlig.
Metalbarbie Skrevet 20. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2011 Men det går jo fint å være edru mellom eggløsning og mens Kan jo heller ta meg et glass vin når/om jeg får mensen da
Athene Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Men det går jo fint å være edru mellom eggløsning og mens Kan jo heller ta meg et glass vin når/om jeg får mensen da Utfordringen når man nettopp har sluttet på pillen er at man ikke vet når man har eggløsning. Du kan ikke benytte tradisjonelle kalkulatorer til å beregne det. Når du etterhvert får regelmessige sykluser kan du kontrollere for eggløsning ved eggløsningstester, eller begynne å tempe.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Jeg lever som normalt.. Tar meg en fest ca 1-2 ganger i mnd.. Livet kan ikke stoppe opp helt selvom vi prøver å bli gravide.. Nå har det gått over 1 år uten resultat... Men, det viser seg at jeg ikke har EL. Skal til gyn. i desember for utredelse, blir spennende å se hva han sier...
Sunchild Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Vel, skal ikke snakke for deg, men for meg stopper faktisk ikke livet opp om jeg ikke drikker på noen uker (eller år, for den saks skyld) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå